Magyar Prémium Turizmus Nap Szerbiában

Második alkalommal is nagy sikerrel rendezték meg Szerbiában a Magyar Prémium Turizmus Napot. A szerb főváros legújabb ötcsillagos szállodájában, a Hotel Metropol Palace-ban október 10-én megtartott eseményen a meghívott 120 szakmai-, valamint médiapartner idén Budapest és környéke, a dél-dunántúli régió és az Alföld turisztikai kínálatával ismerkedhetett meg.

Az MT Zrt. által szervezett éves partnertalálkozó megnyitóját Nikowitz Oszkár nagykövet tartotta, aki beszédében köszönetet mondott a turisztikai képviseletnek a rendkívül szoros és hatékony közös munkáért, amelynek keretében számos közös akcióval csalogatják Magyarországra a szerb vendégeket és ápolják a két ország közötti jó kapcsolatokat.

Tomka Emese, az MT Zrt. képviseletvezetőjének előadásából többek között az is kiderült, hogy az eddig folytatott marketingtevékenység iránya jó, hiszen a KSH adatai szerint 2012-ben országos szinten 12,6%-al, a dél-alföldi régióban 74%-al nőtt a szerb vendégéjszakák száma hazánk kereskedelmi szálláshelyein. A képviselő röviden ismertette a szerb piacon 2013-ban megvalósult akciókat, illetve betekintést engedett a 2014-es tervekbe is.

Az idén kiemelt három turisztikai régió igazgatói 10-10 percben mutatták be régiójuk újdonságait és fejlesztéseit, összhangban a szerb piacon folytatott kommunikáció kiemelt témaköreivel. Sztojanovits Kristóf az MT Zrt. Budapest-közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője, Budapest mint a legközelebbi metropolisz új, nemzetközi szinten is közkedvelt attrakcióiról, Katona Ilona az MT Zrt. Dél-alföldi RMI igazgatója, a dél-alföldi régió fürdőiről és azok várható fejlesztéseiről tájékoztatta a közönséget, végül Hegyi Zsuzsanna Dél-dunántúli RMI igazgató előadásából a régió kulturális kínálatába nyerhettek betekintést az érdeklődők.

Az előadások után a sajtóé és a megjelent szolgáltatóké volt a főszerep: számos országos és regionális sajtóorgánum készített interjút, elsősorban a nagykövettel és az MT Zrt. képviseletének vezetőjével. Az interjúk központi témája az erősödő magyar turisztikai marketingtevékenység és Magyarország turisztikai kínálatára volt. A rendezvényen lebonyolított üzleti megbeszélések is különösen sikeresnek bizonyultak: a rendkívül nagy számban megjelent magyar szolgáltatók asztalánál folyamatosak voltak a tárgyalások, megbeszélések. A két ország jó szakmai kapcsolatáról tanúskodik az is, hogy a Magyar Turizmus Prémium Napon idén a Szerb Turisztikai Hivatal, valamint Belgrád Város Turisztikai Hivatalának teljes vezetése is megjelent, akik az eseményről már a helyszínen is nagy elismeréssel szóltak.

A rendezvényt állófogadás zárta, ahol szerb és magyar ételeket is bemutattak. A magyar borok kóstolásáról sem feledkeztek meg a szervezők, amelyeket a belgrádi Hungarikum Centar biztosított. A szomszédos országban közkedvelt magyar zenék, népdalok és slágerek újszerű előadásmódban tovább fokozták az oldott, baráti hangulatot. A szervezők ezúton is külön köszönetet mondanak a társkiállítóknak, akik mindegyike ajándékokkal, meglepetésekkel kedveskedett a megjelenteknek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.