A Kormány turizmuspolitikájából fakadó követelmények végrehajtásával és ennek érdekében hozott döntésével összhangban indult meg a Társaság átszervezése.
Ennek megfelelően az eddigi kilenc igazgatóság helyett 2007. január 1-jétől öt igazgatóság irányítja a Magyar Turizmus Zrt. tevékenységét. Ezek: a Marketing Igazgatóság, az E-commerce Igazgatóság, a Hálózati Igazgatóság, a Gazdasági Igazgatóság és az Emberi Erőforrás Igazgatóság. Jelentős változás, hogy a jövőben egy igazgatóság, a Hálózati Igazgatóság alá tartozik a nemzetközi és a belföldi hálózat munkájának irányítása. A szervezet átalakítása ellenére a működés zavartalan lesz, a karcsúsítással a nagyobb hatékonyság elérése a cél.
A Magyar Turizmus Zrt. 2007-ben a 2006. évi költségvetésével megegyező összegből, 4,6 milliárd forintból gazdálkodhat. A szervezet átalakításának köszönhetően azonban, a létszámleépítés következtében felszabaduló kb. 300 millió forint működési költség a marketingtevékenységre csoportosítható át, azaz a marketingkeret ezzel az összeggel nő a 2006. évihez képest. A zrt. legfőbb célja továbbra is a vendégszám, a vendégéjszaka-szám és a turizmusból származó bevételek növelése.
A 2007. évi marketingterv fő irányait az igazgatóság már elfogadta, amely alapján megkezdődött a széleskörű szakmai egyeztetés. A szakmai szervezetek és a regionális idegenforgalmi bizottságok észrevételeit, javaslatait január 15-ig várják. A marketingterv az igazgatóság és a felügyelő bizottság jóváhagyásával válik véglegessé január végén. A Magyar Turizmus Zrt. ezt követően, februárban, szakmai szezonindító fórum keretében tájékoztatja a szakmát a 2007. évi nemzeti turisztikai marketingtevékenység részleteiről.
A Magyar Turizmus Zrt. január 1-jétől érvényes szervezeti felépítése az alábbi címen tekinthető meg:http://www.itthon.hu/images/mtrt/tartalom/MTZRT_szervezeti.pdf