Magyar Turizmus Zrt.: új vezérigazgató, átszervezés

Szerdán mutatkozott be a sajtó képviselőinek első ízben a Magyar Turizmus Zrt. múlt héten kinevezett új vezérigazgatója, dr. Róna Iván.

Az idegenforgalmi szakközgazdász végzettségű szakember végigjárta a szamárlétrát, 1971-ben utazási irodai ügyintézőként kezdett dolgozni az IBUSZ-ban, 1982-1988. között a társaság varsói képviseletét vezette, ezt követően két évig a Magyar Hírdető Kiállítási igazgatója volt. Cégvezetői tapasztalatot a 90-es években a Budapest Touristnál szerzett, majd 1997-től négy évig a Magyar Turizmus Rt. varsói külképviseletét irányította. 2001. óta a Hunguest Hotels Zrt. berlini képviseletén előbb ügyvezető igazgatóként, 2005-től mostanáig pedig nemzetközi vezérképviselőként tevékenykedett. A szakember angol, lengyel, német és orosz nyelven beszél. Az új vezérigazgató feladata lesz a közeljövőben a turisztikai marketingszervezet karcsúsítása, munkájának átalakítása. Ennek keretében várhatóan a jelenlegi 190 fős apparátus 25%-át érintő létszám-csökkentésre kerül sor a jövőben elsősorban a társaság központjában, a külképviseleteket és regionális egységeket nem érinti a leépítés. Decemberben költözik is a szervezet, januártól az V. kerület, Hold utca 1. szám alatt működnek, az OTSH egykori épületében. Dr. Niklai Ákos, az MT Zrt. igazgatóságának elnöke kihangsúlyozta, hogy a leépítés révén megspórolható évi 3-400 millió forintot nem vonja el az állam a cégtől, ezt az összeget marketingre fordíthatják. A társaság költségvetése várhatóan jövőre is az ideivel megegyező nagyságú, 4,6 milliárd forint lesz. A jövőben egyébként több döntési lehetőségük lesz a régiós szervezeteknek (RIB, RMI), és arra ösztönzik őket, hogy szorosabb kapcsolatot építsenek ki a helyi vállalkozókkal. Ugyancsak szorosabb együttműködést vár el a kormányzat az MT Zrt. valamint az ITD Hungary és az Agrármarketing Centrum, a Bormarketing Kht valamint a társtárcák (pl. Oktatási és Kulturális Minisztérium) között. A tájékoztatón Kelecsényi Ágnes, az MT Zrt. marketing vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta, hogy az idei 160 nemzetközi szakkiállítás helyett jövőre csupán 80 helyen jelenik meg az MT Zrt. standdal, a következő években pedig egyre inkább csak a legfontosabb vásárokra koncentrálnak. Ezzel szemben a marketingmunkában előtérbe kerülnek a fókuszáltabb megjelenések, a workshopok, prezentációk, road-show-k. A kiadványokból jövőre feleannyi fajta készül, mint eddig, bár nagyobb példányszámban. Ugyanakkor előtérbe kerülnek az internetes megjelenések. Fiatalokat megcélzó külön honlapot is készítenek, ahol a Sziget fesztiválon túl más rendezvények (pl. Volt Fesztivál, Sopron) és fiatalos, hangulatos úti célok (pl. Pécs) népszerűsítésére nyílik mód.

Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.