Magyar Turizmusnap Ausztriában

A Magyar Turizmus Zrt. szervezésében, a bécsi magyar nagykövetség reprezentatív palotájában idén október 4-én immár második alkalommal került megrendezésre a Nagy Magyar Turizmusnap (Großer UNGARN Tourismustag) Bécsben, ahol egész napos randevút adott egymásnak az osztrák és a magyar turisztikai szakma.

A turizmusnapon prezentációk, workshopok és show-műsor keretében 214 ausztriai szakmai látogató 11 balatoni turisztikai egyesület kínálatából ismerhette meg a legújabb turisztikai attrakciókat a Balaton körül, míg 15 hazai szolgáltató jelenítette meg Közép-Dunántúl „rejtett turisztikai értékeit.” A rendezvény volumenét jól mutatja, hogy mintegy 60 turisztikai szakember, szolgáltató, érkezett erre a napra Magyarországról Bécsbe, hogy üzleti elképzeléseiket, turisztikai vonzerőiket és kínálatukat bemutassák az osztrák utazási irodák, cégek számára és a sajtó képviselőinek.

Az évente ismétlődő „prémium-kategóriás” rendezvény célja a hazai turisztikai kínálat és aktualitások megismertetése, piacra segítése, kedvező promóciója és ezáltal elismertetése Ausztriában. A prémium turizmusnap egy azon 30 rendezvény sorából, amelyek idén szeptember és december között valósulnak meg az ausztriai magyar külképviseletek (Nagykövetség, Balassi Intézet, MT Zrt.) együttműködésében.

Az egész napos turisztikai rendezvény keretében minden alkalommal azonos koncepciót követve egy-egy kiemelt turisztikai termék és desztináció, továbbá egy Ausztriában még kevésbé ismert turisztikai termék, illetve desztináció kerül bemutatásra. Idén a súlyponti téma a Balaton régió volt, ahol minden negyedik magyarországi osztrák vendégéjszaka realizálódik. Az Ausztriában még titkos tippnek számító régiót idén a Közép-Dunántúl jelentette. A Balaton esetében a kitűzött cél az éves szinten 200 ezres osztrák vendégéjszaka-szám fokozatos növelése, míg Közép-Dunántúlon az osztrák vendégforgalom megduplázása az elkövetkezendő öt évben – hangzott el a rendezvényen. A b2b jellegű értékesítés-ösztönző rendezvényt nagy várakozás előzte meg az ausztriai turisztikai szakma részéről is, az elmúlt hetekben valamennyi ismert osztrák turisztikai újság foglalkozott a rendezvénnyel, meglátogatásra ajánlva azt a szakmának. Az ORF Ö1 rádióadó Ambiente című műsora az eseményt megelőzően adta le a Balaton turizmusáról készült összeállítását, amely az MT Zrt. nyári tanulmányútja alapján készült el.

Az új kor "kihívásainknak" megfelelően idén is volt „sztárvendége” a rendezvénynek Bablena Dolly személyében, aki balatoni születésű, s a bécsi Balettintézet növendékeként teremtett kapcsolatot Ausztria és Magyarország között. A turizmusnap résztvevői a Korda Filmpark segítségével egyedi, s a rendezvény helyszínére szabott varázslatos kisfilmen keresztül élhették át a két régió által nyújtott „kalandokat.”

{youtube|id=EL1koX_342M}

Nagy tetszést arató momentum volt, amikor Bablena Dolly „lejött a filmvászonról”, s a nézők között folytatta elragadó táncát. Természetesen a turizmusnap során a kulináris élvezetek, így a magyaros konyha jellegzetes ételei, s a régiók borai sem maradhattak el a terítékről, a többszörös Destillata nyertes Agárdi Pálinkafőzde pedig a régió zamatos ízeit lepárolva prezentálta. További újdonság volt, hogy idén először kaptak meghívást a szakmai rendezvényre az MT Zrt. „tiszteletbeli turizmus nagykövetei”, akik az ausztriai magyar diaszpóra köréből csatlakoztak az idén tavasszal indított Rot-Weiß-Rot in Ungarn elnevezésű turizmus-mozgalomhoz. A nagy turizmusnap részletes programja, a prezentációk elérhetők az interneten. 

Ausztria hazánk turizmusának második legnagyobb forráspiaca. A KSH jelentése alapján 2011-ben minden eddiginél több osztrák vendégéjszakát regisztráltak a hazai kereskedelmi szálláshelyek, meghaladva a 809 ezer vendégéjszakát. Összehasonlítható mutatók alapján, ez minden idők legjobb, Ausztriából érkező vendégforgalmának számít. Az osztrák beutaztató piacban rejlő potenciált, s a válsággal szembeni „ellenálló-képességet” jól mutatja, hogy az osztrák vendégéjszakák száma – a válság ellenére is – évről évre folyamatosan és dinamikusan gyarapodott, s mára több mint 110 ezer (+17 százalék) vendégéjszakával meghaladja a válság előtti 2008-as bázisév vendégforgalmi mutatóit. Hazánk számára a TOP 10 turista-küldőország alkotta piaci tortából Ausztria részesedése mára 12 százalékosra nőtt, s az osztrákok éves turisztikai költése Magyarországon az elmúlt évek átlagában 90 milliárd forintra tehető.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.