Másodszor rendez közép-európai workshopot a DZT

Az első, a Szász Svájcban, Bad Schandauban rendezett 2011-es közép-európai workshop óriási sikerére alapozva a Német Turisztikai Hivatal (DZT) az Autostadttal közösen 2012. október 14–15. között Wolfsburgban ismét várja a német kiállítókat, a nemzetközi vásárlókat és újságírókat.

A workshopot az idén az Autostadt és a Volkswagen-aréna területén rendezik meg: a rendezvényen mintegy 75 vásárló és kereken 30 újságíró – Bosznia-Hercegovinából, Bulgáriából, Horvátországból, Montenegróból, Ausztriából, Lengyelországból, Romániából, Szerbiából, Szlovákiából, Szlovéniából, Csehországból, Ukrajnából és Magyarországról – ismerkedik meg a 40 német szolgáltató kínálatában a hotelszakma, a beutazás, a közlekedés és az úticél Németország újdonságaival.

„Ezzel a workshoppal szeretnénk megerősíteni az úticél Németország imázsát a közép- és dél-európai piacokon, illetve szeretnénk elmélyíteni a szakma termékismeretét, hogy középtávon növelhessük a Németországba utazók számát – mondja Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. – A közép-európai piacok lehetőségeinek optimális kiaknázása érdekében a DZT 2012. márciusában regionális központot létesített Belgrádban, amely Bosznia-Hercegovináért, Bulgáriáért, Horvátországért, Montenegróért, Romániáért és Szerbiáért felel.”

A workshop a német szolgáltatóknak lehetőséget ad, hogy központi helyen létesítsenek szakmai kapcsolatot az utazásszervezőkkel, a közvetítőkkel és az újságírókkal, illetve hogy aktuális szolgáltatásaikat és termékeiket bemutassák és értékesítsék. A workshop célja a közép-európai piacok további feltérképezése koncentrált formában.

A régió pozitív megítélésének fejlesztése

A DZT a workshop előtt három tematikus Pre-Convention szakmai túrán mutatja be az utazásszervezőknek és a közvetítőknek az úticél Németország egy-egy kiválasztott részét. Az egyik út például „Kreatív Németország” mottóval Berlinbe vezet, egy másik Luther Márton és az „500 éve reformáció” téma nyomába ered Eisenach és Wittenberg felé, a 2012-es tematikus év, a „Fedezze fel Németország ízét” („Discover the tast of Germany”) szakmai út pedig Wernberg várába és Weimarba viszi kulináris felfedezőútra a szakma képviselőit. Az újságírók számára a DZT különleges médiaprogrammal készül az Autostadtban.

A németországi beutazás folyamatosan növekszik

Az úticél Németország tovább folytatja felfelé ívelő pályáját, és nagy növekedéssel zárta az idei év első hét hónapját is. A Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai szerint január és július között 8,5 százalékkal nőtt a külföldi vendégéjszakák száma az előző év ugyanezen időszakához képest. A 2012-es év kezdete és július vége közötti időszakban összesen 38,7 millió külföldi vendégéjszakát regisztráltak.

„A külföldi vendégéjszakák terén 2012-ben két–három százalékos növekedéssel számolunk. A németországi beutazások további növekedése a jelenlegi európai gazdasági helyzetben nagyban függ a második félév üzleti utazásainak alakulásától” – magyarázza Petra Hedorfer.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.