A workshopot az idén az Autostadt és a Volkswagen-aréna területén rendezik meg: a rendezvényen mintegy 75 vásárló és kereken 30 újságíró – Bosznia-Hercegovinából, Bulgáriából, Horvátországból, Montenegróból, Ausztriából, Lengyelországból, Romániából, Szerbiából, Szlovákiából, Szlovéniából, Csehországból, Ukrajnából és Magyarországról – ismerkedik meg a 40 német szolgáltató kínálatában a hotelszakma, a beutazás, a közlekedés és az úticél Németország újdonságaival.
„Ezzel a workshoppal szeretnénk megerősíteni az úticél Németország imázsát a közép- és dél-európai piacokon, illetve szeretnénk elmélyíteni a szakma termékismeretét, hogy középtávon növelhessük a Németországba utazók számát – mondja Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. – A közép-európai piacok lehetőségeinek optimális kiaknázása érdekében a DZT 2012. márciusában regionális központot létesített Belgrádban, amely Bosznia-Hercegovináért, Bulgáriáért, Horvátországért, Montenegróért, Romániáért és Szerbiáért felel.”
A workshop a német szolgáltatóknak lehetőséget ad, hogy központi helyen létesítsenek szakmai kapcsolatot az utazásszervezőkkel, a közvetítőkkel és az újságírókkal, illetve hogy aktuális szolgáltatásaikat és termékeiket bemutassák és értékesítsék. A workshop célja a közép-európai piacok további feltérképezése koncentrált formában.
A régió pozitív megítélésének fejlesztése
A DZT a workshop előtt három tematikus Pre-Convention szakmai túrán mutatja be az utazásszervezőknek és a közvetítőknek az úticél Németország egy-egy kiválasztott részét. Az egyik út például „Kreatív Németország” mottóval Berlinbe vezet, egy másik Luther Márton és az „500 éve reformáció” téma nyomába ered Eisenach és Wittenberg felé, a 2012-es tematikus év, a „Fedezze fel Németország ízét” („Discover the tast of Germany”) szakmai út pedig Wernberg várába és Weimarba viszi kulináris felfedezőútra a szakma képviselőit. Az újságírók számára a DZT különleges médiaprogrammal készül az Autostadtban.
A németországi beutazás folyamatosan növekszik
Az úticél Németország tovább folytatja felfelé ívelő pályáját, és nagy növekedéssel zárta az idei év első hét hónapját is. A Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai szerint január és július között 8,5 százalékkal nőtt a külföldi vendégéjszakák száma az előző év ugyanezen időszakához képest. A 2012-es év kezdete és július vége közötti időszakban összesen 38,7 millió külföldi vendégéjszakát regisztráltak.
„A külföldi vendégéjszakák terén 2012-ben két–három százalékos növekedéssel számolunk. A németországi beutazások további növekedése a jelenlegi európai gazdasági helyzetben nagyban függ a második félév üzleti utazásainak alakulásától” – magyarázza Petra Hedorfer.