Mediterrán teraszt kap az egri Hotel Korona

Megújul a négy csillagos egri Korona Rendezvény és Borhotel. A magyar-finn-svéd tulajdonú szálloda a Magyar Nemzeti Bank kis- és középvállalkozásokat segítő hitel-programjához kapcsolódva 16 millió forint kedvező kamatozású kölcsönből és saját erőből fejleszt.

Bányainé Micski Marianna igazgató lapunknak elmondta, hogy az idén 23 éves szállodát az elmúlt két évtizedben alapvetően önerő felhasználásával folyamatosan fejlesztették. Több mint két évtizede húsz szobával és meleg konyhai ajánlatokkal kezdték a munkát. Ma már 53 szobás, négy csillagos vendégbarát hotelként ismerik a szállodát.

Először 1995-ben korszerűsítettek, amikor megvásárolták a szomszédságukban levő - és Eger belvárosára néző - műemlék jellegű épületet, ahol húsz újabb szobát alakítottak ki. Öt évvel később egy másik közeli épülettel gyarapodtak és 13 szobát építettek. Ekkor hozták létre a wellness részleget, a rendezvénytermet, az új konyhát és éttermet is. Megnyitották a konferenciatermet és épület alatt 15 méter mélyen található pincerendszer négy ágát vendéglátó helynek, illetve bormúzeumnak rendezték be.

Annak érdekében, hogy a minőséget folyamatosan garantálják, a múlt év végén komoly beruházásba kezdtek. A négy épületrészből álló szállodát zárt, modern, fűtött folyórendszerrel kötötték össze. Így a vendégek könnyen és gyorsan megtalálhatják a szobákat és azokat a helyiségeket, amelyekben különböző szolgáltatásokat kínálnak. Az idén folytatódott a munka és régi álmuk vált valóra azzal, hogy a belváros felé néző műemlék jellegű épületük új arculatot kapott. Véleményük szerint ez is jól kifejezi a hotel négy csillagos színvonalát.

Az igazgatónő megerősítette, nem titkolt szándékuk, hogy minél jobban kitárják kapuikat nemcsak a külföldi és a belföldi, hanem az egri vendégek előtt is. Ezért vacsora esteket, baráti összejöveteleket szerveznek a helybelieknek is, különösen a bormúzeum ajánlatait figyelembe véve. A fejlesztést jövőre is folytatják, amikor a hotel belső udvarát rendezik és virágokkal ültetik be. Emellett egyedi terv alapján mediterrán teraszt alakítanak ki. Ez olyan reprezentatív pihenőhely lesz, ahol a vendégek kulturált körülmények között beszélgethetnek, dohányozhatnak, kávézhatnak.

Jövőre kezdik meg az 1995-ben vásárolt épületszárnyban található húsz szoba felújítását, valamint a konferenciatermet is modernizálják. A munkákat több egri vállalkozás bevonásával valósítják meg. A hotel tulajdonosai hosszabb távon is fejlesztéseket terveznek. Ezért a következő időszakban várhatóan meghirdetésre kerülő pályázatok alapján szeretnének támogatást elérni. Az eltelt több mint két évtizedben ugyanis - a biztonságos működtetéssel - évente, átlagosan húsz millió forintot költöttek a szálloda fejlesztésére. Ezeket szinte teljes egészében önerőből valósították meg. Az eltelt 23 évben 350-400 ezer hazai- és külföldi vendéget fogadtak, akik Egerben töltötték idejüket. Közülük ma is többen visszatérnek a Hotel Koronába.

A szálloda az idén kapta meg a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Korrekt Partner elismerését. Ugyancsak ebben az évben, az Egri Bikavér ünnepen az étterem vezetőjének Bányai Róbertnek, az Év bor-gasztronómusa" címet adományozták.


Jön az Országos Étterem Hét

Jön az Országos Étterem Hét 

Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.
Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.