Megfontoltságra van szükség

Elsősorban a lehetséges gondokról, megoldandó feladatokról esett szó azon a csütörtöki balatonfüredi fórumon, melyen a Turisztikai Desztinációs Menedzsment rendszer kiépítéséről kaptak tájékoztatást a polgármesterek és a szakmai meghívottak. Az érdeklődés mértékét jelzi, hogy a Közép-Dunántúl három megyéjéből és a balatoni régióhoz kapcsolódó két további megyéből mintegy száz érdeklődő gyűlt össze az Anna Grand Hotelben, és közülük csak alig ötvenen tartottak ki végig.

A fórumot házigazdaként köszöntő dr. Bóka István füredi polgármester több más mellett arra hívta fel a figyelmet, hogy senki ne engedjen a viszonylagosan nagy pénzbőség csábításának. Csak olyan fejlesztést szabad csak elindítani, amelynek később a működését is finanszírozni tudják. Horváth András, a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács gazdaságfejlesztési bizottságának elnöke a TDM szervezetek létrehozásával kapcsolatban fogalmazott hasonlóan. Mint mondta, csak akkor szabad belefogni a szervezet felállításába és a programok elindításába, ha a támogatások megszűnése után is lesz ereje a közösségnek a működtetésre. Véleményét osztotta Mányai Roland is. Az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium turisztikai főosztályának vezetője előadásában elmondta, hogy a TDM-re alapuló rendszer valójában nem valami gyökeresen új dolog, hanem az eddigi jó tapasztalatok összegzése, egy sajátos logika, szemléletmód, ami elősegítheti a hatékony alkalmazkodást a piaci kihívásokhoz. De csak ott érdemes létrehozni TDM szervezetet, ahol valóban van turizmus, hisz ez garantálja a fenntarthatóságot. A létrehozás és működtetés másik alapvető feltételeként a TDM szervezethez kapcsolódó apparátus hatékony munkáját jelölte meg. Ha ezek az emberek nem tudnak majd olyan eredményeket produkálni, amiért a tagoknak megéri finanszírozni őket, akkor fölösleges az egész - mondta a főosztályvezető.

Kérdésként merült fel, hogy a feltételrendszer miért csak a megszálló vendégeket preferálja, a napi látogatókat nem. Így az olyan népszerű kirándulóhelyek, mint például Nagyvázsony, nem nagyon kapcsolódhatnak be. Mint a főosztályvezető elmondta, azért a vendégéjszakákra helyezték a hangsúlyt, mert az azok után befolyó idegenforgalmi adó lehet a biztosítéka a fenntarthatóságnak. Ahol nincs megfogható turisztikai bevétel, ott nem sok esély van a hosszú távú finanszírozásra. Így a végén kamatostul vissza kellene kérni a támogatást a szervezetektől. Felelősen nem idézhetnek elő ilyen helyzetet.

Dani Barbara, az MT Zrt. Balatoni Regionális Turisztikai Projektirodájának vezetője Nagyvázsonynak és a hasonló helyzetben lévő településeknek azt tanácsolta, hogy társuljanak a közelben olyan üdülőhellyel - Nagyvázsony például Zánkával -, amelynek megfelelő a vendégforgalma. Így kölcsönösen segíthetnék egymás a kínálat bővítésében is. Mányai Roland az eddig átnézett pályázati regisztrációk alapján elmondta, hogy országosan, de egy-egy térségben is rendkívül különböző az indulók felkészültsége. Sokan kaphatnak ezért olyan visszajelzést, hogy csiszolják tovább az elképzeléseiket, feleslegesen ne pályázzanak az idén. Ők sem maradnak persze ki, mert jövőre újra megnyílik a lehetőség. A főosztályvezető előadásában szólt arról is, hogy a jelenlegi politikai helyzet ismeretében nincs sok esély arra, hogy a Parlament az idén elfogadja a turisztikai törvényt, pedig fontos sarokpontokat lehetne benne szabályozni. Ennek megvalósulását hátráltatja az is, hogy a tartalmi bővítésben meghatározó szerepet játszó igazságügyi tárca és a Pénzügyminisztérium nem feltétlenül partner az ügyben. (Balatontipp)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.