Megjelent az Európai Turisztikai Bizottság jubileumi éves beszámolója

Az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC) 2008-ban ünnepelte fennállásának 60. évfordulóját. A Szervezet jubileumi évében folytatott tevékenységéről szóló speciális beszámolóját a napokban jelentette meg az ETC. A 39 európai ország nemzeti turisztikai hivatalait tömörítő szervezet fő célja Európa mint turisztikai desztináció promóciója a tengerentúli küldőpiacokon. A Szervezet tevékenységének három kiemelt területe a piackutatás, a legjobb gyakorlatok népszerűsítése és a marketingkommunikáció.

Az ETC elnöke, Arthur Oberascher, a jubileumi éves beszámoló megjelenése kapcsán kiemelte, hogy az Európai Turisztikai Bizottság fennállása 60. évének eseményei erőteljesen illusztrálják azt a sokfajta kihívást, amellyel a turizmusnak szembe kell néznie.

A Szervezet főbb tevékenységei 2008-ban: 

Az ETC Kutatói Munkacsoportja (Market Intelligence Group) mintegy 100.000 eurót fektetett piackutatásba a Szervezet és tagjai marketingtevékenységének támogatására. A tanulmányok az alábbi link alatt tölthetők le: http://www.etc-corporate.org

Az ETC Marketing és Technológia Hálózat (Marketing and Technology Network) munkacsoportja folyamatosan dolgozott a közös európai turisztikai portál, a www.visiteurope.com továbbfejlesztésén annak érdekében, hogy 2009 októberében elindíthassák a teljesen átalakított, új portált.

Először rendezett a Szervezet klímaváltozással foglalkozó szemináriumot San Marinóban. A témával mélyebben is foglakozni kíván az ETC, ezért a VisitSweden-nel és a Turisztikai Világszervezettel (UNWTO) közösen 2009 szeptemberében megrendezik a „Turizmus a zöld gazdaságban” c. turisztikai szimpóziumot.

Rob Franklin, a Szervezet ügyvezető igazgatója elmondta: „Az ETC-nél keményen dolgozunk azért, hogy fenntartsuk a tengerentúli piacok érdeklődését Európa mint turisztikai desztináció iránt és megfelelően pozícionáljuk az európai úti célokat, így azok időben kihasználhatják a gazdasági válságot követően beinduló növekedés teremtette lehetőségeket”.

A 39 európai ország nemzeti turisztikai hivatalait tömörítő Szervezet legfelsőbb döntési szervének Magyarország 2005-től tagja. Hazánk aktív szerepét az ETC munkájában jelzi, hogy Magyarország az elmúlt években számos alkalommal adott otthont a Szervezet üléseinek. Amint az ismeretes, a Magyar Turizmus Zrt. folyamatosan lobbizik azért, hogy a jelentős külföldi szakmai szervezetek rendezvényeit Magyarországra hozza. Komoly elismerés és lehetőség hazánknak, hogy 2011 első félévében, az Európai Unió soros elnökségét betöltő Magyarországon, Budapesten rendezik meg az ETC 59. igazgatósági ülését és 80. közgyűlését, amelyre hazánkba látogatnak az európai országok legtekintélyesebb turisztikai marketingvezetői.

Az ETC éves jelentése a http://www.etc-corporate.org/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=177&ac=3 linkre ide kattintva tölthető le.

A Szervezettel kapcsolatos információk, publikációk, valamint az európai turizmust érintő tanulmányok az ETC www.etc-corporate.org címen elérhető szakmai honlapján letölthetők. (Magyar Turizmus Zrt.)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.