Mi történik ma az utazási szakmában az utazási irodákkal?

Az utazási szakmában régóta dolgozó egyik olvasónk levélben fogalmazta meg véleményét, ezt közöljük változtatások nélküli formában az alábbiakban: 

Elszomorító a helyzet… ?!

Az utazás az egyik legcsodálatosabb dolog, amit „feltaláltunk” mi emberek. Sok száz évvel ezelőtt még csak kis távolságokat tehettünk meg, és nem mindenkinek adatott meg a lehetőség, hogy a szülőfaluját vagy városát elhagyhassa… Mára ez már igen leegyszerűsödött. Szinte bárhová elutazhatunk 1 nap alatt és lassan már az űrbe is.

De vajon miért is utazunk?  Miért töltjük az időnket azzal, hogy megismerjünk más tájakat, más városokat, más népeket? Miért akarjuk átélni és megélni azokat a csodálatos dolgokat, melyet a természet és az ember alkotott a Földön? 

A válasz igen, egyszerű: 

A világon bármit megszerezhetünk és el is veszíthetünk, azonban az utazás során átélt élmény az egyetlen, amit soha nem tudnak elvenni tőlünk!

Ezen érdemes elgondolkozni egy pillanatra. Van sok szakma a világon, ami kisebb vagy nagyobb mértékben megváltoztatja az életünket. Az orvosok életet mentenek, a tűzoltók tüzet oltanak, a pékek kenyeret sütnek és még sorolhatnám a számtalan szakmát, amelyek mind valamilyen szinten befolyásolják az életünket. Mi, akik az Idegenforgalomban és azon belül is az utazási irodákban dolgozunk, mind tudjuk, mind ismerjük az utazás csodáját és az utazás során átélt élmény fontosságát. Sokan közülünk arra tettük fel az életünket, hogy ezt a csodát minél közelebb hozzuk az embereknek.

Mi kitaláljuk, utánajárunk, megszervezzük és megismertetjük az utasokkal mindazt, ami várja őket a világon. Megkönnyítjük a szervezés bonyolultságát, végig kísérjük már attól a pillanattól Őket, amikor még csak megcsillan az utazás vágya a szívükben, és talán már azt megelőzően is ott vagyunk velük. Hiszünk abban, hogy az utazáshoz mindig szükség lesz az Utazóra, ránk pedig azért, hogy fogjuk a kezét… Ez egy kölcsönös dolog, mindkét fél szükséges hozzá!

És miért is elszomorító a helyzet, miért is kezdtem ezzel a gondolattal a cikkemet?

Sajnos az utóbbi években, egyre több megtévesztő hír és nyilatkozat kering a köztudatban és egyre kevesebb valóságos, tényszerű és tájékoztatójellegű írás, nyilatkozat vagy közlemény hangzik el az utazási szakmától.

Egy-egy utazási iroda csődje esetén, vagy egy-egy felkapott utas panasz nyilvánosságra kerülésekor, egyre bizalmatlanabbá válnak az emberek és egyre nehezebb a dolguk az utazási irodákban dolgozó embereknek. Mindenütt csak azt lehet hallani, hogy Mindenki jól gondolja meg kivel utazik, hogy kinél fizeti be, és ha csak egy kis eltérést is tapasztal a megígért és leírtakhoz képest, akkor azonnal kérjen kártérítést… Ez nagyon nincsen jól.

Minden ilyen megnyilvánulást, - ami a közvéleményt igen erősen negatív irányba tolja -, fájdalmas késdöfésként élünk meg. A szakmában nagyon sokan 24 órás ügyeletben, éjjel-nappal, hétvégén és ünnepnapokon is rendelkezésre állnak, csak azért, hogy az Utasok a lehető legjobban érezhessék magukat. És ha ez néha nem így történik, akkor elindul a pofon-zuhatag és támadják az utazási irodákat és azokat az embereket, akik értük dolgoznak…

Amikor a Malév tönkrement, amikor valamelyik nagy utazási iroda csődöt jelentett, az utazási irodák százai azonnal elkezdtek azon dolgozni, hogy megoldást találjanak az adott problémákra, és hogy segítsenek az utasaiknak. Miért is? Nem várnak érte hálát, nem várnak érte jutalmat, csak azt várják, hogy mindig és minden helyzetben emberszámba vegyék őket az utasok, mert Ők azok akik lehetővé teszik az embereknek, hogy olyan élményeket gyűjthessenek, amit soha nem vehet el tőlük senki…

Sajnos, Magyarországon nincsen egy olyan szervezet vagy egyéni szerveződés, akik tájékoztatnák az embereket arról, hogyan is működik a Turizmus, mint iparág. Nincs senki, aki megnyugtassa és tényekkel alátámasztva elmagyarázza az embereknek azt a rendszert, amiben dolgozunk és amiben ők utaznak. Ha bármi történik, akkor egy két rövid – nem tényszerű - nyilatkozat, és minden mehet tovább… de sajnos Nekünk mindig egyre nehezebb. Az emberek érdekében meg kell védeni az utazási irodákat, ha szükséges. Ki kell mondani dolgokat, hogy 10 év múlva is legyen olyan ember ebben a szakmában, aki szívvel lélekkel dolgozik a nehéz körülmények ellenére is.

Itt szeretném felszólítani a magyarországi nagy utazásszervezőket, hogy fogjanak össze, álljanak ki nyilvános fórumokon, nyilatkozzanak rádiókban, tévében a jelenlegi helyzetről. Ne hagyjuk, hogy megint néhány mondattal elintézze az a néhány (1-2) szervezet, mely állítólag a szakma képviseletében nyilatkozik. Az embereknek ismerniük kell a tényeket. Nekünk, az utazási szakmában dolgozóknak kell közvetítetünk az emberek felé az utazási kultúrát. Nekünk kell megmutatni és elmagyarázni, hogy mi és miért úgy történik egy utazás foglalása során, ami és ahogyan történik. Hallassuk a hangunkat és segítsük az utazni vágyókat és azokat, akik még hisznek abban, hogy nem csak ordibáló, fenyegetőző és asztalborogató utas létezik, ha a nyaralóhelyen épp aznap reggel hamarabb elfogyott a frissen facsart narancslé. Segítsünk egymáson, összefogás kell!!!

És ami fontos, kérem az utasokat, hogy minden helyzetben maradjunk emberek. Higgyék el, nekünk az az érdekünk, hogy Önökért dolgozzunk és ne Önök ellen.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.