Az 1994-ben létrejött Győr-Pér Repülőtér Fejlesztő Kft. a korábban katonai célokra, füves pályával rendelkező területet megvásárolva elhatározta, hogy a térség gazdasági érdekeit kiszolgálva egy nemzetközi, modern repülőteret fog építeni, és ezt 2000-ben a Nemzeti Vagyonkezelővel, a helyi önkormányzattal és az Audi-gyárral közösen, Phare-támogatással el is kezdte.
A szilárd burkolatú pálya és a hozzá tartozó egyéb létesítmények 2003-ra elkészültek, és a 12 fővel, költségkímélő módon működő Győr-Pér Repülőtér Kft megkezdte működését. Eleinte az Audi business jetek utas- és áruszállításait bonyolították, kihasználva a földrajzi adottságokat, a Győr, Bécs, Pozsony „háromszög” potenciális előnyeit.
Forgalmuk folyamatosan emelkedik. Míg 2004-ben 3.450 fel- és leszállást regisztráltak, addig ez a szám 2012-ben már 6.859 volt. Az évi utasforgalma 2004-ben 14.400 fő volt, míg 2012-ben már meghaladta a 30.00 főt.
Az áruszállítás átlaga évi 100 tonna, mely figyelembe véve a zömmel kis kapacitású típusokat, nem is kevés.
A napi forgalom Neckarsulm és Ingolstadt között lényegében az Audi gyárat szolgálja ki, de az elmúlt évben a montenegrói Tivatba is indultak charterek. Az elmúlt évben a már eddig beruházott egy milliárd forintot meghaladó értékben kezdtek pályafejlesztéshez, hogy a jövő hónapban az Audi-gyár jubileumi ünnepségére már nagy gépeket (B-737) is fogadhassanak. E hónap elején elkészültek a 2.000 méterre bővített pályával és a hozzá tartozó repülésbiztonsági és egyéb létesítményekkel. Az Audi gyár hosszú távú érdekeltsége minden bizonnyal további fejlesztéseket is indukál majd. A tervek szerint a minden szükséges hazai és nemzetközi engedéllyel bíró repülőtér nem csak az ország nyugati felének lesz a kiszolgálója.