A férfi az RTL Klub televízió csatorna Fókusz című műsorának nyilatkozva elmondta: Magyarország lehetne Közép-Európa vezető országa, de nem reklámozzuk megfelelően, pedig sokkal szebb, mint számos más Európai ország. A férfi ellenpéldaként Macedóniát hozza fel, amitől elmondása szerint nem volt lenyűgözve. A televíziós műsorban Habtoorról kiderült, titokban, magángépével már járt Budapesten három ízben is. Arról nem szól a fáma, hogy a magyar vidéket is ismeri-e, vagy számára, mint a külföldiek egy aggasztóan jelentős része számára Magyarország Budapestben merül ki. Valóban ez lenne az egyetlen versenyképes nemzetközi idegenforgalmi termékünk?
Azért valami csak lesz
De visszatérve a módos vállalkozóra: meglátása szerint kevés a turista, különösen az arab térségből. Ebben egyezhet a véleménye a Magyar Turizmus Zrt-vel (MT Zrt.). A nemzeti turisztikai marketingszervezet idővel felismerte, hogy a Perzsa-öböl térsége sem egy megvetendő küldő piac; neki is láttak meggyúrni. 2011-es marketing tervében az MT Zrt. az új piacok felé tőrténő nyitás keretein belül az arab térségben is szervez turisztikai akciókat, így például részt vesz a Dubajban május elején megrendezésre kerülő Arabian Travel Marketen. De jó eséllyel orvosolhatja a dubaji ingatlanfejlesztő problémáját a Qatar Airways 2011 elején debütáló Budapest-Doha járata. És ott vannak a szakma egyes szereplői is, mint a Tour East Tour, mely egy ideje már próbálkozik az Egyesült Arab Emirátusok lakóinak beutaztatásával, túl vannak már néhány csoporton.
De ők, akárcsak más hazai szereplők örülnének, ha az Abu Dhabi konzulátuson kicsit rugalmasabban menne a vízumkiadás; és kedvesebben is. Sokan panaszkodnak egy, az ottani konzul munkáját segítő magyarul nem beszélő alkalmazott hozzáállására. A vízum gördülékenyebb kiadása érdekében az érintett felek - Tour East Tour, Accor, Kempinski, Zara, Questor, Meridien stb. - az MT Zrt-vel karöltve találkozót kezdeményeztek a Külügyminisztériummal, melyre március 7-én kerül sor.