Nem hatékony a magyar turisztikai marketing

A büszke Burj al Arab beruházója, Khalaf al Habtoor szerint nem kielígétő Magyarország turisztikai marketingje a Perzsa-öböl térségében. Munkatársunktól

A férfi az RTL Klub televízió csatorna Fókusz című műsorának nyilatkozva elmondta: Magyarország lehetne Közép-Európa vezető országa, de nem reklámozzuk megfelelően, pedig sokkal szebb, mint számos más Európai ország. A férfi ellenpéldaként Macedóniát hozza fel, amitől elmondása szerint nem volt lenyűgözve. A televíziós műsorban Habtoorról kiderült, titokban, magángépével már járt Budapesten három ízben is. Arról nem szól a fáma, hogy a magyar vidéket is ismeri-e, vagy számára, mint a külföldiek egy aggasztóan jelentős része számára Magyarország Budapestben merül ki. Valóban ez lenne az egyetlen versenyképes nemzetközi idegenforgalmi termékünk? 

Azért valami csak lesz

De visszatérve a módos vállalkozóra: meglátása szerint kevés a turista, különösen az arab térségből. Ebben egyezhet a véleménye a Magyar Turizmus Zrt-vel (MT Zrt.). A nemzeti turisztikai marketingszervezet idővel felismerte, hogy a Perzsa-öböl térsége sem egy megvetendő küldő piac; neki is láttak meggyúrni. 2011-es marketing tervében az MT Zrt. az új piacok felé tőrténő nyitás keretein belül az arab térségben is szervez turisztikai akciókat, így például részt vesz a Dubajban május elején megrendezésre kerülő Arabian Travel Marketen. De jó eséllyel orvosolhatja a dubaji ingatlanfejlesztő problémáját a Qatar Airways 2011 elején debütáló Budapest-Doha járata. És ott vannak a szakma egyes szereplői is, mint a Tour East Tour, mely egy ideje már próbálkozik az Egyesült Arab Emirátusok lakóinak beutaztatásával, túl vannak már néhány csoporton.

De ők, akárcsak más hazai szereplők örülnének, ha az Abu Dhabi konzulátuson kicsit rugalmasabban menne a vízumkiadás; és kedvesebben is. Sokan panaszkodnak egy, az ottani konzul munkáját segítő magyarul nem beszélő alkalmazott hozzáállására. A vízum gördülékenyebb kiadása érdekében az érintett felek - Tour East Tour, Accor, Kempinski, Zara, Questor, Meridien stb. - az MT Zrt-vel karöltve találkozót kezdeményeztek a Külügyminisztériummal, melyre március 7-én kerül sor.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.