Németország: felfelé ívelő beutazó forgalom

Németország 2012-ben is tovább folytatja felfelé ívelő pályáját az egyik legkedveltebb úticélként: az idei év első nyolc hónapjában 8,4 százalékkal több külföldi vendégéjszakát regisztráltak az előző év ugyanezen időszakához képest.

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) január és augusztus között összesen több mint 47 millió külföldi vendégéjszakát számolt. 

Európa legjobbjai között

Európa 2012. első nyolc hónapjában ismét folyamatosan növekvő számokkal (7,3 százalék plusz) járul hozzá a németországi sikerhez. Az európai kontinensen lakó utazók összesen majd 36 millió vendégéjszakát töltöttek Németországban. Ezáltal Németország tovább erősítette pozícióját az európai utazók legkedveltebb desztinációinak listáján Spanyolország mögött és Franciaország előtt (Forrás: IPK/WTM). Németország második legfontosabb küldőpiaca, Svájc, különösen erőteljes fejlődést mutat: a növekedés itt meghaladta a 10 százalékot. Összesen 2012. január és augusztus között majd 3,5 millió svájci vendégéjszakát jelentettek. De Olaszország (plusz 7,3 százalék) és Ausztria (plusz 6,3 százalék) is kiemelkedő fejlődést mutat. A szomszédos országok, Franciaország és Belgium majdnem ugyanakkora növekedéssel zárták az időszakot (fejenként 5 százalék).

Kelet-Európa erőteljesen növekszik

Különösen jelentős a kelet-európai növekedés: így például Szlovénia 2012. január és augusztus között kereken 149 ezer vendégéjszakát produkált, ami 26 százalékkal több az előző év ugyanezen időszakához képest. „Mindenekelőtt Oroszország mutat lenyűgöző, 25 százalékot meghaladó fejlődést” – magyarázza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. A Szövetségi Statisztikai Hivatal 2012. január és augusztus között összesen majd 1,5 millió Oroszországból érkező vendégéjszakát jelentett.

Ennek megfelelően magas volt a kereslet a DZT idei roadshowja iránt Moszkvában és Szent Péterváron is: az orosz utazási üzletág több mint 200 képviselője érdeklődött október elején Németország aktuális kínálata iránt.

Az idei év első nyolc hónapjában sikerült megtartani a magyarországi vendégéjszakák növekvő tendenciáját is. A tavalyi évhez képest 18,2 százalékkal nőtt a magyar piacról Németországba látogató vendégek száma januártól augusztusig, mely több mint 405.000 vendégéjszakát jelent. A Németországba irányuló, kikapcsolódási célú magyar utazások 34 százaléka felfedezőút, amelyek főként városlátogatás és körút formájában valósulnak meg. A német városok a lehetőségek igen széles palettáját kínálják a látogatóknak. Lüktető metropoliszok, építészeti remekművek, történelmi látnivalók, nyüzsgő kulturális kavalkád, – ez mind Németország, mely méltán ejti rabul a magyar utazni szerető közönséget. Nagy népszerűségnek örvendenek a szabadidőparkok, az UNESCO –világörökség helyszínei, a borvidékek, és a különböző túraútvonalak is.

Az ázsiai piacok átlagon felüli növekedése

Különösen jelentős az ázsiai látogatószám növekedése, amely az előző év ugyanezen időszakához képest majdnem elérte a 20 százalékot (kereken 5 millió vendégéjszaka). Az ázsiai kontinens országai már 2011-ben is a legnagyobb növekedést mutató küldőpiacok voltak. Kínából 2012. január és augusztus között majd 23 százalékos növekedést jelentettek (több mint egy millió vendégéjszaka), Japán pedig a második helyen végzett 17,6 százalékos növekedéssel (856 695 vendégéjszaka).


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.