A Német Turisztikai Hivatal (DZT) január és augusztus között összesen több mint 47 millió külföldi vendégéjszakát számolt.
Európa legjobbjai között
Európa 2012. első nyolc hónapjában ismét folyamatosan növekvő számokkal (7,3 százalék plusz) járul hozzá a németországi sikerhez. Az európai kontinensen lakó utazók összesen majd 36 millió vendégéjszakát töltöttek Németországban. Ezáltal Németország tovább erősítette pozícióját az európai utazók legkedveltebb desztinációinak listáján Spanyolország mögött és Franciaország előtt (Forrás: IPK/WTM). Németország második legfontosabb küldőpiaca, Svájc, különösen erőteljes fejlődést mutat: a növekedés itt meghaladta a 10 százalékot. Összesen 2012. január és augusztus között majd 3,5 millió svájci vendégéjszakát jelentettek. De Olaszország (plusz 7,3 százalék) és Ausztria (plusz 6,3 százalék) is kiemelkedő fejlődést mutat. A szomszédos országok, Franciaország és Belgium majdnem ugyanakkora növekedéssel zárták az időszakot (fejenként 5 százalék).
Kelet-Európa erőteljesen növekszik
Különösen jelentős a kelet-európai növekedés: így például Szlovénia 2012. január és augusztus között kereken 149 ezer vendégéjszakát produkált, ami 26 százalékkal több az előző év ugyanezen időszakához képest. „Mindenekelőtt Oroszország mutat lenyűgöző, 25 százalékot meghaladó fejlődést” – magyarázza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. A Szövetségi Statisztikai Hivatal 2012. január és augusztus között összesen majd 1,5 millió Oroszországból érkező vendégéjszakát jelentett.
Ennek megfelelően magas volt a kereslet a DZT idei roadshowja iránt Moszkvában és Szent Péterváron is: az orosz utazási üzletág több mint 200 képviselője érdeklődött október elején Németország aktuális kínálata iránt.
Az idei év első nyolc hónapjában sikerült megtartani a magyarországi vendégéjszakák növekvő tendenciáját is. A tavalyi évhez képest 18,2 százalékkal nőtt a magyar piacról Németországba látogató vendégek száma januártól augusztusig, mely több mint 405.000 vendégéjszakát jelent. A Németországba irányuló, kikapcsolódási célú magyar utazások 34 százaléka felfedezőút, amelyek főként városlátogatás és körút formájában valósulnak meg. A német városok a lehetőségek igen széles palettáját kínálják a látogatóknak. Lüktető metropoliszok, építészeti remekművek, történelmi látnivalók, nyüzsgő kulturális kavalkád, – ez mind Németország, mely méltán ejti rabul a magyar utazni szerető közönséget. Nagy népszerűségnek örvendenek a szabadidőparkok, az UNESCO –világörökség helyszínei, a borvidékek, és a különböző túraútvonalak is.
Az ázsiai piacok átlagon felüli növekedése
Különösen jelentős az ázsiai látogatószám növekedése, amely az előző év ugyanezen időszakához képest majdnem elérte a 20 százalékot (kereken 5 millió vendégéjszaka). Az ázsiai kontinens országai már 2011-ben is a legnagyobb növekedést mutató küldőpiacok voltak. Kínából 2012. január és augusztus között majd 23 százalékos növekedést jelentettek (több mint egy millió vendégéjszaka), Japán pedig a második helyen végzett 17,6 százalékos növekedéssel (856 695 vendégéjszaka).