A Rheuma Liga és Johannita szervezetek után így egy újabb rendkívül jelentős szegmenset sikerült megszólítania a két társaságnak. A PA és az MT Zrt. közös meghívásában az elmúlt hétvégén 21 olyan utazásszervező és viszonteladó látogatott Hévízre, akik kizárólag németországi oroszok utaztatásával foglalkoznak. A hétvége tapasztalata alapján elmondható, hogy a szakemberek teljesen nyitottak Magyarország iránt, egyelőre azonban nincs tapasztalatuk és helyismeretük sem, vagy ha van, akkor a 80-as évekből. A résztvevők továbbá nagyon jónak, eladhatónak és színvonalasnak tartják a tanulmányút során megismert turisztikai terméket.
Programjukban szerepelt fürdőlátogatás, 36 óra alatt 7 hévízi házat néztek meg, továbbá orosznyelvű előadást hallgathattak meg a kínálatról, helyi turisztikai programokon vehettek részt, valamint tesztelték az egészségturisztikai kezeléseket. A csoportot végig egy oroszul beszélő, profi gyógy- és wellness szakértő kísérte.
Összességében elmondható, hogy a résztvevők vendégei, csoportjai a kiemelkedően jól fizető utazókból, valamint az ár érzékenyek csoportjából áll. Rendkívül fontos az ő esetükben is az orosz nyelv használata, hiszen számos Németországban élő orosz nem tanult meg németül. A közel 4 milliósra becsült orosz “kolónia” hagyományosan Csehországba utazik. A tanulmányúton nem konkurenciaként, hanem egy új termékként pozicionálták hazánk kínálatát, amely számos pontban eltér a csehekétől. Az első visszajelzések alapján a szakemberek nagyon elégedettek a látottakkal, a terméket jól eladhatónak tartják, és rendkívül nagyra értékelték az orosz nyelv használatát Hévízen. A PA és az MT Zrt. németországi képviselete számos németországi oroszokat célzó akciót tervez a közeljövőben, így egy hónapon belül például a legnagyobb nyári ünnepélyükön vesznek részt, amelyre több tízezer oroszt várnak.