Nincs mese, jövőre még nehezebb lesz

Nem kezdődött pezsgődurrogtatással a Magyar Szállodaszövetség XXXII. Közgyűlése december 3-án a Ramada Aquaworld Budapestben, igaz, derűlátásra a szállodaipar területén ma idehaza valóban nincs sok ok.

Újpest polgármestere, Dr. Derce Tamás borúlátó köszöntője után jött Kopócsy Andrea, az MSZSZ leköszönő - két cikluson át nagy sikerrel dolgozó – utolsó elnöki beszámolója, amelyben fehéren-feketén kifejtette, a számok tükrében is bemutatva, hogy mennyire rossz évet hagy 2009-ben maga mögött a hazai szállodaipar. Mínusz 8,9 százalékos az átlagos csökkenés a tavalyi bázisévhez képest – és már akkor, azaz 2008-ban is eséssel számoltak, hiszen akkoriban „köszönt be” a gazdasági recesszió okozta általános visszaesés. Mindez a külföldi vendégek esetében mínusz 10,8 százalékot, a hazai vendégkör esetében pedig mínusz 7,3 százalékos visszaesést takar. Bruttó szállásbevételben Budapest áll év végére a legrosszabbul: itt átlagosan mínusz 15 százalékos a visszaesés. A vidéki házak – szerencsére – valamivel jobb eredményt hoztak, ott magasabb volt a foglaltság, az átlagárak sem estek annyit, mint a fővárosban, és az üdülési csekkek is generáltak vendéget. Az európai hotelek ez évi eredményeinek összehasonlításakor azonban kiderül: kutyául áll hazánk. Ausztria idén idáig mínusz 8,9 százalékot produkált foglaltság terén, Csehország 13 százalékos mínuszt „termelt”, míg Magyarország ennél is többet: 14,8 százalékos mínuszon áll jelenleg a mutató. A REVPAR esetében Budapest (-29,2 %-os teljesítményével) szintén az utolsó helyek egyikén kullog. De elhangzott egy jó hír is: a leköszönő elnök-asszony megerősítette, hogy jövőre a szervízdíj – sikeres lobbizásuk eredményeképpen – megmarad, legalább emiatt nem kell majd, hogy főjön a hazai vendéglátóiparban dolgozók feje. Szintén a vendéglátással kapcsolatos hír volt, ami végül elhangzott: a megújult MSZSZ úgy döntött, hogy még jobban nyit a vendéglátás, a Horeca-ágazat más szegmensei felé, ennek jövőre már meglátszanak majd az eredményei. Majd dr. Niklai Ákos, az MT Zrt elnöke, az MSZSZ tiszteletbeli elnöke szólalt fel, aki többek közt elmondta, hogy az üdülési csekkek bevétele még az oly gyászosan sikeredett novemberben is nőtt a tavalyi bázisévhez képest 20 százalékkal, és biztos, hogy az elkövetkező hónapokban a negatív spirál ez esetben még nem érezhető.Majd a Kohl&Partner cég képviselője, Martin Schaffer tartott előadást a jövő szállodáiról, és a lehetséges piacokról. Többek közt elhangzott, hogy legsikeresebbek az „úgy, mint otthon” elv alapján működő házak lesznek, ahol éppúgy lehet dolgozni majd, akárcsak kikapcsolódni. Valamint előadásában kiemelte a design hotelek, az egyedi megjelenés fontosságát – ezzel viszont a következő megszólaló, a leköszönő elnök-asszony nem értett egyet. Szerinte a ma vendége nem design szerint választ szállodát, hanem az úti célt nézi először, majd ez alapján választ az adott helyen szállást.A délután záró programjaként egységesen elfogadta a Közgyűlés a jövő évi költségvetést (100 %-os igennel voksoltak), majd megválasztották a megüresedő alelnöki posztra a következő ciklusra Maráczi Gábort (Danubius Hotel Astoria, Budapest), aki 58,4 százalékos támogatottságot kapott, és így nyert a másik két jelölttel – Baldauf Csaba (Kolping Hotel Spa & Family Resort) és Varga Zsolt (Szivek Hotel, Berekfürdő) – szemben. Az „Év Szállodása” díjat pedig az idén, szintén szavazás útján, Nádas Gábornak (Thermal Hotel Visegrád) ítélték oda, aki a három jelölt közül (Bányai Róbert, Korona Szálloda, Eger, és Danka András, Danubius pécsi szállodák) a legszellemesebb „kortes beszédet” mondta el.A nap elegáns gálavacsorával fejeződött be, ahol az elnöki munka átadására, az új választmány bemutatkozására, valamint az „Év Szállodaszobája” eredményhirdetésére is sor került.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.