Elkészült az első részletezett munka az otthon-cserélő utazók növekvő népességéről. A felmérés 2013 áprilisában és májusában készült 46,000 HomeExchange.com tag megkérdezésével, akik közül minden eddiginél többen, 7000-en (16%) válaszoltak. Kiderül, hogy maga a műfaj meglepően nagy hatással van a társadalomra. A kutatók szerint “egyre többen fordulnak olyan fogyasztási modellek felé, amelyek a közösségi érzést hangsúlyozzák az önös érdekkel szemben”, és az otthon-csere” segítheti a társadalmakat abban, hogy közelebb kerüljenek egy fenntartható jövőhöz.”
Igen jók az otthon-csere kilátásai, ha azt vesszük, hogy a válaszadók 93%-a elégedett a tapasztalataival és 81%-uk több mint egyszer cserélt otthont. Már rég nem arról szól csupán az otthon-csere turizmus, hogy szűkös költségvetéssel is utazni lehessen, hiszen az otthon-cserélő turisták kulturális kíváncsisága nagy (98% mondja magáról, hogy a kulturális örökség iránt érdeklődik és 84% látogat múzeumokat és természetvédelmi területeket).
Az otthon-cserélők művelt tömege (62% vallotta magát magasan iskolázottnak) egyúttal a turisták széles spektrumát reprezentálja. A tipikus otthon-cserélő családdal utazik (42% gyerekekkel) és öt kontinensről érkezik, lakóhely szerint elsősorban az USÁ-ból, Franciaországból, Spanyolországból, Kanadából és Olaszországból.
Az otthon-cserélő utazók súlyt helyeznek a fair-trade (63%) és bio élelmiszerekre (73%), 69%-uk maga főz utazás alatt, hiszen teljesen felszerelt konyha áll rendelkezésükre. Amikor nincsenek úton, otthon aktívan részt vesznek saját közösségükben: 59 %-uk vallotta, hogy szociális munkában, vadvédelemben, gyermekvédelmi, kulturális hagyományőrzési és állatjóléti programokban érdekelt.
A bizalom ilyen magas szintje mellett (75% ért egyet azzal, hogy „a legtöbb ember megbízható”) az együttműködő fogyasztás és az otthon-cserélés népszerűsége várhatóan tovább nő.
A felmérés szerint: „Az otthon átengedése az egyik legfontosabb határkő a modern turizmusban, mert az új évezred turistájának néhány alapvonását testesíti meg: a késztetést, hogy évente többször utazzon, akár szűkös anyagiak dacára is, az egyéni, lehető legszemélyesebb igényekre szabott utak szervezését, és az út hiteles élményként való megélését… nemcsak azt, hogy látványosságain keresztül megismerjen egy új országot, hanem hogy egy új kultúrában megmerítkezzen.”
A teljes kutatás ide kattintva letölthető >>>
Forrás: Turizmus Online