A roadshow során a V4 országok nemzeti turisztikai marketingszervezeteinek képviselői három városban – Nyizsnij Novgorodban, Kazanyban és Szamarában – tartanak prezentációt, illetve a helyszíneken szakmai találkozóra is sor kerül.
A rendezvénysorozaton a négy országot összesen 52 szolgáltató képviseli, a résztvevők tekintetében Magyarország a legaktívabb 19 szolgáltatóval. Az első állomáson rendkívül nagy volt az érdeklődés, több mint 100 fős közönség ismerkedett meg a Visegrádi Országok turisztikai kínálatával. Oroszország a Visegrádi Négyek egyik legfontosabb piaca, ahol a V4 országok nemzeti turisztikai marketingszervezetei két éve kezdték meg célzott, együttes marketingtevékenységüket.
A V4 bemutatkozások keretében a Magyar Turizmus Zrt. tavaly óta az általános országismertető előadások mellett hazánk egészségturisztikai értékeinek népszerűsítésére is nagyobb hangsúlyt fektet, pl. kiadványok formájában. Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia turisztikai együttműködése a The European Quartet – One Melody (Európai négyes-közös dallam) márkanév alatt 2003 óta folyik sikeresen.
A négy ország turisztikai együttműködésének fő célja, hogy összehangolt munkával és a rendelkezésre álló források egyesítésével közösen népszerűsítsék a közép-európai régió turisztikai kínálatát mind szélesebb körben - tájékoztatott az MT Zrt.