Különös hangsúlyt kap idén az Európai Fogyasztói Központ működtetése Magyarország soros EU-s elnöksége kapcsán, figyelemmel a kapcsolódó idegenforgalomra, valamint a központ zökkenőmentes integrálására.
Nem bírságolunk mindenáron
Megváltoznak a hangsúlyok egy-egy vizsgálat kapcsán. Nem cél a mindenáron való bírságolás, hanem tényfeltáró vizsgálatok kapcsán annak feltérképezése szükséges, hogy a vállalkozások hogyan tartják be az előírásokat, mekkora igény van a hatóság szolgáltató tevékenységére, pl. a vállalkozók oktatására, továbbképzésére.
Az idei országos vizsgálati program ennek megfelelőn más szempontok alapján állt össze, különös figyelemmel az elektronikus kereskedelemre, a közüzemi szolgáltatások ellenőrzésére, a szavatosság-jótállás feltételeinek betartására, a gyermekjátékok veszélyességének kiszűrésére, az utazási szerződésekre, s a termékbemutatóval egybekötött vásárlásokra.
Pozitív lista
Márciustól elindul a pozitív lista, mely a jogkövető vállalkozások adatait fogja tartalmazni, annak érdekében, hogy a fogyasztók információkat kaphassanak a megbízható vállalkozásokról. A lista az árfeltüntetés, taxiszolgáltatás, szavatosság-jótállás, vásárlók könyvének kezelése, vendéglátó egységek ellenőrzése témakörében megvizsgált vállalkozásokat fogja elsősorban részletezni.
Februártól indul a hatóság új, egyedülálló szolgáltatása, miszerint hétvégi telefonos ügyfélszolgálatot biztosít a fogyasztóvédelem területén a fogyasztóknak és vállalkozásoknak.
A fogyasztóbarát vállalkozások emblémájának kidolgozására az év folyamán, a pozitív lista gyakorlati tapasztalatai alapján kerül sor.