A szervezők elhatározták, hogy a fesztiválok célcsoportját alkotó 16-35 év közötti korosztály érdeklődésének megfelelően mutatják be 2011 Magyarországát.
A fesztivál honlapján várták a közönség szavazatait arról, hogy melyek azok a tárgyak, ételek, italok, események, kik azok a személyek, amelyek közel állnak hozzájuk, vagyis melyek a mai hungaikumok. a kérdés megmozgatta az érintettek fantáziáját: közel 10 ezer javaslat futott be, ezek közül a legnépszerűbb 28-ra még szavazhatnak az érdeklődők június 20-ig.
A szavazás végén a top 20 2011-es hungaricumból a Volt fesztiválon nyílik kiállítás.
Hogy a mai magyar fiatalok szerint mik a hungarikumok? Nos, a lista a Balatontól a C-vitaminon és az Erős Pistán át a makói hagymán és a pulikutyán keresztül a Volt és a Sziget fesztiválig terjed, érintve közben a Tisza cipőt és a Herendi porcelánt is.
A kiállítás valamennyi helyezettjéről egyedi illusztrációt készít Krasznai János fotóművész, a fényképeket Ligeti Nagy Tamás szlogenekkel egészíti ki.
A kiállítás anyagából album is készül, a rendezvényt támogató Magyar Turizmus Zrt. a tervek szerint más országokban is bemutatja a tárlatot.