Qatar Airways-tanulmányút: piros pontok Budapestnek

Összességében elégedetten távozik Budapestről a Qatar Airways legutóbbi tanulmányi útja, de azért akad egy-két tanácsuk is. A Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) pedig úgy tűnik jó helyen keresgél az Arab-öböl térségében újabb potenciális turisták után. Munkatársunktól

A nemzeti turisztikai marketing szervezet 2011-es marketingtervében az Arab-öböl térségét a feltörekvő piacok közé sorolta, erőteljes megjelenést tervezve az érintett országokban. Neki is látott a feladatnak; csak márciusban négy, egyenként majd' egyhetes tanulmányi út érkezik a térségből, a január 17-i járatnyitásával Magyarországot a térséggel közvetlenül összekötö Qatar Airways és az MT Zrt szervezésében hazánkba. Ismerkedés, felmérés folyik.

Reklámozzuk többet!

Budapest kitüntetett szerepet kap a tanulmányi utak során. Új és ismeretlen úti cél, a hosszú hétvégén itt tartózkodó csapatból - a Qatar Airways céges ügyfelei, akik számos vendéget hozhatnak - mindenki először járt Budapesten. A szokásos történet; az út második napján így kiáltanak fel: „Hogy-hogy erről eddig nem tudtunk?!” És csodálják a fővárost, majd sorolják, hogy Londonba Párizsba elutaznak, mert kell, de az ott kifezetett sok pénz szerintük nem áll arányban a kapott értékkel. Mindeközben itt van ez az impozáns, kultúrával, hagyománnyal teli város a Dunán, kedvesek és segítőkészek az emberek, ráadásul versenyképes árakat kínálunk. De mindezt miért nem kommunikáljuk? - teszik fel épp arra járó munkatársunknak a kérdést. Magaslabda mind a BTSZK-nak, mind az MT Zrt-nek.

A Turizmus Online számára sebtében kiállított bizonyítvány szerint jól vizsgázott egyebek mellett a Művészetek Palotája, a Corinthia Royal, a New York szálloda, a még mindig át nem adott Rácz fürdő és a szálloda, a Ramada Resort Aquaworld valamint a Danubius Thermal szálló a Margitszigeten. Éttermek közül a 21, Gundel, a szentendrei Aranysárkány. Ugyanakkor nem árt, ha azon éttermek, amelyek a térség vendégeit fogadni szeretnék, felkészülnek az iszlám vágási szokásai szerinti Halal menü felszolgálására is.

Egy hónapból egy hetet

Az öböl menti családok akár egy hónapra is elutaznak a nyári hőség elől - mondja Siraj Ahmed Shaikh egy jelentős katari cég, QAFCO, céges utaztatással foglalkozó részlegének munkatársa. Ezt a hónapot, mely gyakorta augusztusra esik, Svájcban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban töltik; ha nem is egész hónapban, de ebből a hosszú szabadságból egy-egy hétig akár Magyarországon is időzhetnek ezek a családok - teszi hozzá. Ők szívesen szállnak meg apartmanokban, így az ezt kínáló szállodák előnyben lehetnek - mondja.

A gyógyvízünk, a fürdőink nagyszerűek, szeretnék őket az öböl mentiek, nem szabad azonban egy kalap alá venni a térség lakóit - figyelmeztet Carla H. Issa egy másik, szintén katari cég, a TRAGS képviseletében. Ott is mindenféle érdeklődésű emberek élnek, így fontos, hogy széles, de minden részletében magas nívójú termékeket kínáljon az ország, ezekkel szólítsa meg őket - teszi hozzá.

Kifogások

Az út résztvevői kevés dolgot kifogásoltak. Ebből egyik, hogy - akár egy ötcsillagos szállodában is - keveset mosolygunk, illetve, hogy a boltosok úgy viselkednek, mintha nem az lenne a legfontosabb számukra, hogy a vevő vásároljon, hanem, hogy a sarokban pusmogva megtárgyalják, kivel mi történt.

Másik pedig a vízum. Magyarország kicsit mintha szigorúbban alkalmazná a schengeni vízumkiadás kritériumait. Az egyik korábbi, márciusi csapat szeretett volna a tervezettnél egy nappal tovább maradni, és meghosszabítani a, ki tudja miért, pont annyi napra megadott a vízumot, ameddig az út maga is tartott. A pluszban itt töltött nap felét elmondásuk alapján a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatalnál töltötték.

Értesüléseink szerint a külügy és az MT Zrt. tárgyalóasztalhoz ült az ügyben március 7-én, és megállapodtak, hogy egy következő találkozóra várják a Bevándorlási Hivatalt is. Egyes szakmai szereplők szerint elsősorban utóbbi az, amely a történet kevésbé rugalmas szereplője. Mások úgy látják, korai lenne pálcát törni akár a külügy, akár a hivatal fölött, mivel egy folyamat elején vagyunk és a felek alapvetően jóindulattal állnak a kérdéshez, belátva, hogy nemzetgazdasági érdekről van szó.

Akárhogy is, de a májusi dubaji, turisztikai vásárig (Arabian Travel Market) - ahol a hazai turizmus ezúttal nagy erőkkel képviselteti magát - megoldást kell találni a feleknek a rugalmasabb vízumkiadás érdekében, különben nehezebben éri el a kívánt eredményt a szakma - vélik a tanulmányi úton résztvevők.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.