A társaság 23 kikötőben fogadott vendégeket, 24 személyhajó, egy 25 fős vitorlás (kalandvitorlás) és 4 komp állt az utasok rendelkezésére. 20 kikötőből indítottak séta- és diszkóhajókat, és 12 kikötőből garantált programokat. 2006. augusztus 31-ig a személyhajók 668 ezer utast szállítottak, 3,7%-kal többet, mint az előző év azonos időszakában. Ezen belül a menetrendszerinti hajókon 555 ezren utaztak, 4%-kal többen, mint tavaly, a sétahajókat pedig 113 ezren, 2,1%-kal többen vették igénybe. A kerékpáros turizmus népszerűségét mutatja, hogy személyhajókon csaknem 9 ezer alkalommal szállítottak az utasok kerékpárt, az eladott kerékpárjegyek száma 12%-kal haladta meg az előző évit. 2006-ban tovább nőtt a rendezvényforgalom is: a hajón megtartott, vendéglátást is igénylő rendezvényeken a résztvevők száma 22%-kal, a bevételek pedig 13%-kal haladták meg az előző évit. Augusztus 31-ig a vendégek összesen 39 millió Ft értékben fizettek a társaságnál üdülési csekkel. Augusztus végéig az üdülési csekk forgalom mintegy 52%-kal haladta meg az előző évit. A kompokon augusztus 31-ig 749 ezren utaztak. Az utasok száma és a gépjárműveké is megegyezett az előző év azonos időszakában mért forgalommal, a kerékpároké 9%-kal nőtt. A társaság vitorláskikötőiben (2 001 férőhely) az átlagos kihasználtság 82,9% volt. A társaság szálláshelyein – a siófoki Móló Hotelben, a balatonszemesi Hattyú kempingben és a balatonboglári Sellő kempingben – 7 554 vendég összesen 36 ezer vendégéjszakát töltött el, a vendégek száma 3,3%-kal, a vendégéjszakáké pedig, 2,9%-kal haladta meg a bázisidőszak forgalmát. A Balatoni Hajózási Zrt. augusztus 31-ig 208 millió Ft-ot fordított beruházásokra (Szent Miklós motoroshajó, Kossuth komp, Keszthely motoros, a balatonboglári vitorláskikötő fejlesztése, valamint a révfülöpi és a balatonalmádi személyhajó kikötők rekonstrukciója).
Sikeres szezont zárt a Balatoni Hajózási Zrt.
Sikeres 2006-os szezont zárt a Balatoni Hajózási Zrt., az utasforgalom nőtt az előző évhez képest.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.