A Német Turisztikai Hivatal (DZT) weboldala, a www.germany.travel a nemzetközi turisták közkedvelt információforrásává nőtte ki magát. „Internetes oldalunk, a germany.travel külföldön egyre nagyobb népszerűségnek örvend: 2013-ban 6,5 millió látogatót regisztráltunk az oldalunkon, ami 22 százalékos növekedésnek felel meg 2012-höz képest” – hangsúlyozza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. Különösen a holland, az amerikai, az angol és a francia piacokon – amelyek rajta vannak Németország tíz legfontosabb küldőpiacának listáján – mutatkozott átlagon felüli kereslet a weboldal iránt.
Egész Németország egy kattintásra
A germany.travel turisztikai portál időközben 30 nyelven érhető el: a weboldalt 2013-ban cseh nyelvre is lefordították. Az optimális vizualizációt több mint 600 videó, 265 modern 360 fokos panorámakép és több mint 12 ezer kép szolgálja.
A felhasználóbarát kezdőoldalon a látogató különböző tematikák közül választhat. Innen gyors navigációval érhető el a kért információ. Az érdeklődés központjában különösen a városi utazások és az UNESCO világörökségi helyszínek állnak – ezen a két területen 17 százalékos felhasználószám-növekedést ért el az oldal. A DZT a Karácsonyi vásárok különrésszel 2013-ban majd 50 százalékos növekedést ért el ezen a téren az előző év látogatószámaihoz képest.
Új tartalmak
A kezdőlapba integráltan szintén megtalálható a külföldi látogatók „Top 100” látnivalóinak listája. A DZT jelenlegi felmérése még április végéig tart – az új adatok ezután szintén a germany.travel oldal részévé válnak.
Optimalizáció és új mobil verzió
A releváns tartalmak összeköttetését a tematikák közötti átlinkelések erősítik, amelyek így szinergiát teremtenek a témák és a partnerek között. Annak érdekében, hogy a weboldal még vonzóbb legyen a külföldi látogatók számára, a DZT tervei között szerepel, hogy az elkövetkező években tovább építi a képek és videók kínálatát a weboldalán. Idén az egyik legfontosabb történés a honlap új mobil verziója, amelyet a DZT a digitális felhasználás legújabb eredményeinek beépítésével fejlesztett ki és 2014 március elején mutatott be.
Forrás: Turizmus Online