Spa és Wellness a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban

November 12-14. között hazánk egészségturisztikai kínálata kerül a középpontba a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban megrendezésre kerülő Spa & Wellness 9. Egészség, Turizmus és Életmód kiállításon. A rendezvény – amelyen ismét bemutatkoznak a hazai gyógy- és wellness szállodák, aquaparkok, élményfürdők és gyógyfürdők – első napján, november 12-én, egészségturisztikai konferenciával egybekötött szakmai napra kerül sor a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében.

A rendezvény első napján, november 12-én, a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében megvalósuló egészségturisztikai konferenciára várják az érdeklődőket, amelynek során számos, az egészségturizmus területén jártas hazai és külföldi szakember tart prezentációt.

A konferencia kiemelt célja, hogy betekintést nyújtson a hazai egészségturizmus jelenlegi helyzetébe, a gyógyvíz alapú egészségturizmusban és az orvosi turizmusban rejlő lehetőségek bemutatásán keresztül. A program részeként „Egészségipar és turisztikai fejlesztések az Új Széchenyi Terv tükrében” címmel előadást tart Dr. Horváth Endre, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára, Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója pedig a Társaság megújuló tevékenységét, 2011-es marketingtervét mutatja be, fókuszba helyezve hazánk rejtett vizeit. A konferencián szó lesz továbbá a gyógy- és élményfürdők szerepéről az egészségturizmus éveiben, a termál-egészségipar prioritásairól, valamint bemutatkozik egy Best Destination Spa díjjal kitűntetett szálloda is. Az érdeklődők megismerhetik a magyarországi fogorvosi hálózat rendelőiben végzett felmérési eredményeket, a nemzetközi egészségügyi minősítő rendszer hozadékát és, hogy milyen fontos a szerepe az orvosi szaktudásnak egészségturizmusunk versenyképessége szempontjából is.

A délutáni szekció előadói gyakorlati példákon keresztül mutatják be, hogy a természet adta lehetőségekből hogyan lehet egészségre kedvező termékeket előállítani. Megismerhetünk eddig még nem publikált kutatási eredményeket is egy magyarországi fürdőváros példáján keresztül.

A részletes program a Magyar Turizmus Zrt. www.wellness.itthon.hu weboldalán érhető el, az alábbi link alatt: http://wellness.itthon.hu/friss-hirek/spa-wellness-kiallitas

A konferenciára tiszteletjegy igényelhető előregisztrálással az alábbi linkre kattintva 2010. november 10-ig: http://eregistrator.hu/registration.php?ltid=LU&idid=C&prid=SPA10&mode1=K&lngid=hu&c=0&pid=00196038

Az előzetesen nem regisztrált érdeklődők belépőjegy ellenében vehetnek részt a konferencián, amely a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpont bejáratainál vásárolható meg.

A szakmai látogatók mellett a Magyar Turizmus Zrt. a nagyközönségi látogatókat is várja a kiállításon. A nemzeti turisztikai marketingszervezet a rendezvény valamennyi napján központi és hat régiós standján népszerűsíti hazánk egészségturisztikai kínálatát: turisztikai kiadványokkal és információkkal segíti az utazókat utazási döntéseik meghozatalában. A játékos kedvűek a Társaság központi standján egy fürdőismereti kvíz keretében tehetik próbára tudásukat, és a legügyesebbek az MT Zrt. ajándékait és magukkal vihetik.

Mint ismeretes, az Új Széchenyi Terv a Gyógyító Magyarország – Egészségipar programján belül az egészségturizmust helyezte középpontba. Ennek jegyében a Magyar Turizmus Zrt. marketingtevékenységében továbbra is kiemelt termékként kezeli az egészségturizmust. A hazai egészségturisztikai kínálat és a Spa&Wellness kiállítás népszerűsítése érdekében a Társaság évek óta együttműködik a kiállítás szervezőivel. Az együttműködés részeként az MT Zrt. saját kommunikációs eszközein keresztül is felhívja a figyelmet a rendezvényre, illetve – amint arról korábban beszámoltunk – az MT Zrt. www.wellness.itthon.hu internetes oldalán nagyközönségi nyereményjátékot hirdetett, amelynek keretében a regisztrációt követően a minden 10. szerencsés belépőjegyet nyer a Spa & Wellness kiállításra.

Magyarország gazdag egészségturisztikai kínálatáról és a Spa & Wellness 9. Egészség, Turizmus és Életmód kiállításról bővebb információ: www.wellness.itthon.hu


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.