Stratégiai partnerség Szerbiával

Stratégiai partnerséget megalapozó együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá Belgrádban, 2012. június 28-án Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója és Gordana Plamenac, a Szerb Nemzeti Turisztikai Hivatal vezérigazgatója. A tervezett regionális együttműködés keretében a társaságok számos eszközzel fogják segíteni egymás marketingtevékenységét a jövőben. A találkozó során a két nemzeti turisztikai marketingszervezet konkrét célokat is megfogalmazott 2012. második félévére vonatkozóan.

Az MT Zrt. és a Szerb Nemzeti Turisztikai Hivatal a tervezett együttműködés keretében erősíteni kívánja a határon átívelő együttműködést a helyi turisztikai szervezetek között. A társaságok továbbá az Európai Bizottságnál és más nemzetközi szervezeteknél is felkutatják azokat a pályázati lehetőségeket, amelyeken – a turisztikai szakma tájékoztatását követően – a szolgáltatókkal közösen tudnak majd indulni. Megosztják egymással a célok elérését segítő kutatási eredményeket és tanulmányokat, illetve a szakmai szemináriumok és oktatási programok megvalósítása mellett közös promóciós eszközökkel is hozzájárulnak az együttes tevékenység sikeréhez.

Az aláírt együttműködési szándéknyilatkozat értelmében a Magyar Turizmus Zrt. és a Szerb Nemzeti Turisztikai Hivatal együttes promóciós aktivitást kíván kifejteni harmadik turisztikai piacokon a jövőben. A két ország meglévő, közös turisztikai termékei – pl. aktívturizmus a Duna mentén, kulturális rendezvények, fesztiválok, valamint többek között a hivatásturizmus – a tervezett együttműködésnek köszönhetően hatékonyabban jelenhetnek meg Európában és a tengerentúli piacokon egyaránt. A nemzeti turisztikai marketingszervezetek továbbá kölcsönösen elkötelezik magukat amellett, hogy mind a szerb mind pedig a magyar turisztikai szolgáltatókat új, együttes turisztikai ajánlatok kidolgozására ösztönzik.

Az aláírt együttműködési szándéknyilatkozatban rögzítették azt is a felek, hogy a célok elérése érdekében, az MT Zrt. és a Szerb Nemzeti Turisztikai Hivatal 1-1 turisztikai szakemberéből álló, irányító bizottságot hoznak létre. A bizottság a közös akciók kidolgozásáért és megvalósításáért, valamint az együttműködési szándéknyilatkozatban foglalt tevékenységek végrehajtásáért felel majd. A bizottság várhatóan 2012 szeptemberében tartja első ülését.

Az együttműködési szándéknyilatkozat keretében, a két nemzeti turisztikai marketingszervezet megfogalmazta azokat a konkrét célokat is, amelyek a közös tevékenység első időszakára, azaz 2012 második félévére vonatkoznak. Ennek részeként a nemzetközi turisztikai együttműködések felkutatása mellett további turisztikai információkkal és kölcsönös segítségnyújtással támogatják a két ország turisztikai szolgáltatóit és szakembereit. Emellett mind az MT Zrt. mind pedig a Szerb Nemzeti Turisztikai Hivatal egy külön microsite-ot hoz létre saját honlapján, mely online információs platformként funkcionálva, a két társaság együttműködésében megvalósuló aktualitásokról nyújt tájékoztatást az érdeklődők számára.

A társaságok megállapodtak abban is, hogy a 2013. évre vonatkozóan közös akciótervet dolgoznak ki a Magyar Turizmus Zrt., valamint a Szerb Nemzeti Turisztikai Hivatal jövő évi marketingtevékenységével összhangban.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.