Szakács, cukrász és felszolgáló tanulók versenyeztek az Arazban

Első alkalommal rendezték meg a Continental Hotel Budapest különtermében az ARAZ étterem szakács, cukrász és felszolgáló tanulóinak versenyét a napokban.

A több órás verseny, több felvonásból állt. A felszolgálóknak a szakmai ismereteikről is számot kellett adniuk, az ételek mellé borokat kellett párosítaniuk és meg kellett mutatniuk élesben, hogyan zajlik egy vendég fogadás és kiszolgálása az ételek szervírozása.

A szakács és a cukrász tanulók már reggel 8 órakor nekiláttak az előkészületeknek a konyhán, ahol a munkavédelmi, higiéniai és élelmiszerbiztonsági előírásoknak is meg kellett felelniük. A zsűri és a tanuló felelősök folyamatosan figyelemmel kísérték a munkaszervezési folyamatokat. A szakács tanulóknak egy kétfogásos menüsort kellett összeállítaniuk, a cukrászoknak pedig kétféle süteménnyel kellett készülniük.

A menüsor:

Sonkás ravioli bazsalikomos paradicsom mártással
Borjú paprikás vajas galuskával
Piskótatekercs borhabbal
Pozsonyi kifli

Az ARAZ Étterem tanulói mind kitűnően vizsgáztak, ügyesek, lelkesek voltak és valóban komolyan vették a versenyt, a közös és az egyéni munkát.
A hét főből álló zsűrinek a döntését nem igazán könnyítették meg, és nagyon szoros végeredmények születtek.

A zsűri tagjai a következőek voltak:

Meskál Tibor a zsűri elnöke
Barka Áron Araz Étterem chef de cuisine
Erdélyiné Kiss Rita Dobos C. József Szakközépiskola tanára
Filibér Tamás ARAZ Étterem Teremfőnök
Gyimesi Zsuzsa HVG gasztro rovat főszerkesztő
Tóth Gábor Gödöllői Szakközépiskola tanára
Vágó Ágnes Vendég & Hotel Szaklap főszerkesztő

Öt szakács-, öt cukrász- és hét felszolgáló tanuló versenyzett, közülük az első három értékes díjakban részesült, ők a következők:

Szakácsok:
1. helyezett Szűcs András
2. helyezett Klemensz Georgina (segítője Szanyi Réka)
3. helyezett Zoboki Balázs

Cukrászok:
1. helyezett Nagy Izabella (segítője Szatmári Veronika)
2. helyezett Pető Ingrid
3. helyezett Major Nikoletta (segítője Jakab Zsófia)

Felszolgáló:
1. helyezett Tenke Georgina
2. helyezett Szeremi Erika
3. helyezett Urbán Dávid

Az ARAZ étterem vezetői hagyományt kívánnak teremteni ezzel a versennyel, és mostantól minden évben megrendezésre kerül majd ez a tanulók közötti megmérettetés.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?