Fóti Tamás executive chef és csapata gondoskodott az exkluzív üzleti vendéglátásról. A prezentációk ezúttal annál is több szakmai vendéget vonzottak, mint ahányan előzőleg jelentkeztek, illetve amekkora kapacitása volt a teremnek, magyarán többen voltunk, mint ahány a tervezett létszám volt, de ez legyen a legkisebb baj egy ilyen típusú rendezvényen... A sokakat vonzó előadások témái: szállodai, éttermi befektetések és fejlesztések, hitelfelvételhez tanácsok a pénzügyi szakértőtől, étteremnyitás, tárgydesign, valamint a legújabb konyhatechnológiák a mosogatás témakörében.
Első előadónk,Nagyné Vas Éva szállodai pénzügyi igazgató, a QUAESTOR csoport képviseletében ismertette a szállodafejlesztés legfontosabb motivációit, amelyek elengedhetetlenek egy sikeres vállalkozás fenntartásához. A keresleti piac feltérképezése, továbbá valamilyen szolgáltatás hiánya adhat jó kiindulópontot egy befektető számára. A folyamatos versenyhelyzet szintén rendkívül ösztönző, ami együtt jár a színvonal javításával is. A legújabb tendenciák szerint érdemes egy jól megtervezett brand kialakítása, valamint a franchise-rendszer működtetése. Szó volt még a hitelszerződések kockázatairól, a kamat megállapításának módjáról, ami a “legsúlyosabb teher számunkra”, valamint az is kiderült, hogy egy jó üzleti terv kialakítása rengeteg kellemetlenségtől kimélheti meg a jövendő szállodást.
Dr. Niklai Ákos, az MSZÉSZ alelnöke folytatta a szálloda és vendéglátás témáját, fókuszálva új szállodák nyitására Magyarországon. Első és legfontosabb szempont, mondta az alelnök, a hosszútávú stratégiai terv kialakítása. Ha ezzel rendelkezünk, a következő lépés a tökéletes helyszín feltérképezése, ahol felépíthetjük álmaink szállodáját. A megfelelő szakemberek illetve munkaerő kiválasztása is nagy mértékben hozzájárul a vállalkozás sikeréhez. Szó volt még a brand jelentőségéről, valamint a tematikus szállodák sikeréről, ahol van mondanivaló, történet.
Épp ehhez, - agyis hogy mindig legyen egy háznak története, szorija - kapcsolódott következő előadónk, Ipacs Géza (Apacs Stúdió) perezentációja, aki számtalan sikeres hazai étterem és bisztró (Spíler, ÉS, 21, Pierrot, Anyukám mondta, Baltazár, Klassz, KNRDY stb.) grafikai arculátanak tervezője. Hangsúlyozta, hogy egy-egy éttermet érdemes márkaként kezelni, amely arculatának képviselnie kell saját filozófiánkat, azaz a tulajdonos személyiségét. Vállakozásunk sikerének kulcsa sokszor a részleteken múlik, amelybe beletarozik az étterem kreatív elnevezése, amely valamilyen üzenetet kell hordozzon, valamint a professzionális személyzet alkalmazása – természetesen szigorú működési portokollnak megfelelve.
Neményi András, ügyvezető, a Coninvest Kft. tulajdonosa a cseppmentes mosogatás előnyeit mutatta be először prezentációjában, majd a gyakorlatban is. Konyhatechnológiákkal foglalkozó vállakozásuk közel húsz éves működése során több, mint ötszáz komplett kivitelezési projektet valósított meg. A Coninvest 2003 óta működik együtt a német Meiko céggel, amely a legkorszerűbb konyhatechnológiák egyik európai vezető képviselője. Mechanikus mosogatással rengeteg energia spórolható meg, ez a gyakorlatban is kiderült. A tiszta, gyors és törésmentes mosogatás a Meiko Gix készülék segítségével történhet.
Az érdekes, nagyszámú szakmai közönséget vonzó előadások után a Rauch Hungária Kft-vel közösen meghirdetett “Mutasd a reggelid, megmondom ki vagy!” többfordulós játék eredményhirdetése és a díjazottak kitüntetése történt. A legjobb szállodai reggeli díját a Corinthia Hotel Budapest kapta. A legjobb szállodai koktélbár az alsópáhoki Kolping Hotelben található, a legjobb minibárral pedig a budapesti Zara Continental Hotel rendelkezik.