Rákay Philip, az m1/m2 programigazgató-intendánsának ötlete alapján szeptember 28-29. között a külföldre szakadt és itt élő magyarokat újra összekapcsolja a közmédia, hogy bemutasson elfeledett értékeket és kincseket a magyar kultúra világából. A Kormány felkérésére a Magyar Turizmus Zrt. is részt vesz a program népszerűsítésében saját kommunikációs csatornáinak felhasználásával. A nagyszabású kezdeményezésben kormányzati részről a Belügyminisztérium és az Emberi Erőforrások Minisztériuma is érintett.
A cél az, hogy mindazok az emberek, családok, fiatalok, akik valamilyen módon kötődnek egy, a jelenlegi lakóhelyükön kívüli településhez, térséghez - vagy azért, mert ott nőttek fel, ott laknak a barátaik, nagyszüleik vagy ott jártak egyetemre, főiskolára, középiskolába esetleg csak beleszerettek a hely varázsába - látogassanak vissza erre a hétvégére.
Az Itthon vagy! Kormányzati munkacsoport vezetője Kovács Péter kiemelte: „A kormányzat elkötelezett a magyar kultúra és értékek megóvása iránt, és célunk az, hogy olyan hellyé alakítsuk Magyarországot, ahova érdemes hazatérni.”
Az Itthon vagy! Magyarország, szeretlek! elnevezésű programsorozatot az MTVA két napon keresztül számos megjelenéssel támogatja, lehetővé téve azt, hogy 20 óra alatt ne csak hazánkat, de a világ legtávolabbi pontjait is bejárjuk, ahol magyarok élnek. Lencsó Rita, az MTVA kommunikációs igazgatója elmondta: „Óriási szakmai kihívás egy ilyen horderejű műsor hibátlan lebonyolítása, de a közmédia felkészülten várja az indulást. Közel 481 szakember összehangolt munkája révén 24 külső helyszínről jelentkezünk be élőben, hogy minden olyan értéket bemutassunk, mely mindannyiunkat gazdagíthat.”
A kormányzat összesen 992,3 millió forintos keretösszeget biztosít a kezdeményezéshez. 1305 önkormányzatnak lesz módja pályázaton nyert pénzből helyi jellegzetes programokkal részt venni a kezdeményezésben, és hagyományteremtő céllal meggyújtani a Szent Mihály napi tüzeket. Rákay Philip hangsúlyozta: e tüzek szimbólumként világítanak majd, és együtt üzenik mind itthon, mind külföldön, hogy érdemes újra felfedezni értékeinket, és összetalálkozni azokkal, akikkel közösek a gyökereink.”
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ jóvoltából pedig szeptember közepéig pályázhatnak oktatási intézmények öregdiák találkozók megrendezésére.
Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese így nyilatkozott: „Meggyőződésem, hogy ez a kezdeményezés elindíthat egy pozitív folyamatot, hagyományt teremthet, és mind a külföldön, mind az itt élő magyarok örömmel fedezik fel Magyarországot.”
A Szent Mihály napi hétvége egybeesik a Turizmus Világnapjához kapcsolódó hétvégével, mely alkalomból sok különlegességgel, érdekességgel, kedvességgel, és kedvezményes ajánlatokkal várják a vendéglátó és szálláshelyek mindazokat, akik a programsorozatokra útra kelnek. Ezen a hétvégén a múzeumok ingyenes nyitva tartással várják majd a látogatókat. A kiesett bevételt a kormányzat megtéríti az intézményeknek.
Csatlakozási lehetőség az „Itthon vagy! Magyarország, szeretlek!” akcióhoz |
A Turizmus Világnap sajtóvisszhangját idén megsokszorozza, hogy az M1 népszerű vetélkedőműsora a „Magyarország, szeretlek!” különleges hétvégéje is a Turizmus Világnap hétvégéjére esik. A Magyarország vonzerőit egyedülálló módon bemutató – a Szent Mihály napi ünnephez is kapcsolódó – műsorfolyam sokakat ösztönözhet utazásra, ezért a szolgáltatók a szeptember 28-29-ét felölelő hétvégére érvényes 20%-os kedvezményt biztosító felajánlásokkal csatlakozhatnak az MTVA kezdeményezéséhez. A kedvezményes ajánlatokat az MT Zrt. kiemelten népszerűsíti honlapján, a Nemzeti Turisztikai Adatbázisban (NETA). Ehhez a szolgáltatóknak mindössze a NETA adatlapot szükséges kitölteniük és visszaküldeniük a [email protected] címre. A NETA adatlap a következő linkre kattintva tölthető le: http://neta.itthon.hu/szakmai-oldalak/regisztracio/ajanlat-adatlap2013 |
Forrás: Turizmus Online