Szent Mihály napján térjünk haza

A Magyar Televízió Zrt., kormányzati támogatással nagyszabású programsorozatot hívott életre Szent Mihály napjára. Három napon át több mint 1300 település kínál különleges programokat. Szeptember utolsó hétvégéjén a közmédia 5 csatornája az egész országot összekapcsolja egy, közös műsorfolyamba. A cél, hogy mindenki hazalátogasson, fedezze fel újra otthonát, akár csak egy rövid időre is. A kezdeményezés népszerűsítésében a Magyar Turizmus Zrt. is aktív szerepet vállal.

Rákay Philip, az m1/m2 programigazgató-intendánsának ötlete alapján szeptember 28-29. között a külföldre szakadt és itt élő magyarokat újra összekapcsolja a közmédia, hogy bemutasson elfeledett értékeket és kincseket a magyar kultúra világából. A Kormány felkérésére a Magyar Turizmus Zrt. is részt vesz a program népszerűsítésében saját kommunikációs csatornáinak felhasználásával. A nagyszabású kezdeményezésben kormányzati részről a Belügyminisztérium és az Emberi Erőforrások Minisztériuma is érintett.

A cél az, hogy mindazok az emberek, családok, fiatalok, akik valamilyen módon kötődnek egy, a jelenlegi lakóhelyükön kívüli településhez, térséghez - vagy azért, mert ott nőttek fel, ott laknak a barátaik, nagyszüleik vagy ott jártak egyetemre, főiskolára, középiskolába esetleg csak beleszerettek a hely varázsába - látogassanak vissza erre a hétvégére.

Az Itthon vagy! Kormányzati munkacsoport vezetője Kovács Péter kiemelte: „A kormányzat elkötelezett a magyar kultúra és értékek megóvása iránt, és célunk az, hogy olyan hellyé alakítsuk Magyarországot, ahova érdemes hazatérni.”

Az Itthon vagy! Magyarország, szeretlek! elnevezésű programsorozatot az MTVA két napon keresztül számos megjelenéssel támogatja, lehetővé téve azt, hogy 20 óra alatt ne csak hazánkat, de a világ legtávolabbi pontjait is bejárjuk, ahol magyarok élnek. Lencsó Rita, az MTVA kommunikációs igazgatója elmondta: „Óriási szakmai kihívás egy ilyen horderejű műsor hibátlan lebonyolítása, de a közmédia felkészülten várja az indulást. Közel 481 szakember összehangolt munkája révén 24 külső helyszínről jelentkezünk be élőben, hogy minden olyan értéket bemutassunk, mely mindannyiunkat gazdagíthat.”

A kormányzat összesen 992,3 millió forintos keretösszeget biztosít a kezdeményezéshez. 1305 önkormányzatnak lesz módja pályázaton nyert pénzből helyi jellegzetes programokkal részt venni a kezdeményezésben, és hagyományteremtő céllal meggyújtani a Szent Mihály napi tüzeket. Rákay Philip hangsúlyozta: e tüzek szimbólumként világítanak majd, és együtt üzenik mind itthon, mind külföldön, hogy érdemes újra felfedezni értékeinket, és összetalálkozni azokkal, akikkel közösek a gyökereink.”

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ jóvoltából pedig szeptember közepéig pályázhatnak oktatási intézmények öregdiák találkozók megrendezésére.

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese így nyilatkozott: „Meggyőződésem, hogy ez a kezdeményezés elindíthat egy pozitív folyamatot, hagyományt teremthet, és mind a külföldön, mind az itt élő magyarok örömmel fedezik fel Magyarországot.”

A Szent Mihály napi hétvége egybeesik a Turizmus Világnapjához kapcsolódó hétvégével, mely alkalomból sok különlegességgel, érdekességgel, kedvességgel, és kedvezményes ajánlatokkal várják a vendéglátó és szálláshelyek mindazokat, akik a programsorozatokra útra kelnek. Ezen a hétvégén a múzeumok ingyenes nyitva tartással várják majd a látogatókat. A kiesett bevételt a kormányzat megtéríti az intézményeknek.

Csatlakozási lehetőség az „Itthon vagy! Magyarország, szeretlek!” akcióhoz
A Turizmus Világnap sajtóvisszhangját idén megsokszorozza, hogy az M1 népszerű vetélkedőműsora a „Magyarország, szeretlek!” különleges hétvégéje is a Turizmus Világnap hétvégéjére esik. A Magyarország vonzerőit egyedülálló módon bemutató – a Szent Mihály napi ünnephez is kapcsolódó – műsorfolyam sokakat ösztönözhet utazásra, ezért a szolgáltatók a szeptember 28-29-ét felölelő hétvégére érvényes 20%-os kedvezményt biztosító felajánlásokkal csatlakozhatnak az MTVA kezdeményezéséhez. A kedvezményes ajánlatokat az MT Zrt. kiemelten népszerűsíti honlapján, a Nemzeti Turisztikai Adatbázisban (NETA). Ehhez a szolgáltatóknak mindössze a NETA adatlapot szükséges kitölteniük és visszaküldeniük a [email protected] címre. A NETA adatlap a következő linkre kattintva tölthető le: http://neta.itthon.hu/szakmai-oldalak/regisztracio/ajanlat-adatlap2013

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.