A projekt középpontjában a kulturális örökség megőrzése és fejlesztése, továbbá a helyi turizmusfejlesztés ösztönzésének lehetőségei állnak, a régiók és a városok kulturális örökségének integrálása segítségével. Manos Vougioukas, a projekt megálmodója rámutatott, hogyan lehet elősegíteni a kulturális örökség beépülését egy város, egy térség turisztikai kínálatába, hogy az erősítse a már meglévő idegenforgalmi vonzerőt. Dr. Faragó Hilda, az OIB titkára elmondta, hogy a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia különösen fontos vonzerőként foglalkozik a kulturális turizmussal, amely az életminőség javulásához is hozzájárul. Tóth Istvánné, a Conference Tours Kft. ügyvezetője előadásában kifejtette, hogy a „Barokk úton” keresztül, amely 1987-ben nyerte el az Európai Tanács hivatalos kulturális útja címet, bekerülhetünk az európai kulturális vérkeringésbe. Szabó Mihály, a 4P4u Iroda igazgatója hangsúlyozta, hogy mindezek elérésében és fenntartásában óriási szerepet játszik a hatásos marketing kommunikáció, nem csak országos, de regionális, kistérségi, vagy akár városi szinten is. A „Barokk út” magyarországi szakaszának kialakítása lehetőséget ad a résztvevő városok (Keszthely, Tihany, Veszprém, Székesfehérvár, Zirc, Pápa, Pannonhalma, Oroszlány, Győr, Fertőd, Vác, Kecskemét, Eger) turisztikai fejlődésére. Ennek „kapuja” Szentgotthárd. A barokk műemlék-együttesei köré szerveződő kulturális turizmus fejlesztésének alapjául szolgáló tanulmányt és egy 5 éves stratégiai tervet a Raiffeisen Consulting Zrt. dolgozta ki. A koncepció alapját a barokk és a ciszterci rend épített és szellemi öröksége adja. Varga Csaba vezető tanácsadó szerint a legfontosabb teendők közé tartozik a desztináció menedzsment szervezetének kiépítése, egy látogatóközpont létrehozása, a turisztikai infrastruktúra bővítése (pl. szállodaépítés), a csörötneki Bekes-malom fejlesztése, a térségi rendezvények összehangolása. A projekt megvalósulása több turistát vonzana a térségbe, a nyári szezont egész évesre bővítené.
Szentgotthárd a „Barokk út kapuja”
Európai uniós támogatással kultúrturizmus konferenciát rendezett Szentgotthárdon a város Önkormányzata, a Többcélú Kistérségi Társulás, valamint partnereik: a 4P4U Tanácsadó Iroda és a Raiffeisen Consulting Zrt.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.