Csak a szállás zsebet terhelhetik az utazási irodák

Nehéz helyzetbe kerülnek a balatoni utazási irodák amiatt, mert a SZÉP-kártya felhasználhatóságát a szezon és az előfoglalások beindulása után a napokban módosították - mondta Kaponya Éva, a fonyódi Balaton Travel Utazási Iroda vezetője az MTI-nek csütörtökön.

Az MKB Nyugdíjpénztárt és Egészségpénztárt Kiszolgáló Kft., valamint az OTP Zrt. a múlt hét pénteken tájékoztatta az utazási irodákat arról, hogy a Nemzetgazdasági Minisztériummal folytatott konzultációk alapján pontosították a SZÉP-kártya felhasználhatóságát. Eszerint a jövőben az utazási irodák - szemben a szállodákkal, panziókkal - a kártyán található összegek közül csak a "szállás zsebet" terhelhetik, míg az étkezésre és szabadidős tevékenységre fordítható keretet nem.

Kaponya Éva hangsúlyozta: az elvvel nem vitáznak, de azt problémának tartják, hogy a beindult balatoni szezon és előfoglalások közepette változtak a szabályok, ami "botrányokat és kínos helyzetek sorát fogja okozni az utazási irodáknál".

Elmondása szerint a közel másfél évtizede működő Balaton Travel Utazási Iroda jelenleg mintegy 1500 magánszálláshelyet közvetít ki a nyaralni vágyóknak, amelyek 60 százaléka (hasonlóan a tavalyi tendenciákhoz) már elkelt előfoglalásban. Az előfoglalók, illetve az irodába betérő szálláskeresők 90 százaléka magyar, akik zöme SZÉP-kártyával fizetett, illetve akar fizetni.

A gondot az okozza - mutatott rá -, hogy a nyaralni induló, többnyire készpénzzel korlátozottan rendelkező kártyatulajdonos családok csak a helyszínen szembesülnek azzal, hogy a kártyán lévő összeggel csak részben fizethetnek az utazási irodákon keresztül foglalt szállásukért. Ezen csak úgy változtathatnak, ha előbb felkeresik a bankjukat, és az étkezésre, illetve a szabadidős tevékenységre fordítható "zseb" keretét átcsoportosítják szállás céljára. Erről azonban nincs tudomásuk, és nem is érthetik a kialakult helyzetet, hiszen a kártya átvételekor máshogy tájékoztatták őket.

A fonyódi utazási iroda a SZÉP-kártyával történő fizetésekben érintett bankokhoz - K&H, OTP, MKB - fordult az ügyben, jelezve a problémát, és javasolta, hogy a változást a nyári szezon után vezessék be. Érdemi választ eddig egyik helyről sem kaptak - mondta Kaponya Éva, aki emiatt az illetékes tárcához kíván fordulni segítségért.

A balatoni utazási irodák a kínos helyzetek megelőzése érdekében megpróbálják minél előbb maguk tájékoztatni a partnereiket a SZÉP-kártya felhasználhatóságában beállt változásokról - tette hozzá.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.