Az MSZÉSZ felmérése nem tekinthető reprezentatívnak, abban összesen 47 szálloda vett részt az ország különböző régióiból. A kutatás márciusi eredményei szerint országos szinten a szállodákban 2012 január-márciusában az ÜCS és SZÉP kártya együttes forgalma kb. 387,2 millió forint volt. Ez 38,5%-kal kisebb a 2011 január-márciusi ÜCS forgalomnál.
A legnagyobb elmaradás 2011. január-márciusához képest 2012 hasonló hónapjaiban a Keleti (-47,4%) és a Dél-dunántúli (-51%) régióban mutatkozik. Ugyanakkor a múlt évhez képest a legkisebb a visszaesés a Dél-alföldi (-20,6%), az Északi (-23,6%) és a Nyugati (-29%) régióban.
Az idei év első három hónapjában az adatot szolgáltatók között három olyan szálloda volt, amelynél a SZÉP kártya és ÜCS együttes forgalma meghaladta a 2011. január-márciusi ÜCS bevételt. Közöttük 2 budapesti, 1 sárvári hotel található.
A 2012. január-márciusi 387,2 millió forint ÜCS és SZÉP kártya együttes forgalmából a SZÉP kártya 56.642.000 forintot tett ki, azaz a teljes forgalom 14,6%-át. A lakosságnál kinnlevő ÜCS állomány felhasználása még messze meghaladja a SZÉP-kártya szállodákban jelentkező forgalmát.
2012 első 2 hónapjához képest, amikor a SZÉP-kártya által generált forgalom az Üdülési Csekk forgalomnak nem érte el 10%-t, márciusban megnőtt a felhasználás. Ennek eredményeként az első negyedévben a SZÉP-kártyával fizetők aránya lényegesen megemelkedett. Fenti tendenciák szerint az várható, hogy a nyári szezon közeledtével növekszik a SZÉP-kártya felhasználása a szállodákban.
Az erősödő a SZÉP-kártya forgalom ellenére a 2012. 1. negyedévében a megkérdezett 47 szálloda között még mindig volt 4 olyan – ezek mind budapestiek – melyekben egyáltalán nem fizettek SZÉP-kártyával.
Kell a marketing
Az MSZÉSZ szerint a belföldi kereslet élénkítését szolgáló SZÉP kártya megismertetésére, népszerűsítésére úgy a kibocsátó bankoknak, mint a szállodáknak, és egyéb turisztikai szervezeteknek komoly erőfeszítést kell tenni, erősíteni kell a marketinget.
Az ÜCS megszüntetése ellenére ennek forgalma 2012 első három hónapjában még mindig jelentős volt, ami arra hívja fel a szállodák figyelmét, hogy célzott marketinggel, akciókkal érdemes az ÜCS tulajdonosokat aktivizálni.