A bécsi Pygmalion Theater-ben május 29-én komoly érdeklődés mellett tartott, éjszakába nyúló fórumon Kovács Balázs, az MT Zrt. ausztriai külképviselője bemutatta a hazai turizmus stratégiai termékeit és az aktuális kampányakciókat. „Magyarország: több mint amit várt” mottóval tartott prezentációjában az előadó sorra vette azon rangos elismeréseket és díjakat, amelyekkel az elmúlt években az osztrákok illették a hazai turisztikai szolgáltatásainkat, illetve a hungarikumokat. Ennek megfelelően szóba került a sárvári Spirit Hotel „Best Destinaton Spa 2010” kitüntetése, amelyet a bécsi wellness intézet adományozott oda, illetve a magyar pálinkáknak kiosztott aranyérmek sokasága az ausztriai Destillata szakversenyen. Ugyancsak az osztrák Statistik Austria nyilvánította hazánkat idén is az egyik legjobb ár-érték arányú utazási célnak, amely érvrendszert az MT Zrt. csak átvette kommunikációjában, de a „kitűnő bizonyítványt az elfogulatlan osztrák intézetek állították ki Magyarországról”- érvelt az MT Zrt. külképviselője. A prezentáció során az osztrák üzletemberek tájékoztatást kaptak a Magyar Kongresszusi Iroda kezdeményezésére megvalósuló akcióról, amely Budapest hivatásturisztikai vendégforgalmát élénkíti számos szolgáltató által biztosított kedvezmény segítségével.
Az MT Zrt. osztrák piacon új alapokra helyezett kapcsolatmarketing tevékenységének fókuszában komoly figyelem irányul a jövő turistáinak, illetve turisztikai döntéshozóinak képzésére, informálására. Ennek érdekében az MT Zrt. bécsi irodájának munkatársai rendszeresen tartanak prezentációkat és magyar napokat ausztriai iskolásoknak, utazási ügynököknek, üzleti döntéshozóknak. Az iskolai kooperációk köre a szakközépiskoláktól az egyetemig terjed, s több intézményesített együttműködés is létezik, amely során évről-évre a legaktuálisabb piaci információkat kapják meg a hallgatók Magyarországról, a magyar turizmusról. A Magyar Turizmus Zrt. osztrák piacon folytatott mindennapos turisztikai promóciós munkája során a fizetett hirdetések és költséges akciók mellett, illetve helyett egyre nagyobb szerepet kap a kapcsolatmarketing (relationship marketing) eszköztára, amelyre jó példa a BCS Üzleti Klub tagjai számára rendezett magyar est, vagy a nemrégiben indított Rot-Weiß-Rot turizmus-mozgalom is. A turisztikai külképviselet tevékenységét meghatározó stratégiai dokumentumok, valamint a folyamatban lévő kampányokról bővebb információ elérhető innen. (Magyar Turizmus Zrt; Bécs)