A turizmus hazánkban a nemzetgazdaság egyik kiemelt ágazata, mind társadalmi, mind gazdasági hatásai és lehetőségei miatt. A koncepció azért készült, hogy az elmúlt időszak gazdasági kihívásaira is választ adó célokat, prioritásokat határozzon meg az elkövetkezendő évekre. A koncepción belül kulcsszerephez jutnak azok az elképzelések, fejlesztési pontok, amelyekre az ösztönzők kialakításával a hazai turisztikai szektor eredményes működése épülhet.
A fejlesztések területén a tervezet – Magyarország hagyományos termékei vezető szerepének megtartása mellett – a kiemelt, tematikus termék-desztinációk kialakítására és fogadási feltételeinek fókuszált fejlesztésére koncentrál. A célok alapján az ágazat versenyképessége, hosszabb távon mérhető sikeressége elsősorban a szabályozási és üzleti környezet felülvizsgálatával, a munkahelyteremtés ösztönzésével, valamint a SZÉP Kártya rendszer megerősítésével emelhető.
A jól működő intézményrendszer előnyeiből minden turista részesül, ezért fontos ezen a téren a már megkezdett átalakításokat véghezvinni. A turizmus által előidézett gazdasági növekedés nélkülözhetetlen feltétele a professzionális marketing-menedzsment, a nemzetközi keresletnek megfelelő, innovatív termékek vonzó bemutatása, az ezekre épülő, jól kommunikálható országmárka kialakítása.
A turisztikai piac szereplői által már elfogadott – horizontális – alapelvek, mint pl. a minőség iránti elkötelezettség, a biztonság, a fogyasztóvédelem, a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás a koncepció céljait is áthatják.
A turizmusfejlesztési terv megvalósítása közös ügyünk, ezért a készítők a [email protected] e-mail címre várják a szakmai észrevételeket.,
A dokumentum letölthető erről a linkről >>>
Forrás: Turizmus Online