Ennyivel költöttünk többet nyaralásra tavaly

A 2013-as évben az Invia, a magyar piacon közismert online utazásközvetítő iroda 41%-os növekedést ért el.  A magyarok leggyakrabban Görögországba utaztak, ami az Invia utazási iroda által értékesített összes nyaralás 24%-át jelenti. 

Az Invia utazási irodával a 2013-as évben 30%-kal többen utaztak, mint az előző évben. Az Invia utasai átlagosan családonként 305 ezer forintot költöttek nyaralásukra. Ez az összeg a tavalyi 283 ezer forintos átlaghoz képest 7%-os növekedést mutat. „A megrendelések és eladások évközi növekedése arról tanúskodik, hogy a piac gazdasági stagnálását már magunk mögött tudjuk. Az idegenforgalom alakulása jól tükrözi a társadalom gazdasági helyzetét. Az emberek már nem húzzák meg a nadrágszíjukat, megengedhetik maguknak az utazást" - nyilatkozta Ivan Šidla, az Invia ügynökség marketing menedzsere.

Görögország volt a favorit

Egyéni utazók, párok és gyermekes családok leggyakrabban a görög nyaralóhelyeket választották, ugyanúgy, mint 2012-ben. Az Invia utazási iroda ügyfeleinek második legkedveltebb úti célja Tunézia volt, amely 2013-ban megelőzte a hagyományosan népszerű Törökországot. A Tunéziába utazók számának markáns növekedését elsősorban a nyári szezon végén Egyiptomban uralkodó bizonytalan politikai helyzet okozta. A kialakult helyzetből kifolyólag megcsappant az Egyiptom iránti érdeklődés, ami megnyilvánult az egyébként közkedvelt úticél értékesítési számain is, az arány 5,74 százalékpontos csökkenése a másodikról az ötödik helyre szorította vissza az Invia utazási iroda statisztikáiban. A dobogó harmadik helyén Törökország áll, amely a teljes értékesítés közel 12%-át alkotta. Horvátország népszerűsége egyenletesen növekszik, míg a további helyezésekben nem következett be jelentős változás, a kisebb eltérések követik az utazási célpontok iránti kereslet általános trendjét.

Egyre többen foglalnak már év elején

Egyre népszerűbb az előfoglalás, az ún. 'first minute' vagy 'early booking' kedvezmények igénybevétele. „Az Invia évről évre többszörös forgalmat generál január-február hónapokban, és 2013-ban a klasszikus főszezoni értékesítés során sem kellett túlkínálattal küzdenie a piacnak – számos desztinációra, különösen a görög nyaralóhelyekre az indulás előtti napokban már nem, vagy alig voltak helyek. Ez természetesen azt is jelentette, hogy a 'last minute' utazók hiába vártak irreálisan alacsony árakra, azok a reális piaci szinten maradtak, ami a hazai utazási irodák növekvő stabilitását, és a nemzetközi trendek erősödését jelzi” tájékoztat Riba Orsolya cégvezető.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.