Tervek a régiókban: szelíd turizmus és vírusmarketing

2007-ben a régiók önálló akciókkal kapcsolódnak a Magyar Turizmus Zrt. tematikus évéhez, amely belföldön az ökoturizmust, a természetjárást és a lovasturizmust magában foglaló úgynevezett szelíd turizmust népszerűsíti majd kiemelten.

A külföldi piacokon pedig az aktív turizmus lesz a kiemelt termék – derült ki a marketingszervezet regionális marketing igazgatóságainak (RMI) beszámolóiból a Magyar Szállodaszövetség 28. közgyűlésén. A Nyugat-Dunántúli RMI igazgatója, Tama István hangsúlyozta, hogy 2007-ben is hatékonyan és a szolgáltatók számára is hasznosan igyekszenek felhasználni forrásaikat, ezért segítik a szálláshelyeket abban, hogy programcsomagokkal kapcsolódjanak a régió nagyrendezvényeihez. A főváros és a Balaton között fekvő Közép-Dunántúli régió igyekszik kitörni a tranzit szerepből és tovább növelni külföldi vendégei arányát – elsősorban a szlovák, francia és a skandináv területekről – a forgalom 72 százalékos részarányát adó belföldiek javára. Idén a Dél-Dunántúl második küldőpiacává lépett elő Csehország, megelőzve ezzel Ausztriát. Az egykori szocialista ország turistái számára a harkányi fürdő jelenti a régió elsődleges úti célját. Hegyi Zsuzsa, az RMI igazgatója elmondta, a jövőben az ezüst korosztályt és a 18-25 év körüli fiatalokat veszik célba marketing akcióikkal. A Budapest-Közép-Dunavidék egy új, nyugat-európai színvonalú honlappal rukkol elő 2007-ben, Észak-Európában folytatja a küldőpiacok megnyerését szolgáló workshop sorozatát, közös akciót tervez a szállodákkal, amelynek keretében a vendégek azonos árért több szolgáltatást kapnak, és a szelíd turizmus évéhez kapcsolódva zöld út kialakításán dolgozik a Magosfa Alapítvánnyal és a Duna-Ipoly Nemzeti Parkkal közösen. A Balatoni régióban míg a belföldi vendégéjszakák száma 8,7 százalékkal nőtt, addig a külföldieké 15,4 százalékkal csökkent az év első 9 hónapjában. A Balatoni Projekt Iroda jövőre ismét megpróbálkozna egy a Balatoni nyár sikerét megismétlő vírusmarketingkampánnyal. Céljuk még a dán vendégek visszacsábítása, és a német vendégszámcsökkenés lassítása. A Balatont adottságaihoz mérten az egészségturizmus régiójává kívánják tenni, ott található ugyanis az ország gyógyszállodáinak egyharmada, wellness hoteleinek pedig egyötöde.

Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.