2008-ban a Vizek éve tematikus kampányév a Tisza-tavi régióban két számjegyű növekedést hozott a vendégforgalomban. A Balatonnál jelentősen nőtt a vendégszám, a vendégéjszakák száma viszont csökkent. Az utóbbi Róna Iván szerint többek között azzal magyarázható, hogy az emelkedő energia- és élelmiszerárak miatt szűkült a belföldi lakosság szabadon elkölthető jövedelme. A tavalyinál több holland, dán, orosz, lengyel, cseh és román vendég látogatott a magyar tengerhez, ez azonban nem tudta pótolni az osztrák és német vendégek számának évek óta tartó csökkenését. Róna szerint a 2007-es csúcsévet követő stagnáló balatoni eredményt nem szabad lebecsülni. Az egészségturisztikai szolgáltatásokat sikeresen népszerűsítette az MT Zrt. az idei kampányévben – hangsúlyozta a vezérigazgató. 300 szolgáltató csatlakozott az akcióhoz, és sikerült kiegyenlíteni a szállodai foglaltságot a hétvégék és a hétköznapok között. Novembertől év végéig még számos kampányt bonyolít le az MT Zrt. A Vizek éve lezárásaként novemberben a Balaton környéki gyógyfürdőknek jut a főszerep. December elején a fővárosban is indul kampány: az MT Zrt. a Budapest Gyógyfürdői Zrt.-vel együttműködésben Fürdők hosszú éjszakája akcióval éjszakai fürdőzési lehetőségeket népszerűsít. Az utó-, illetve előszezon forgalmának élénkítésére és a háztartásoknál lévő üdülési csekkek turisztikai célú beváltásának ösztönzésére nagyközönségi nyereményjátékkal egybekötött kampányt indít 40 millió forintos ráfordítással a marketingszervezet a Magyar Szállodaszövetséggel együttműködve november elseje és 2009. március 1. között. A Magyar Turizmus Zrt. a szomszédos országokban rejlő potenciál minél teljesebb kihasználása érdekében külföldi forgalomélénkítő kampányt is lebonyolít idén október 15. és 2009. március 31. között.
Hosszabb lesz a Winter Invitation
Folytatódik a főváros éves téli kampánya. A külképviselők és egyes szállodák javaslatára a sokak szerint provokatív Budapest Winterinvasion nevet Budapest Winter Invitation- re változtatták. A harmadik alkalommal megrendezésre kerülő akció az első évben 30 000, a másodikban 60 000 extra vendégéjszakát hozott. A 2008–2009-es kampány a korábbiakhoz képest egy hónappal hosszabb ideig, 2008. november 1- től 2009. március 31-ig tart. Újdonság, hogy a szállodák ajánlatai fürdőprogramokkal is kiegészülnek, és idén a Malév már nem lesz kizárólagos partnere az MT Zrt.-nek a kampányban. Az akció keretei között érkező vendégek többek között a Wizz Air, az Air Berlin, a Germanwings és a Clickair járatain is utazhatnak. A budapestwinter.com oldalon megkönnyíti a szállodai szobák foglalását egy új booking rendszer.
Ötmilliárdos a büdzsé
Folyamatban van az MT Zrt. 2009-es marketingtervének előkészítése, amelynek előzetes tervezetét már szeptemberben eljuttatta a társaság a szakma képviselőinek véleményezésre. November 18-án fogadja majd el a beérkezett javaslatokkal kiegészített végleges tervezetet az igazgatótanács. Róna hangsúlyozta, hogy a külképviseletek napról napra küldik haza jelentéseiket arról, hogy az adott külpiacokon milyen hatással van, illetve lesz a turizmusra a pénzügyi világválság, és ennek megfelelően módosítják, alakítják a jövő évi marketingtervet. Külföldi elemzők szerint világszerte 500 000- rel csökken majd a nagy hatótávolságú járatok száma, ennek felét az Egyesült Államokból érkező járatok teszik ki. Európában Japánból is visszaesésre számítanak. A tendenciákat figyelembe veszi az MT Zrt., és a 2009-es tervben azokra a küldőországokra fókuszál, amelyek lakosai egy második és harmadik nyaralást nem engedhetnek meg maguknak az idén, de az első utazások piacán az első helyen állhatunk náluk. Ezek pedig a hazánkkal szomszédos államok. Róna Iván elmondta, az általuk is ismert költségvetési tervezetben az áll, hogy az MT Zrt., ahogy az idén, 2009-ben is 5 milliárd forintos büdzsére számíthat a turisztikai célelőirányzatból.
2009 a Kulturális Turizmus éve
A Magyar Turizmus Zrt. megkezdte a felkészülést a 2009-es kampányévre, amelynek témájául a kulturális turizmust választotta. Újdonság, hogy jövőre a kampánnyal a környező országokban is élni kíván, több akciót külföldre is kiterjeszt, segítve a vidéki szolgáltatók nemzetközi piacra jutását. A vendégéjszaka- szám növelése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. a szállodai szolgáltatókkal összefogva egész évre országos szálláskedvezményeket is kínál, így 2=3, illetve 3=4 akciókat is tervez. Folyamatosan fókuszban tartva a fő üzenetet, a kulturális turizmus kínálatának bemutatását, a szállodai kedvezmények biztosítása mellett ösztönzik a szolgáltatókat arra, hogy egyéb kulturális csomagokat és ajánlatokat is biztosítsanak a vendégeknek. A 2009-es Kulturális Turizmus tematikus kampányévre kiírt imázs és arculati pályázatot érvénytelenítette az MT Zrt., és hamarosan kiír egy újabb tendert, amelynek novemberben várható az eredménye. Róna Iván azzal indokolta a döntést, hogy bár a társaság illetékes munkatársai mind a négy továbbjutó pályázatot megvalósíthatóságra alkalmasnak ítélték, a nagyközönség véleményét reprezentáló fókuszcsoport tetszését egyik sem nyerte el. A kulturális kampányév legfontosabb marketingeszköze a tematikus honlap lesz, amely a szállodai ajánlatok mellett az összes kulturális eseményt, múzeumot és egyéb látnivalót is tartalmazni fogja. A weboldal november végére készül el. Az MT Zrt. már az idén megkezdi az előkészületeket a 2010-es pécsi Európa Kulturális Fővárosa programra, és 2009-ben 30 millió forintot költ a város vonzerőinek reklámozására.
Az ETC Budapesten
Folytatódik a Magyar Turizmus Zrt. 2004-ben indított Konferencia Nagyköveti Programja immáron folyamatos elbírálással. A program legfőbb célja a nemzetközi beutazó hivatásturizmus ösztönzése és növelése. A program keretében elnyert konferenciák körülbelül 130 ezer extra vendégéjszakát jelentenek a magyar szállodáknak. Szeptember végéig összesen 63,719 millió forintnyi támogatást osztottak ki a 61 nyertes pályázónak, és eddig hivatalosan 45 konferencia szervezési jogát nyerték el a hazai szervezetek. 2008-ban eddig összesen 10 pályázat érkezett, amelyek közül 6 nyert támogatást. 2011-ben az Európai Unió soros elnöke hazánk lesz, így Budapestnek sikerült megszereznie az European Travel Commission éves közgyűlésének rendezési jogát, amelyen 2011 áprilisában 39 ország turisztikai marketingvezetői tanácskoznak majd. A Nemzetközi Konferenciák Szövetsége (ICCA) által publikált 2007. évi előzetes statisztikai összefoglaló szerint Budapest – holtversenyben Lisszabonnal – megtartotta 6. helyét a világranglistán a konferenciavárosok versenyében, a szervezet kritériumainak megfelelő nemzetközi rendezvények száma alapján. Ezzel megelőzött olyan jelentős kongresszusi helyszíneket is, mint Brüsszel, London vagy Prága.
2010-ben golf és úszó Eb-t rendezünk
A Konferencia Nagyköveti Program mintájára a Magyar Turizmus Zrt. 2008-ban az Önkormányzati Minisztérium Turisztikai-, illetve Sport-szakállamtitkárságával közösen elindította a Sport Nagyköveti Programot, amely a nagy nemzetközi sportesemények magyarországi megrendezésének elnyerését segíti. A program beindítása óta már három sportszövetség nyújtott be pályázatot, illetve további három szervezet jelezte érdeklődését, későbbi pályázási szándékát. Az első sikerek egyébként már megvannak: Budapest megkapta a 2010-es úszó eb megrendezésének jogát, és ebben az évben junior és senior golf Európa-bajnokságot is rendezhet. 2009-ben több új jelentős sporteseményre is sor kerül Magyarországon, amelyek külföldi promóciójában a Magyar Turizmus Zrt. is részt vállal. Ezek közül a MotoGP 2009 és a Közép-Európa-rali (CER) kiemelt rendezvény lesz. Képviselők érdeklődésére Róna Iván elmondta, úgy tűnik, elhárulnak az akadályok a rali megrendezése elől, mivel sikerül megegyezni a magyar zöldszervezetekkel. A Hősök teréről rajtoló futam ezúttal nem terepen és természetvédelmi területen, hanem műúton halad. Az MT Zrt. támogatja a 2009 szeptemberében Balatonfüreden záruló verseny megrendezését, mivel sok nézőt vonz, ráadásul olyan időpontban, amikor már kevés a vendég a Balatonnál.
Mint a mozijegy
A turisztikai bizottság ülésén Nagy Imre képviselő felvetette, hogy a Magyar Turizmus Zrt., illetve a turisztikai államtitkárság kezdeményezze a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítványnál (MNÜA), hogy engedélyezze az egy, két, három éve lejárt üdülési csekkek csökkentett értéken történő beváltását. Sokan vannak ugyanis azok a felhasználók, akik egyszerűen kifutnak az időből, így nem használják fel utalványaikat, és a beváltóhelyek potenciális bevételtől esnek el. Róna Iván egyetértett a javaslattal, hiszen ahogyan elmondta, többmilliárdos a különbözet a megvásárolt és a beváltott üdülési csekkek értéke között. Elmondta azt is, hogy hasonló ötlettel már megkereste az MNÜA-t, de az alapítványnál azt a választ adták, hogy az üdülési csekk olyan, mint a mozijegy: ha egyszer lejárt, nem lehet beváltani.