Az ACCK szerint az idei nyári szezonra a cseh idegenforgalmi irodák mintegy 800 ezer utat adtak el, ami a tavalyi nyári idényhez viszonyítva 5 százalékos növekedés. A forgalom értéke éves szinten 7 százalékkal emelkedett, ami elsősorban a magasabb árak következménye. Az előző idényhez képest az idén jóval kevesebb volt a last minute út, s azok ára is magasabb volt, mint a korábbi években.
A nyári szezonra esik az utazási irodák kínálatának 40 százaléka. A 800 ezer út ára meghaladta a 9 milliárd koronát.
"Az utazási irodák nagyon jól mérték fel az idei érdeklődést, a kínálat megfelelő volt. Ennek következménye, hogy kevesebb volt a last minute út, s az áruk is magasabb volt" - közölte Katerina Petrícková, a szövetség titkára.
A last minute utak kínálata azért is volt alacsony, mert az idei nyári kínálat 45 százaléka már nagyon korán, még a szezon kezdetén elkelt.
A csehek leginkább saját gépkocsival, repülővel vagy autóbusszal utaztak a kiválasztott helyre.
A legnépszerűbb turisztikai célpont az idén is Horvátország és Olaszország volt, mindkét hely iránt 3 százalékkal nőtt az érdeklődés a múlt évhez képest. Ami az olcsóbb utakat, kirándulásokat illeti, az ACCK szerint elsősorban Magyarország iránt nőtt meg az érdeklődés. A csehek számára Magyarország aránylag olcsó, ugyanakkor nagyon közkedveltek a magyarországi termálfürdők, s nő az érdeklődés a Balaton iránt is.
A légi utak között Görögország, Egyiptom és Törökország vezet, Spanyolország, Bulgária és a Tunézia előtt. Tunézia iránt 13 százalékkal nőtt az érdeklődés, míg Egyiptom iránt az utóbbi időben visszaesett. Az év végi utak iránt is mérsékeltebb az érdeklődés - mutatott rá Petrícková. Görögországi iránt viszont 15 százalékkal megnőtt az érdeklődés, bár az utak drágábban voltak, mint tavaly.
A csehek 52 százaléka interneten vette meg kirándulását, a leggyakoribb a nyolcnapos út volt.
Csehországban összesen majdnem ezer utazási iroda működik. Tavaly kétmillió utat adtak el, ami éves szinten ötszázalékos növekedés.
Forrás: MTI