A JATA (Japán Utazási Irodák Szövetsége) háromnapos turisztikai seregszemléjén a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében Magyarország is rész vett: a látogatók önálló nemzeti standon, valamint a „Pearl Road” (Gyöngyút) részeként is megismerhették hazánk szépségeit.
A „Pearl Road” – vagyis Magyarország, Horvátország és Szlovénia nemzeti turisztikai marketingszervezetei a kiállítás első, szakmai napján, prezentáció keretében mutatták be turisztikai kínálatukat a közel 50 fős, újságírókból és turisztikai szakemberekből álló közönség számára. Az előadások után a szakmai tapasztalatcserére is lehetőség nyílt.
A következő két napban a nagyközönségé volt a főszerep; a látogatókat hangulatos hegedűjátékkal vonzották a magyar standhoz. A nagy érdeklődést jól mutatja, hogy bár nem tudták megszámolni, hányan kértek információt turisztikai kínálatunkról, a tavalyi évhez képest jóval több, Magyarországot ismertető brosúra talált gazdára. A közönség turisztikai kínálatunk mellett magyar ételekből és kiváló borainkból is kóstolót kaphatott a kiállítás keretében.
Az idei vásárt a három nap alatt közel 126.000 látogató kereste fel. A JATA Tourism Showcase jövőre szeptember 13-15. között kerül megrendezésre.
A japán utazók körében Magyarország kedvelt úti cél. A KSH legfrissebb statisztikai adatai szerint, 2012. január-júliusban 86.400 japán vendégéjszakát regisztráltak a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, ami 36,6%-kos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Mint ismeretes, a Magyar Turizmus Zrt. 2011 júliusától Budapestről koordinálva látja el a japán piacra irányuló marketingtevékenységét, a Nemzetközi Értékesítés Ösztönzés Igazgatóság vezetésével. Az MT Zrt. külpiaci tevékenységét a szigetországban Katsuta Motoji segíti a társaság munkatársaként.