A V.A.M. Design Center auláját teljesen betöltötte a tavalyinál is több, 730 regisztrált résztvevő, de háromezren a modern technika jóvoltából az interneten is figyelemmel kísérték az előadást.
A marketingterv figyelembe vette a folyamatos nemzetközi és hazai változásokat és kihívásokat. Változik, és a légi közlekedés következményeként zsugorodik a világ, benne csökken Európa turisztikai jelentősége, az idősebb korosztályba tartozó európai utazók mellett figyelni érdemes a nagy távolságokról érkező fiatal ázsiai és arab turistákra is. A hazai turizmus a 2006-os szinten áll, a kereslet a minőség felé tolódik – emelte ki bevezető helyzetértékelésében Horváth Gergely. A jövő évi marketingterv számszerűsített sarokpontjai: a belföldi vendégéjszakák számának szinten tartása; a külföldi vendégéjszakák számának 3,6 százalékos, a konferenciák számának 3-5 százalékos növelése; a kereskedelmi szálláshelyeken a vendégéjszakák 1,8 százalékos növekedése.
Bel- és külföldi kommunikáció
Jövőre a társaság belföldi lakossági kommunikációja háromszintű lesz: általános szemléletformálás; termékalapú stratégiai kampányok; regionális, konkrét szolgáltatói ajánlatokkal kiegészített taktikai kampányok. Kiemelt turisztikai termékek belföldön 2012- ben: egészségturizmus (gyógyító, regeneráló és szórakoztató vízi); kulturális turizmus; bor és gasztronómia; vízparti üdülés; aktív és ökoturizmus; falusi turizmus.
Aktív és meghatározó jelenlétet tervez a társaság Németországban és Ausztriában, azokon a hagyományos piacokon, amelyekben a legnagyobb lehetőség rejlik. A környező országokban a határ menti régiók turisztikai kínálatának piacra vitelét kívánja fokozottan támogatni a társaság annak érdekében, hogy a régiós szolgáltatókat segítse.
A márkaépítést nem országokra elaprózott vertikális, hanem országokon átívelő horizontális formában, központi kommunikációval kívánja megvalósítani az MT Zrt.
A külföldi stratégiai kommunikáció során olyan, határokon átívelő médiumokkal való együttműködésekre törekszik a társaság, amelyek több országban azonos műsorstruktúrával foghatóak, összességében jelentős nézőszámot realizálnak, jellemzően magas affinitással bírnak a magasabb társadalmi státuszú (ABC1), rendszeresen utazó, fokozottan egészségtudatos, egészség- és városi turizmus iránt fokozottan nyitott célcsoportra, programstruktúrája lehetővé teszi a kiemelt turisztikai termékek tematikus kontextusba helyezését.
Kiemelt figyelmet fordít továbbá az MT Zrt. az új, feltörekvő piacokra (India, Kína, Arab-öböl államai, Dél-Amerika, Oroszország) is. Kiemelt turisztikai termékeink külföldön 2012-ben: egészségturizmus, hivatásturizmus, Budapest és Balaton. A külföldre irányuló értékesítés ösztönzésére új szervezeti alegységeket hoztak létre az MT Zrt.-n belül, folytatódnak a konferencia-nagyköveti és a sportnagyköveti programok. A MICE-ágazat erősítésére pályázattal elnyerhető támogatási csomagokat dolgoznak ki. Az MT Zrt. külföldön együtt dolgozik a visegrádi négyekkel, az ETC-vel, belföldön pedig a sikeresnek bizonyult Légi Marketing Alappal és az alakuló TDM-hálózattal.
A szolgáltatók bevonása, új eszközök
Az MT Zrt. tevékenységét a szolgáltatók aktív közreműködésére, az 1+1 konstrukcióra építi: a legjobb marketingterv is hatástalan, ha nem áll mögött megvásárolható és a keresletnek megfelelő termékkínálat. Ezért a marketingterv szinte napi bontásban tartalmazza azokat az akciókat, melyekhez a szolgáltatók csatlakozhatnak. Készülnek a szempontok, amelyek alapján elnyerhető a Magyar Turizmus ajánlott szolgáltatója cím, és a külföldi vásárokon „prémium magyar turizmusnapokat” szerveznek. A marketingeszközöket illetően külföldön nemzetközi, óriási nézettségű adásokban (CNN, Travel Channel, BBC) szerepeltetik Magyarországot. Összességében kiemelt szerepet kap az E-marketing a társaság tevékenységében. A kiadványok tekintetében a nyomtatott formátummal szemben egyre inkább az internetre helyezi a társaság a hangsúlyt, és a meglévő nyomtatott kiadványokat honlapján online formátumban is megjeleníti. Évről évre csökkenteni kívánja a nyomtatott kiadványok sokféleségét, törekszik a kevesebb fajta, de nagyobb példányszámban, minél célzottabb tartalommal ellátott kiadványok készítésére.
Szakmai innováció
A szakmai nap során a délutáni panelbeszélgetéseken az egészségturizmus sikeres újításairól hangzottak el érdekes előadások a sárvári fürdő és a Hotel Spirit, valamint a hévízi Hunguest Hotel Helios képviselőinek részvételével. Később a kulturális turizmus kihasználatlan lehetőségeiről és terveiről a Szépművészeti Múzeum, a Liszt Ferenc Zeneakadémia és a Müpa vezetőitől tájékozódhattak az egybegyűltek. Különleges turisztikai szolgáltatók is bemutatták termékeiket egy alkalmi workshopon, és a légi összeköttetés témái is napirendre kerültek egy másik beszélgetésen.