Továbbra is új vizeken

Tavalyhoz hasonlóan az idén is széles szakmai plénum előtt mutatta be jövő évi marketingtervét a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) vezérigazgatója, Horváth Gergely.

A V.A.M. Design Center auláját teljesen betöltötte a tavalyinál is több, 730 regisztrált résztvevő, de háromezren a modern technika jóvoltából az interneten is figyelemmel kísérték az előadást.

A marketingterv figyelembe vette a folyamatos nemzetközi és hazai változásokat és kihívásokat. Változik, és a légi közlekedés következményeként zsugorodik a világ, benne csökken Európa turisztikai jelentősége, az idősebb korosztályba tartozó európai utazók mellett figyelni érdemes a nagy távolságokról érkező fiatal ázsiai és arab turistákra is. A hazai turizmus a 2006-os szinten áll, a kereslet a minőség felé tolódik – emelte ki bevezető helyzetértékelésében Horváth Gergely. A jövő évi marketingterv számszerűsített sarokpontjai: a belföldi vendégéjszakák számának szinten tartása; a külföldi vendégéjszakák számának 3,6 százalékos, a konferenciák számának 3-5 százalékos növelése; a kereskedelmi szálláshelyeken a vendégéjszakák 1,8 százalékos növekedése.

Bel- és külföldi kommunikáció

Jövőre a társaság belföldi lakossági kommunikációja háromszintű lesz: általános szemléletformálás; termékalapú stratégiai kampányok; regionális, konkrét szolgáltatói ajánlatokkal kiegészített taktikai kampányok. Kiemelt turisztikai termékek belföldön 2012- ben: egészségturizmus (gyógyító, regeneráló és szórakoztató vízi); kulturális turizmus; bor és gasztronómia; vízparti üdülés; aktív és ökoturizmus; falusi turizmus.

Aktív és meghatározó jelenlétet tervez a társaság Németországban és Ausztriában, azokon a hagyományos piacokon, amelyekben a legnagyobb lehetőség rejlik. A környező országokban a határ menti régiók turisztikai kínálatának piacra vitelét kívánja fokozottan támogatni a társaság annak érdekében, hogy a régiós szolgáltatókat segítse.

A márkaépítést nem országokra elaprózott vertikális, hanem országokon átívelő horizontális formában, központi kommunikációval kívánja megvalósítani az MT Zrt.

A külföldi stratégiai kommunikáció során olyan, határokon átívelő médiumokkal való együttműködésekre törekszik a társaság, amelyek több országban azonos műsorstruktúrával foghatóak, összességében jelentős nézőszámot realizálnak, jellemzően magas affinitással bírnak a magasabb társadalmi státuszú (ABC1), rendszeresen utazó, fokozottan egészségtudatos, egészség- és városi turizmus iránt fokozottan nyitott célcsoportra, programstruktúrája lehetővé teszi a kiemelt turisztikai termékek tematikus kontextusba helyezését.

Kiemelt figyelmet fordít továbbá az MT Zrt. az új, feltörekvő piacokra (India, Kína, Arab-öböl államai, Dél-Amerika, Oroszország) is. Kiemelt turisztikai termékeink külföldön 2012-ben: egészségturizmus, hivatásturizmus, Budapest és Balaton. A külföldre irányuló értékesítés ösztönzésére új szervezeti alegységeket hoztak létre az MT Zrt.-n belül, folytatódnak a konferencia-nagyköveti és a sportnagyköveti programok. A MICE-ágazat erősítésére pályázattal elnyerhető támogatási csomagokat dolgoznak ki. Az MT Zrt. külföldön együtt dolgozik a visegrádi négyekkel, az ETC-vel, belföldön pedig a sikeresnek bizonyult Légi Marketing Alappal és az alakuló TDM-hálózattal.

A szolgáltatók bevonása, új eszközök

Az MT Zrt. tevékenységét a szolgáltatók aktív közreműködésére, az 1+1 konstrukcióra építi: a legjobb marketingterv is hatástalan, ha nem áll mögött megvásárolható és a keresletnek megfelelő termékkínálat. Ezért a marketingterv szinte napi bontásban tartalmazza azokat az akciókat, melyekhez a szolgáltatók csatlakozhatnak. Készülnek a szempontok, amelyek alapján elnyerhető a Magyar Turizmus ajánlott szolgáltatója cím, és a külföldi vásárokon „prémium magyar turizmusnapokat” szerveznek. A marketingeszközöket illetően külföldön nemzetközi, óriási nézettségű adásokban (CNN, Travel Channel, BBC) szerepeltetik Magyarországot. Összességében kiemelt szerepet kap az E-marketing a társaság tevékenységében. A kiadványok tekintetében a nyomtatott formátummal szemben egyre inkább az internetre helyezi a társaság a hangsúlyt, és a meglévő nyomtatott kiadványokat honlapján online formátumban is megjeleníti. Évről évre csökkenteni kívánja a nyomtatott kiadványok sokféleségét, törekszik a kevesebb fajta, de nagyobb példányszámban, minél célzottabb tartalommal ellátott kiadványok készítésére.

Szakmai innováció

A szakmai nap során a délutáni panelbeszélgetéseken az egészségturizmus sikeres újításairól hangzottak el érdekes előadások a sárvári fürdő és a Hotel Spirit, valamint a hévízi Hunguest Hotel Helios képviselőinek részvételével. Később a kulturális turizmus kihasználatlan lehetőségeiről és terveiről a Szépművészeti Múzeum, a Liszt Ferenc Zeneakadémia és a Müpa vezetőitől tájékozódhattak az egybegyűltek. Különleges turisztikai szolgáltatók is bemutatták termékeiket egy alkalmi workshopon, és a légi összeköttetés témái is napirendre kerültek egy másik beszélgetésen.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.