Üzlet & Pszichológia: új magazin a piacon

Ősztől indul útjára az ország új pszichológiai, hétköznapi-tudományos magazinja: az Üzlet & Pszichológia, mely az üzleti élet emberi oldalával foglalkozik. A lap mindenkihez szólni kíván, aki embereket vezet, kiválaszt  vagy éppen értékesít nekik, és azokhoz is, akik – HR-szakemberként, trénerként, coachként vagy tanácsadóként – a háttérből támogatják őket. A magazint kiadónk, a Professional Publishing Hungary Kft. – a Süddeutscher Verlag magyarországi leányvállalata  –  az egyik vezető hazai szakkiadó adja ki.

A trénerek, coachok, tanácsadók növekvő száma az üzleti életben arra enged következtetni, hogy a vezetők egyre inkább belátják: érdemes segítséget kérniük, ha bármiben elakadnak. Az elakadás a legtöbb esetben munkahelyi, üzleti, vezetési kérdéseket érint, a probléma gyökere azonban általában az emberi tényezőig vezethető vissza. Az üzleti élet alapegységei az emberek, így a legtöbb folyamat, eredmény kialakulása is az ő hozzáállásuktól, interakcióiktól függ. Ezért érdemes az emberi viselkedés üzleti életben is tapasztalt törvényszerűségeivel foglalkozni, felfedni bizonyos működési mechanizmusokat. Már régóta megvan az igény arra, hogy egy tanácsadó, tréner, coach hatására megváltoztatható legyen az ember magatartása az üzleti életben, így ezáltal sikeresebb legyen a cég. E kérdéskör mozgatórugóit járja körbe néhol tudományos alapossággal, ám mégis izgalmas stílusban az új, kéthavonta megjelenő Üzlet & Pszichológia, melynek mutatványszáma megtekinthető a www.upszi.hu weboldalon.

„Kétségtelen, hogy a téma egyre több embert érdekel, és egyre divatosabb is. Kezdeményezésünket különböző célcsoportokban előzetesen megfutattuk, és úgy tapasztaltuk, hogy meglepően sokakban megvan az igény arra, hogy többet megtudjanak a maguk, és üzleti partnereik, munkatársaik mozgatórugóiról" - mondta el a lap indulása kapcsán Vándor Ágnes, Professional Publishing Hungary Kiadó vezetője. 

Ezt az igényt szeretnénk kielégíteni, egyelőre hagyományos módon: azaz nyomtatott, kézbe vehető magazin formájában. A célközönség feltérképezése után a potenciális szerzőket kerestük meg, és sikerült remek szakemberek őszinte érdeklődését, támogatását elnyernünk. A nagyközönség számára is ismert és elismert szakemberek – például Krizsó Szilvia, Mérő László – mellett kutatók, egyetemi oktatók, gyakorló pszichológusok, HR-esek, coachok, és nem utolsósorban a témában jártas újságírók működnek majd közre a színvonalas tartalom létrehozásában. Mindez garancia arra, hogy az Üzlet & Pszichológia valódi, hiteles tudást nyújtson, tette hozzá.

„A hitelesség a kulcsszó. Sokan egybemossák a pszichológiát az ezotériával, vagy egyéb tudományos alapokat nélkülöző területtel, mások egyszerűen csak a „lelkizés” szinonimájaként említik. Ugyanakkor a tudományos pszichológia komoly magyarázó értékkel bír az élet számos fontos területén, nem véletlen, hogy napjainkban egyre több figyelem irányul erre. Érdekes az emberi kapcsolatok mögé nézni, és megérteni azokat. A médiában manapság leggyakrabban a család, párkapcsolat témakörök mentén történik a pszichológiai „mögé nézés”. Mi egy másik szegmensben: a munkahelyi, üzleti világbeli, gazdasági téren betöltött emberi szerepkörökkel kívánunk foglalkozni” - nyilatkozta Gábor Fanni, főszerkesztő.

A lap rovatai: • Gazdaság & Pszichológia • Menedzsment & Pszichológia • HR & Pszichológia • Marketing & Pszichológia • Coaching & Pszichológia – esettanulmányok • Könyvajánló • TED összefoglaló • Blogajánló • Tanácsadás


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.