Új turizmusfejlesztési stratégiát dolgoznak ki a Balatonnak

Tekintettel a Balaton régió Magyarország turizmusában játszott stratégiai szerepére, a Magyar Turizmus Zrt. – mint a Balatoni Regionális Marketingigazgatóságot is működtető nemzeti turisztikai marketingszervezet – kezdeményezte a Balaton régió új fejlesztési stratégiájának elkészítését, elsődleges partnerként megjelölve a közelmúltban megalakult Balatoni Regionális TDM Szövetséget. A szakmai együttműködés célja egy olyan fejlesztési dokumentáció létrehozása, amely alapja lehet a Balaton régió közép távú fejlesztési stratégiájának, amely a tó és a régió turizmusát ismét növekedési pályára állíthatja, közölte lapunkkal a két szervezet.

A Magyar Turizmus Zrt. a kezdetektől komoly szerepet vállal a turisztikai desztinációmenedzsment rendszer kialakításában, folyamatosan együttműködik a már létrejött TDM-ekkel és segíti az újak létrehozását. A nemzeti turisztikai marketingszervezet kiemelten fontosnak tartja a regionális TDM szervezetekkel, így különösen a Balaton stratégiai régióban működő Balatoni Regionális TDM Szövetséggel (BRTDMSZ) való együttműködést. A BRTDMSZ is rendkívül nyitott a közös munkára, amelynek során mindkét fél célja egy mintaprojekt kivitelezése, példaértékű együttműködéssel.

A közös gondolkodás és tevékenység első kézzel fogható eredménye az, az április 27-én tartott szakmai megbeszélés volt, amelynek keretében az érintett szakemberek első alkalommal osztották meg egymással véleményüket és tapasztalataikat a Balaton turizmusfejlesztési koncepciójával kapcsolatban, melynek eredményeként közös munkaprogramot fogadtak el.

Az együttműködés első elemeként a szakemberek május végéig áttekintik és véleményezik a meglévő stratégiákat és koncepciókat a Balaton fejlesztésére vonatkozóan. Ezt követően a Magyar Turizmus Zrt. koordinálásával készül egy Balaton kutatás, amelynek kritérium rendszerén már dolgoznak a szakemberek. A kutatási eredmények ismeretében kerülhet majd sor a stratégia részletes kidolgozására, amelybe a lehető legszélesebb körben kívánják bevonni az érintett állami és társadalmi szervezeteket.

Mind a Magyar Turizmus Zrt. mind pedig a Balatoni Regionális TDM Szövetség üdvözli és nagyra értékeli a munkaprogram elindítását, amelynek során a szakmai partnerek nagy hangsúlyt fektetnek a közös érdekek mentén zajló együttműködésre. Az összehangolt munka közös nevezője a Balaton turizmusának fellendítése, amelynek érdekében aktuális, reális és minden érintett szakmai partner és döntéshozó által jól használható stratégiai dokumentumot kívánnak létrehozni.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.