Új virágkort álmodnak a magyarok Srí Lankának

A Srí Lankai Ínyenc Napokat szervező Lupus Travel és a Qatar Airways hazai képviselői célul tűzték ki, hogy a következő években a 2005-ös cunami előtti szintre növelik a könnycsepp alakú szigetre utazó magyar turisták számát. Munkatársunktól

A cunami előtt és azt követően még egy rövid ideig sikeres úti célnak számított Srí Lanka a magyar piacon. Az utóbbi években azonban vesztett népszerűségéből, ami elsősorban a Tamil Tigrisek által elkövetett terrorcselekmények, valamint a terroristák és a kormányerők között lezajlott harcok számlájára írható. „A terrorizmust azonban már lassan két éve sikerült felszámolni országunkban” – emelte ki Padma Gannoruwa, Srí Lanka magyarországi tiszteletbeli főkonzulja – ennek eredményeként 30 százalékkal nőtt a beutazás 2010-ben az azt megelőző évhez képest. A legdinamikusabban fejlődő küldőpiacok India, amely 40 százalékot hasít ki a tortából, azt követi Kína és Japán. Európából a brit, a német és a skandináv, valamint az orosz vendégszám mutat jelentős ugrást, azonban a kelet-európai országok utasaiban – köztük a magyarokban – még nem ébredt újra bizalom Srí Lanka iránt. Pedig a szigetország biztonságos és óriási fejlődés alatt és előtt áll, 2014-ben megkezdik a nemrég felfedezett szén-hidrogénlelőhelyek kiaknázását, Colombo repülőtere mára világszínvonalúvá vált, hamarosan megnyílik a fővárost a keleti parttal összekötő autópálya, és a szálláshelykapacitás is rohamosan bővül, olyannyira, hogy a hirtelen megugrott keresletet egyelőre nem is mindig sikerül kielégíteni” – tette hozzá a konzul.

Naponta, Dohán át

A Qatar Airways értékesítési igazgatója, Tamás László elmondta, hogy stratégiai célnak tekintik Srí Lanka-i járatuk fejlesztését. Szeptember közepe óta Budapestről napi járatot közlekedtetnek Dohába, onnan pedig naponta többször – a legtöbb napon mintegy háromszor – indul járatuk Colombóba. A szakember elmondta, hogy mindent elkövetnek azért, hogy újra a régi vonzerővel bírjon a magyar utasok számára a Srí Lanka-i utazás, amelyet honfitársaink előszeretettel kapcsoltak össze Maldív-szigeteki üdüléssel. Az értékesítési igazgató a csoportos kedvezmény lehetőségére is felhívta a meghívott tour operátorok figyelmét.

Nyit a keleti part

A srilanka.hu-t üzemeltető, a szigetországot kiemelten programozó Lupus Travel ügyvezető igazgatója, Farkas Miklós hangsúlyozta, hogy a Qatar járataival rövid idő alatt, nagyon jó áron, rendkívül magas színvonalon közelíthető meg Srí Lanka, ahol a természeti örökség és a gazdag történelem mellett a szolgáltatások ugyancsak kiemelkedő színvonala és kedvező ár-érték aránya jelenthet komoly vonzerőt. Hozzátette, hogy a békének köszönhetően a keleti part is megnyílt a turizmus előtt, ahol az esős évszak máskor köszönt be, mint a nyugati parton, így egész évben strandolhatnak a nyaralók a szigetország fövenyein. A Lupus Travel jövőre több csoport indítását tervezi.

És hogy minél többen kapjanak kedvet az utazáshoz, az óbudai Rozmaring Kertvendéglőben október 7-9. között megkóstolhatók az indiai konyha ízvilágát idéző Srí Lankai ételek. A számos curry különlegességet pénteken és szombaton vacsoraidőben, szombaton és vasárnap büféebéd keretében ízlelhetik meg az odalátogatók.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.