A repülőtér a túlzsúfoltság csökkentésével indokolta a lépést. Alternatív megoldásként a következőt javasolták az irodák részére:
„A mobilpult szolgáltatást az utazási irodák, utazásszervezők, konferenciaszervezők és egyéb érdeklődők a továbbiakban a T1 terminálon és a T2/A és a T2/B terminál érkezési szintjén tudják igénybe venni. A mobilpult szolgáltatással lehetőséget kívánunk teremteni arra, hogy partnereink utasaikat kulturált és kényelmesebb körülmények között tudják indítani és vendégeiket fogadni. Utasokat, csoportokat indító partnereink ezt a szolgáltatást továbbra is ingyenesen, a T2/B terminál érkezési szintjén az Információs pulttal szemben található mobilpultokon tudják igénybe venni. Partnereink a vouchereket csak a meghatározott helyen oszthatják, onnan mobilpultot nem vihetnek el.”
Na ezt ne!
A reptér hivatalos értesítését kézhez kapva fél tucat utazásszervező írt felháborodott levelet a reptér illetékeseinek. Volt, aki balkáninak nevezik a reptér hozzáállását, mások arra hívták fel a figyelmet, hogy az indulási terminál időszakos zsúfoltsága elsősorban annak köszönhető, hogy egyes légitársaságok (pl. El Al, American Airlines) járatainak indulásakor jókora területet kerítenek le órákra a terminál területéből. A reptér megoldási javaslata senkinek nem tetszett, mivel teljesen értelmetlennek látták az érkezési szinten elhelyezni a mobilpultokat. Ezért aztán személyes megbeszélést kezdeményeztek a reptér illetékeseivel az utazásszervezők. A megbeszélésre július 20-án, szerdán reggel került sor.
Feszülten indult
Amint arról az egyeztetés egyik résztvevője, Székely-Tóth Ágnes, a Green Travel üzletfejlesztési vezetője lapunknak beszámolt, a tucatnyi utazásszervező részvételével lezajlott találkozó feszült hangulatban kezdődött, de végül sikerült egyezségre jutniuk a feleknek. A repülőtér illetékesei több kompromisszumos megoldást is tettek, amelyek elfogadhatók a charterező irodáknak. Ezek a következők: augusztus végéig az irodák kapnak egy jelenleg üres üzlethelyiséget az indulási szinten, továbbá a galérián is használhatnak egy recepciós pultot. Arról is megállapodás született, hogy az utazásszervezők munkatársa a terminál épülete előtt is fogadhatja az utasokat, hogy a szükséges utazási dokumentumokat átadja nekik. Az irodák cserébe elfogadták, hogy a csúcsidőszaknak tekinthető reggel 9. és délután egy óra között nem használnak mobilpultokat az indulási szinten.
Nem ez az első eset,
hogy vitába keveredik a Budapest Airport a charteres utazásszervezőkkel. Amint arról korábban beszámoltunk, az irodák által túl magasnak tartott repülőtéri illetékek miatt 2010. januárjában tartottak egyeztetést. A reptér akkor nem adta be a derekát, de egy ún. last minute-pultot az irodák rendelkezésére bocsátott.
Értesüléseink szerint Budapest Airport szerda délután hivatalos közleményben tájékoztatja a fejleményekről a sajtót.