Változik a Google hirdetési rendszere

Az AdWordsben hirdető magyar vállalkozásoknak kevesebb mint egy hetük van arra, hogy felülvizsgálják kampányaik beállításait. Aki nincs résen, pénzt veszíthet, mert a Google által automatikusan végrehajtott alapbeállítások, az úgynevezett „továbbfejlesztett kampányok” mobil site-tal még nem rendelkező vállalkozások számára nem megfelelőek.

A Google egyik célja, hogy elősegítse az okostelefonokon történő hirdetést és megkönnyítse a célzást a különböző internetezésre használt eszközökre. A számos előny mellett azonban van árnyoldala is a frissítésnek. Július 22-e után nem lehet olyan AdWords kampányt indítani, melynek hirdetései nem célozzák a tablet készüléket használó felhasználókat. Az automatikusan frissülő kampányok új alapbeállításai szerint a Google-re van bízva, hogy a mobileszközön megjelenő reklámokért milyen ajánlatkorrekciót állítson be a rendszer. Aki tehát nem ellenőrzi hirdetéseinek alapbeállításait, azzal egyes esetekben előfordulhat, hogy július 22-től automatikusan többet licitál a mobileszközökről jövő kattintásokért, mint amennyit a hagyományos számítógépeken megjelenőkért eddig hajlandó volt fizetni.

A változásokban több tízezer magyar vállalkozás érintett, és a legtöbbjük számára az új alapbeállítások egyáltalán nem biztos, hogy kedvezőek – figyelmeztet a változás kapcsán Fehér Márton, az Online Marketing Akadémia alapító trénere. Sok magyar vállalkozás weboldala ugyanis még egyáltalán nem optimalizált a mobilokon való megjelenésre, ezért hiába történik meg a hirdetésből való átkattintás, az ügyfélszerzés az adott felületen nem megfelelően megjelenő weboldal miatt már el fog maradni. Számukra a marketingszakember azt javasolja, hogy ellenőrizzék weboldalukat mobilkészülékről nézve, és ha a működésben problémát tapasztalnak, akkor lépjenek be az AdWords fiókjukba, és a mobileszközökre adott ajánlatkorrekciójukat vegyék a lehető legalacsonyabbra (–100%-ra), de legjobb, ha mihamarabb mobilon is használható weboldalt készítenek, hogy az onnan érkező vásárlókat is ki tudják szolgálni.

Emellett minden vállalkozásnak át kell gondolnia, hogy milyen hirdetési stratégiát fog követni az új rendszerben, az új alapbeállításokat automatikusan átvevők ugyanis könnyedén találkozhatnak megemelkedett kattintási költségekkel és kevesebb kattintással. Fehér Márton szerint a változás ugyan most pluszmunkát okoz a hirdetőknek, de akár azzal a pozitív hatással is járhat, hogy a magyarországi vállalkozások is jobban odafigyelnek majd weboldalaik mobilra történő optimalizálására és mobileszközökre célzott hirdetéseikre.

A tavalyi évben a magyar vállalatok 35,65 milliárd forintot költöttek digitális reklámra, melyből 35%-ot fordítottak a Google AdWordshöz hasonló PPC hirdetésekre (forrás: IAB Hungary, Adex). Egy, a mostanihoz hasonló változtatás segítségével a Google akár több száz millió forintos összeget tud a mobilhirdetések irányába terelni.

Forrás: Kreatív Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.