Veniceland, a 40 ezer négyzetméteres vidámpark

A szórakozást, az idegenforgalmat és a tudományt is szolgálni kívánja a San Biagio velencei szigeten elképzelt látvány- és vidámpark, melynek részleteit szerdán mutatták be a Ca' Foscari velencei egyetemen.

Veniceland lenne a neve a negyvenezer négyzetméteres élményparknak. A sziget eddig arról volt ismert, hogy harminc évvel ezelőttig szemétégető működött rajta, mely azóta a szigettel együtt elhagyatva áll.

A vidámpark ambiciózus álmot valósítana meg, újra életre keltené San Biagiót a sziget újrahasznosításával, és munkahelyeket is teremtene - hangoztatta Elena Donazzan, Veneto tartomány munkaügyi felelőse a Veniceland bemutatásán.

A tervek ismertetése nem véletlenül a velencei egyetemen történt: a park nem kizárólag szórakozást akar kínálni, hanem kultúrát és tudományt is. 3D-s virtuális múzeumban mutatná be Velence és a lagúnák történetét, ezen kívül tudományos laboratóriumokat is kínálna diákok számára.

A koppenhágai Tivoli szórakozónegyedhez hasonlított Veniceland befektetője a Zamperla olasz részvénytársaság, amely szerte a világon épített vidámparkjairól és hullámvasútjairól ismert.

A céget vezető Alberto Zamperla elmondta, hogy a nyolcvan millió eurós (24 milliárd forintos) projekt ötszáz embernek adna munkát a parkban és a körülötte működtetett infrastruktúrákban. Az első évben napi tizenegyezer látogatóval számolnának, öt év után ennek kétszeresével. Velencét évi 24 millió olasz és külföldi turista keresi fel. Zamperla szerint az élményparkká átalakítandó szigeten a legmodernebb technológiát és a legújabb generációs energiaforrásokat használnák.

"Velence nem vidámpark" - kommentálta ugyanakkor az általa ellenzett elképzeléseket Giorgio Orsoni velencei polgármester, aki elsősorban a San Biagióra tervezett óriáskereket nem látná szívesen. 

A Velencéhez közeli, szárazföldi Margherában is leállították a Pierre Cardin olasz származású divattervező finanszírozta, Palais Lumiere elnevezésű felhőkarcoló projektjét, mivel bírálói szerint az épület 300 méteres magasságával zavarta volna a velencei panorámát.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.