A ferencvárosi METRO is megújult

Sorban a nyolcadikként a ferencvárosi METRO-áruház is megújult a professzionális vásárlók jobb kiszolgálása érdekében. Az áruházlánc ferencvárosi tagja méretében és teljesítményében is kiemelkedik, hiszen a 10.000 négyzetméteres áruház bonyolítja a legnagyobb forgalmat a 13 hazai METRO közül. 

A változások mind az értékesítés felpörgetését szolgálják a profi vevők – kiskereskedők és vendéglátósok – körében. A megújult áruházat november 2-án adták át ünnepélyes keretek között a vásárlóknak.

 

Új stratégiához új üzleti modell

A METRO-áruházak átalakításának hátterében egy nemzetközi stratégiai fordulat áll, amelynek alapjait 2021-ben vetették meg, és 2022-ben már meg is kezdődött a stratégia kiszolgálását lehetővé tevő új üzleti modell bevezetése. Az üzleti modellt lényegében a partnerek visszajelzései és építő javaslatai motiválták: nagyobb fókuszt kapott benne a két kulcs célcsoport, a kiskereskedők és a vendéglátósok kiszolgálása, a mennyiségi értékesítés előmozdítása, valamint a vásárlási folyamat egyszerűsítése és hatékonyabbá tétele.

Az üzleti modellt többcsatornás nagykereskedelmi értékesítésnek nevezik a METRO-ban – a stratégia nemcsak szemléletváltást, hanem fizikai átalakulást is hozott. Nyolc magyar áruház már hatékonyabb A teljes áruházlánc célul kitűzött átalakítását több hullámban valósítja meg a METRO – 2022 tavaszán Budakalászon készült el az első nagy hatékonyságú raktáráruház, majd ősszel a Fóti úti és szegedi egységekkel bővült az új modell alapján működő áruházak köre. Idén tavasszal egyszerre három megújult METRO-áruházat adtak át a vásárlóknak – Nyíregyházán, Győrött és Szombathelyen, amelyet júniusban az átalakított székesfehérvári áruház átadása követett.

Az átépítések nem jelentettek leállást, hiszen az energiahatékonysági és korszerűsítési beruházásokkal együtt megvalósított munkálatok alatt is folyamatos volt a vásárlók kiszolgálása. A ferencvárosi áruház átépítése azonban minden előző átalakításhoz képest hatékonyabb volt. A korábbi áruház-átápítések gyakorlatával szakítva a METRO a ferenvcárosi áruházat mindössze 3 hét alatt, éjszakai műszakban alakította át: ennek köszönhetően a felújítások minimális fennforgást jelentettek a vásárlók számára. A változások annál látványosabbak lettek.

Nyúlfarnyi idő alatt hatalmas változás

A változásokat Hódi József áruház- és vonzáskörzeti igazgató ismertette. A leginkább szembetűnő változás, hogy szellősebb, levegősebb lett a kialakítás – mutatott rá – szélesebb közlekedőfolyosók segítik az alaposan megpakolt bevásárlókocsik mozgatását az áruházon belül. A vásárlói igényekhez igazodott az élelmiszerterület növelése és a non-food terület csökkentése a kínálat átgondoltabbá tevésével. A vevőszolgálati pult egy többfunkciós sziget lett, melyben együtt működik a kasszafelügyelet és a vevőszolgálat, karnyújtásnyira az automata és a scan and go kasszáktól.

A korábban megszokottnál jóval nagyobb arányban történik raklapos termékelhelyezés a gyorsan fogyó, népszerű termékek értékesítésére: a 10.000 négyzetméteres áruházban összesen 1800 raklapos kihelyezés található. A polcokon a termékek nem egyesével, hanem egységcsomagokban vannak kihelyezve, ezáltal a dolgozók gyorsabban töltik fel őket, mindig van elérhető készlet, és a vásárlás is hatékonyabb. Az egyszerűsítés és hatékonyság jegyében a zavaró információkat és installációkat eltávolították az eladótérből, s áttekinthetőbbé váltak a polccímkék és az ártáblák is.

Nagykereskedelmi csúcsok felé

A vásárlóknak és a METRO-ban dolgozóknak egyaránt kedvező nagyobb hatékonyságot nemcsak a fizikai változások és az üzleti szemlélet átalakulása szolgálja, hanem az átláthatóbb kínálat, a stabilabb árukészlet, valamint a kiváló ár-érték arányú saját márkák arányának növelése. – összegezte az Igazgatótanácsot képviselő Tóth-Korom Péter értékesítési igazgató. Az árpolitikát illetően a “Többet olcsóbban!” gyakorlat kiterjesztése érhető tetten: immár közel 5000 terméket lehet komoly mennyiségi kedvezménnyel vásárolni. A többcsatornás nagykereskedelmi modellt kiszállító szolgáltatás, valamint digitális üzletág és online platformok teszik teljessé.

A megnövekedett hatékonyságnak köszönhetően a METRO a Business Days konferencián immár zsinórban másodjára nyerte el a STAR STORE Év Nagykereskedelmi Üzletlánca elismerést.

Forrás: METRO / Turizmus Online


Egy hét múlva indul a TASTE BALATON fesztivál

Egy hét múlva indul a TASTE BALATON fesztivál 

Családias, egyedi és kis létszámú eseményekre számíthatunk, melyekre érdemes előre foglalni, mert hamar telnek a helyek!
Átalakított budaörsi METRO-áruház: fókuszban a Horeca-vásárlók

Átalakított budaörsi METRO-áruház: fókuszban a Horeca-vásárlók  

A professzionális vevők igényeinek való megfelelés és a magas hatékonyság voltak a vezérelvei a budaörsi METRO felújítási programjának.
Burger King-nyitás az M1-es autópályánál

Burger King-nyitás az M1-es autópályánál 

Az M1-es autópálya ácsi lehajtójánál nyílt a Burger King-hálózat 56. magyarországi étterme.
Franciaországban már betiltották, más EU-tagállamok még nem

Franciaországban már betiltották, más EU-tagállamok még nem 

Azt, hogy növényi eredetű termékeket húsnéven forgalmazzanak. A francia döntést Gabriel Attal miniszterelnök kedden jelentette be.
Tíz év, hatmillió vendég - ez a Food Truck Show

Tíz év, hatmillió vendég - ez a Food Truck Show 

A guruló éttermek 2014 óta 1 millió kilométert tettek meg és hozzávetőlegesen 15 millió terméket értékesítettek.
Már lehet nevezni a Chaine Ifjúsági Szakácsverseny nemzeti válogatójára

Már lehet nevezni a Chaine Ifjúsági Szakácsverseny nemzeti válogatójára 

Hazai pályán játszható világverseny a tét.
Paradicsomfürdő, narancsok csatája vagy omlett 1500 tojásból

Paradicsomfürdő, narancsok csatája vagy omlett 1500 tojásból 

Gasztrofesztiválok a nápolyi pizza hagyományán át az ízig-vérig mexikói fiesztáig, a rovaroktól a szelleműzésig.
Megújult az egyik legrégebbi hazai márka - fókuszban a természetesség

Megújult az egyik legrégebbi hazai márka - fókuszban a természetesség 

1924-ben jegyeztették be a Globus márkanevet a vállalat zöldség- és gyümölcskonzervjeire. A jeles évfordulót különleges új külsővel ünneplik: új, egészséges terméküket most vezetik be a piacra.
Elengedés, finomítás, felkészülés: ez vár a vendéglátóiparra a közeljövőben

Elengedés, finomítás, felkészülés: ez vár a vendéglátóiparra a közeljövőben 

Mi vár a vendéglátóiparra 2024-ben? Bár jósgömbünk nincsen, a kurrens vendéglátóipari és gazdasági folyamatok, valamint a rendelkezésre álló adatok alapján tudunk prognosztizálni bizonyos trendeket.
Betiltották az energiaitalok forgalmazását kiskorúak számára

Betiltották az energiaitalok forgalmazását kiskorúak számára 

Nem nálunk, hanem Romániában szavazta meg az ottani képviselőház az erről szóló törvénytervezetet.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.