A változások mind az értékesítés felpörgetését szolgálják a profi vevők – kiskereskedők és vendéglátósok – körében. A megújult áruházat november 2-án adták át ünnepélyes keretek között a vásárlóknak.
Új stratégiához új üzleti modell
A METRO-áruházak átalakításának hátterében egy nemzetközi stratégiai fordulat áll, amelynek alapjait 2021-ben vetették meg, és 2022-ben már meg is kezdődött a stratégia kiszolgálását lehetővé tevő új üzleti modell bevezetése. Az üzleti modellt lényegében a partnerek visszajelzései és építő javaslatai motiválták: nagyobb fókuszt kapott benne a két kulcs célcsoport, a kiskereskedők és a vendéglátósok kiszolgálása, a mennyiségi értékesítés előmozdítása, valamint a vásárlási folyamat egyszerűsítése és hatékonyabbá tétele.
Az üzleti modellt többcsatornás nagykereskedelmi értékesítésnek nevezik a METRO-ban – a stratégia nemcsak szemléletváltást, hanem fizikai átalakulást is hozott. Nyolc magyar áruház már hatékonyabb A teljes áruházlánc célul kitűzött átalakítását több hullámban valósítja meg a METRO – 2022 tavaszán Budakalászon készült el az első nagy hatékonyságú raktáráruház, majd ősszel a Fóti úti és szegedi egységekkel bővült az új modell alapján működő áruházak köre. Idén tavasszal egyszerre három megújult METRO-áruházat adtak át a vásárlóknak – Nyíregyházán, Győrött és Szombathelyen, amelyet júniusban az átalakított székesfehérvári áruház átadása követett.
Az átépítések nem jelentettek leállást, hiszen az energiahatékonysági és korszerűsítési beruházásokkal együtt megvalósított munkálatok alatt is folyamatos volt a vásárlók kiszolgálása. A ferencvárosi áruház átépítése azonban minden előző átalakításhoz képest hatékonyabb volt. A korábbi áruház-átápítések gyakorlatával szakítva a METRO a ferenvcárosi áruházat mindössze 3 hét alatt, éjszakai műszakban alakította át: ennek köszönhetően a felújítások minimális fennforgást jelentettek a vásárlók számára. A változások annál látványosabbak lettek.
Nyúlfarnyi idő alatt hatalmas változás
A változásokat Hódi József áruház- és vonzáskörzeti igazgató ismertette. A leginkább szembetűnő változás, hogy szellősebb, levegősebb lett a kialakítás – mutatott rá – szélesebb közlekedőfolyosók segítik az alaposan megpakolt bevásárlókocsik mozgatását az áruházon belül. A vásárlói igényekhez igazodott az élelmiszerterület növelése és a non-food terület csökkentése a kínálat átgondoltabbá tevésével. A vevőszolgálati pult egy többfunkciós sziget lett, melyben együtt működik a kasszafelügyelet és a vevőszolgálat, karnyújtásnyira az automata és a scan and go kasszáktól.
A korábban megszokottnál jóval nagyobb arányban történik raklapos termékelhelyezés a gyorsan fogyó, népszerű termékek értékesítésére: a 10.000 négyzetméteres áruházban összesen 1800 raklapos kihelyezés található. A polcokon a termékek nem egyesével, hanem egységcsomagokban vannak kihelyezve, ezáltal a dolgozók gyorsabban töltik fel őket, mindig van elérhető készlet, és a vásárlás is hatékonyabb. Az egyszerűsítés és hatékonyság jegyében a zavaró információkat és installációkat eltávolították az eladótérből, s áttekinthetőbbé váltak a polccímkék és az ártáblák is.
Nagykereskedelmi csúcsok felé
A vásárlóknak és a METRO-ban dolgozóknak egyaránt kedvező nagyobb hatékonyságot nemcsak a fizikai változások és az üzleti szemlélet átalakulása szolgálja, hanem az átláthatóbb kínálat, a stabilabb árukészlet, valamint a kiváló ár-érték arányú saját márkák arányának növelése. – összegezte az Igazgatótanácsot képviselő Tóth-Korom Péter értékesítési igazgató. Az árpolitikát illetően a “Többet olcsóbban!” gyakorlat kiterjesztése érhető tetten: immár közel 5000 terméket lehet komoly mennyiségi kedvezménnyel vásárolni. A többcsatornás nagykereskedelmi modellt kiszállító szolgáltatás, valamint digitális üzletág és online platformok teszik teljessé.
A megnövekedett hatékonyságnak köszönhetően a METRO a Business Days konferencián immár zsinórban másodjára nyerte el a STAR STORE Év Nagykereskedelmi Üzletlánca elismerést.
Forrás: METRO / Turizmus Online