A ferencvárosi METRO is megújult

Sorban a nyolcadikként a ferencvárosi METRO-áruház is megújult a professzionális vásárlók jobb kiszolgálása érdekében. Az áruházlánc ferencvárosi tagja méretében és teljesítményében is kiemelkedik, hiszen a 10.000 négyzetméteres áruház bonyolítja a legnagyobb forgalmat a 13 hazai METRO közül. 

A változások mind az értékesítés felpörgetését szolgálják a profi vevők – kiskereskedők és vendéglátósok – körében. A megújult áruházat november 2-án adták át ünnepélyes keretek között a vásárlóknak.

 

Új stratégiához új üzleti modell

A METRO-áruházak átalakításának hátterében egy nemzetközi stratégiai fordulat áll, amelynek alapjait 2021-ben vetették meg, és 2022-ben már meg is kezdődött a stratégia kiszolgálását lehetővé tevő új üzleti modell bevezetése. Az üzleti modellt lényegében a partnerek visszajelzései és építő javaslatai motiválták: nagyobb fókuszt kapott benne a két kulcs célcsoport, a kiskereskedők és a vendéglátósok kiszolgálása, a mennyiségi értékesítés előmozdítása, valamint a vásárlási folyamat egyszerűsítése és hatékonyabbá tétele.

Az üzleti modellt többcsatornás nagykereskedelmi értékesítésnek nevezik a METRO-ban – a stratégia nemcsak szemléletváltást, hanem fizikai átalakulást is hozott. Nyolc magyar áruház már hatékonyabb A teljes áruházlánc célul kitűzött átalakítását több hullámban valósítja meg a METRO – 2022 tavaszán Budakalászon készült el az első nagy hatékonyságú raktáráruház, majd ősszel a Fóti úti és szegedi egységekkel bővült az új modell alapján működő áruházak köre. Idén tavasszal egyszerre három megújult METRO-áruházat adtak át a vásárlóknak – Nyíregyházán, Győrött és Szombathelyen, amelyet júniusban az átalakított székesfehérvári áruház átadása követett.

Az átépítések nem jelentettek leállást, hiszen az energiahatékonysági és korszerűsítési beruházásokkal együtt megvalósított munkálatok alatt is folyamatos volt a vásárlók kiszolgálása. A ferencvárosi áruház átépítése azonban minden előző átalakításhoz képest hatékonyabb volt. A korábbi áruház-átápítések gyakorlatával szakítva a METRO a ferenvcárosi áruházat mindössze 3 hét alatt, éjszakai műszakban alakította át: ennek köszönhetően a felújítások minimális fennforgást jelentettek a vásárlók számára. A változások annál látványosabbak lettek.

Nyúlfarnyi idő alatt hatalmas változás

A változásokat Hódi József áruház- és vonzáskörzeti igazgató ismertette. A leginkább szembetűnő változás, hogy szellősebb, levegősebb lett a kialakítás – mutatott rá – szélesebb közlekedőfolyosók segítik az alaposan megpakolt bevásárlókocsik mozgatását az áruházon belül. A vásárlói igényekhez igazodott az élelmiszerterület növelése és a non-food terület csökkentése a kínálat átgondoltabbá tevésével. A vevőszolgálati pult egy többfunkciós sziget lett, melyben együtt működik a kasszafelügyelet és a vevőszolgálat, karnyújtásnyira az automata és a scan and go kasszáktól.

A korábban megszokottnál jóval nagyobb arányban történik raklapos termékelhelyezés a gyorsan fogyó, népszerű termékek értékesítésére: a 10.000 négyzetméteres áruházban összesen 1800 raklapos kihelyezés található. A polcokon a termékek nem egyesével, hanem egységcsomagokban vannak kihelyezve, ezáltal a dolgozók gyorsabban töltik fel őket, mindig van elérhető készlet, és a vásárlás is hatékonyabb. Az egyszerűsítés és hatékonyság jegyében a zavaró információkat és installációkat eltávolították az eladótérből, s áttekinthetőbbé váltak a polccímkék és az ártáblák is.

Nagykereskedelmi csúcsok felé

A vásárlóknak és a METRO-ban dolgozóknak egyaránt kedvező nagyobb hatékonyságot nemcsak a fizikai változások és az üzleti szemlélet átalakulása szolgálja, hanem az átláthatóbb kínálat, a stabilabb árukészlet, valamint a kiváló ár-érték arányú saját márkák arányának növelése. – összegezte az Igazgatótanácsot képviselő Tóth-Korom Péter értékesítési igazgató. Az árpolitikát illetően a “Többet olcsóbban!” gyakorlat kiterjesztése érhető tetten: immár közel 5000 terméket lehet komoly mennyiségi kedvezménnyel vásárolni. A többcsatornás nagykereskedelmi modellt kiszállító szolgáltatás, valamint digitális üzletág és online platformok teszik teljessé.

A megnövekedett hatékonyságnak köszönhetően a METRO a Business Days konferencián immár zsinórban másodjára nyerte el a STAR STORE Év Nagykereskedelmi Üzletlánca elismerést.

Forrás: METRO / Turizmus Online


Nincs fából vaskarika: búcsúzik a balatonfüredi étterem

Nincs fából vaskarika: búcsúzik a balatonfüredi étterem 

Az étterem  közösségi oldalán jelentette be, hogy fájó szívvel, de bezárják a vendéglátóegységet.
Programok és fejlesztések a villányi borvidéken

Programok és fejlesztések a villányi borvidéken 

A következő pár évben összesen mintegy ötmilliárd forintnyi fejlesztés valósul meg Villányban.
Rajnai rizling a legjobb magyar borok között

Rajnai rizling a legjobb magyar borok között 

A Pannonhalmi borvidék egyik legismertebb pincészeténél, a Cseri Pincészetnél jóideje fontos szerep jut a számoknak.  
Hamarosan személyzet nélküli Auchant nyitnak Újbudán

Hamarosan személyzet nélküli Auchant nyitnak Újbudán 

Személyzet nélküli, okos üzletet nyit február végén a nemzetközi kiskereskedelmi üzletlánc.
Michelin-csillagok Ausztriának: kulináris kiválóságok díjazása a MICHELIN Guide-on

Michelin-csillagok Ausztriának: kulináris kiválóságok díjazása a MICHELIN Guide-on 

Mérföldkő az osztrák kulináris és turizmus helyzetben: 82 MICHELIN-csillag, 33 Zöld Csillag és 43 Bib-Gourmand-díj Ausztriának.
Felmérés: mennyit költenek fenntartás nélkül a vendégek egy étteremben?

Felmérés: mennyit költenek fenntartás nélkül a vendégek egy étteremben? 

A hazai vendéglátóipar számára érdekes adatokat szolgáltat az a kutatás, amelynek legfőbb megállapításait most ismertetjük.
Rangos elismerés a Törleynek

Rangos elismerés a Törleynek 

Alkoholmentes rosé pezsgőjük aranyérmet nyert a londoni Drinks Business által szervezett Global Low and No Alcohol Wine Masters 2024 versenyen.
Változnak a német étkezési szokások

Változnak a német étkezési szokások 

A tendencia összhangban van a globális egészségtudatosság és fenntarthatóság iránti növekvő igénnyel.
Folytatódnak a koreai influenszer kulináris kalandjai Budapesten

Folytatódnak a koreai influenszer kulináris kalandjai Budapesten 

Budapestre érkezett egy koreai influenszer, aki útra kelt a fővárosban, hogy felfedezze a magyar gasztronómia finomságait.
Meghökkentő édességeket készít egy magyar cukrász

Meghökkentő édességeket készít egy magyar cukrász 

Most például túrós csuszás csokoládéval kísérletezik.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.