A hatalmas tömeg jól bizonyítja, hogy turisztikai vonzerje van a fagylaltnak. A tavalyi évben azt tapasztaltuk, hogy a Balatonra sokan csak azért utaznak még hűvösebb időben is, hogy egyenek egy jó fagyit és sétáljanak egy nagyot a parton. Ők 20-50 kilométeres távolságból érkeztek, még hétköznap délutánonként is. Mindez több ezer potenciális vendéget jelenthet idén is.
- mondta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke.
A régió azért is lehet "fagylaltnagyhatalom", mert az itt készülő kézműves termékek pont azt a minőséget képviselik, amelyet a nemzetközi fogyasztói trendek kikényszerítenek az eladókból. A fagylaltpiacon az utóbbi időben az innováció felfutását tapasztalhatjuk, és előtérbe kerültek a kézműves fagylaltkészítők és a kisszériás gyártók. Most a nem mindennapi és egzotikus ízkombinációkkal kísérleteznek a cukrászok, és a kiváló minőségű alapanyagok felhasználására helyezték a hangsúlyt mindenütt a világban. Ráadásul a régió cukrászdáit olyan médiafigyelem övezte a Balaton Fagyija választás kapcsán a tavalyi évben, hogy annak eredményeként több helyen 10-15 százalékkal időlegesen meg is növekedett a forgalom. Az idei évben ez a médiafigyelem tovább fog erősödni, hiszen tavasszal ismét megrendezik a Balaton Fagyija választást.
- tette hozzá Éskovács Péter, a verseny kommunikációs tanácsadója.
Az Utazás+ 2024 kiállításon, nem véletlenül a BalatonBike365 standja mellé tették a fagylatospultot. Princzinger Péter, Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke szerint: a kerékpárosok gyakorta célállomásként jelölik meg a cukrászdákat, miután a tavalyi fagyis versenyen elindult cukrászdák jelentős része kerékpáros útvonalak mentén működik, ezért a bringás turisták gyakorta keresik fel ezeket. A tavalyi dobogós helyet elért cukrászdák mellet, megtalálható a BalatonBike365 applikáció térképén közel kétszáz másik étterem, kávézó, fagyizó is. Ezek a 200 kilométeres tó körüli bringakör környékén helyezkednek el és sok közülük egész évben várja turistákat.