A Jóteszel elnevezésű vállalkozás célja az, hogy egységes online felületre terelje a vouchert értékesítő hazai éttermeket és kávézókat, hiszen a COVID-19 okozta válság által egyik legsúlyosabban érintett szektor a vendéglátás.
Az elmúlt hetekben tömegesen álltak át az éttermek a házhoz szállításra, a vendéglátóhelyek másik fontos eszköze a túléléshez pedig a voucher értékesítés lett. Ezzel a megoldással az éttermek, bisztrók és más vendéglátóegységek gyakorlatilag azonnal bevételhez jutnak, ami nemcsak a jelenlegi helyzetüket segíti, de a későbbi újranyitásukat is megkönnyítheti.
A napokban új kezdeményezés indult, hogy megkönnyítse a vendéglátóhelyek dolgát, ha a voucher értékesítéssel szeretnék átvészelni a következő időszakot. A Jóteszel célja az, mint írja a forbes.hu, hogy egy egységes online felületre terelje a nehézkes, sokszor emailezést, telefonálást és személyes kontaktust igénylő utalványvásárlást, írják közleményükben.
A vendég egyéni igényei alapján döntheti el, hogy milyen értékű utalványt vásárol, az éttermek pedig ezt a fogyasztásnál ajándékkal honorálják. A kezdeményezéshez eddig olyan éttermek csatlakoztak, mint a belvárosi Bestia, a Digó Pizza, a Fióka, a Neked Csak Dezső! vagy a Gerbeaud, de köztük van a Michelin-csillagos Onyx és Costes Downtown is. Az ajándékok változóak, gyakori a bor és a desszert, de a Gerbeaud például egyedi csomagolású Gerbeaud vaníliás kiflit, a Fióka pedig saját limonádéját ajánlja fel.
Első körben sok fine dining került fel a Jóteszel oldalára, de a szervezők bármilyen vendéglátóegység jelentkezését várják. A kezdeményezés életre hívói úgy gondolják, hogy az éttermi számlák „előre kifizetése” egy olyan megoldás, amivel a törzsvendégek támogatni tudják kedvenc helyeiket – sőt a voucher nagyszerű érintkezésmentes ajándék is lehet a következő hetekben, hónapokban.
Forrás: Forbes Magyarország