A szállodák foglaltsága és a bevétel is nőtt idén

Júniusban több mint egymillió vendég 2,5 millió éjszakát töltött el hazánk kereskedelmi szálláshelyein. A vendégszám 6,7%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 4,9%-kal haladta meg a tavaly ilyenkor mért értéket. A vendégek 13%-kal többet fordítottak a szállásra, mint előző évben, az ebből származó bevételek meghaladták a 20,5 milliárd forintot, és mindeközben a szállodák foglaltsága és az átlagár is tovább emelkedett.

A szállodák foglaltsága (58%) 4 százalékponttal javult a tavalyi értékekhez képest, és az átlagár is emelkedett 6%-kal, a RevPAR (egy kiadható szobára jutó szobaár-bevétel) pedig majdnem 14 százalékkal nőtt.

A belföldi turizmusra az utóbbi évekre jellemző folyamatos élénkülés júniusban is stabil volt: 553 ezer belföldi vendég közel 1,3 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken. Előbbi 6,3%-os, utóbbi 3,9%-os növekedést jelent, míg a magyaroktól származó szállásdíj-bevétel 13,8%-kal emelkedett tavalyhoz képest. A SZÉP Kártya mutatói most is igazolták, hogy a pihenőkártya-rendszer mennyire meghatározó szerepet tölt be a magyar turizmusban. Júniusban a kereskedelmi szálláshelyi SZÉP Kártya felhasználás 5,4%-kal nőtt, mintegy 2200 kereskedelmi szálláshelyen közel 1,5 milliárd forintot költöttek ezzel a fizetőeszközzel.

A beutazó turizmust az utóbbi hónapokban folyamatos növekedést mutatott, ami markánsan megjelenik a júniusi adatokban is: 474 ezer (+7,1%) külföldi vendég választotta hazánk szálláshelyeit 1,24 millió éjszakát (+5,9%) eltöltve azokban. Az erős júniusi vendégforgalmi adatok mögött a belföldit meghaladó dinamikával bővülő beutazó forgalom teljesítménye áll, amely közel 13 %-os növekedéssel 13,2 milliárd szállásdíj bevételt eredményezett.

A 10 legnagyobb küldőországunk közül ötből is kétszámjegyű növekedést mutatnak az adatok. Az Egyesült Királyságból 21,4%-kal, Franciaországból 20,9%-kal, Lengyelországból 17,2%-kal, Olaszországból 11,8%-kal, míg az Amerikai Egyesült Államokból 10,7%-kal nőtt a vendégforgalom.

Az erős évkezdésnek köszönhetően az első félév számai is erőteljesen emelkedtek: az idei első félévben 4,42 millió vendég 10,45 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken. A vendégszám 7,9%-kal, a vendégéjszaka-szám 5,7%-kal haladja meg a tavalyi értéket. Különösen figyelemre méltó, hogy a vendégek a tavalyi magas bázishoz képest is 10,8%-kal többet, 88,3 milliárd forintnyi szállásdíjat költöttek a kereskedelmi szálláshelyeken az első hat hónapban.

Forrás: NGM

Forrás: Vendég & Hotel Online


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.