A szelfi áldás az élményturizmusnak?

Ötből négyen posztolnak közösségi média oldalukon nyaralásról, kétharmaduk már az utazás alatt – derült ki a Szallas.hu legfrissebb felméréséből. Népszerű tartalmak az önportrék, holott a válaszadók harmada szerint ciki szelfizni. Míg a nők inkább a tökéletes, a férfiak pedig a vicces arcukat szeretnék megmutatni az önmagukról készített fotóval. Nagyjából minden 200. szelfit kíséri valamilyen baleset.

A kutatás szerint a válaszadók alig 10 százalékát motiválja mások reakciója. „Érdekes azonban, hogy a felmérés egy későbbi kérdésénél viszont a kitöltők háromnegyede vallotta be, hogy megnézi, kik látták a videóját, vagy hány lájkot és hozzászólást kapott a feltöltött képre” – avatott be a részletekbe Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketing menedzsere. A leggyakrabban a panorámáról (31%), illetve a családról, gyerekekről (28%) osztanak meg képeket a nyaralók az üdülés alatt, majd a szelfik (7%), azaz az „önfotók” következnek. A legirritálóbbnak az ételekről, italokról készített képeket tartjuk, ezt követik a szelfik, a zavaró tartalmak toplistáját pedig a buliról megörökített pillanatok és a strandolós, napozós fotók zárják.

 A szelfi áldás az élményturizmusnak?

A Szallas.hu felmérése alapján 3 nyaralóból kettő szokott szelfizni. Közülük a legtöbben valamilyen nevezetesség előtt pózolnak. A válaszadók több mint harmada szelfizett már az egri várnál, ötödük a Festetics-kastélynál és ugyanennyien a Miskolctapolca Barlangfürdőnél is. „Ezek a turisztikai attrakciók nemcsak a szelfizők körében népszerűek, a nyári foglalási adataink szerint mindegyik helyszín a top 10 leggyakrabban letöltött kedvezménykuponunk között van, melyeket a belföldi szállásfoglalások mellé adunk – árulta el a Szallas.hu marketing menedzsere. – Bár a szelfik szükségességét sokan vitatják, és a kutatásunk szerint irritálónak találják, az élményturizmusnak kedveznek a zarándokló kedvű fotózkodók, akik egy jó képért bármire hajlandóak.” A kultikus helyeket követik a gasztronómiai ihletésű képek, majd az extrém helyszínen megörökített szelfik zárják a dobogósok sorát. Olykor a szelfin társaságban szerepelünk. A legtöbben a hírességek közül Sebestyén Balázzsal pózolnának közös képen, a férfiak körében pedig Kiss Ramóna örvend a legnagyobb népszerűségnek.

Minden második szelfiző átlagosan 1-5 képet lő ahhoz, hogy legyen közöttük olyan, amit meg tud osztani, negyedük már 6-12 verziót készít, és tízből egy akár 20 képnél is többet rögzít, csak hogy meglegyen a tökéletes fotó. A válaszadók kétharmada nem foglalkozik mások véleményével, és egyáltalán nem tartja cikinek a szelfizést nyilvános helyen. A férfiak egyébként e tekintetben bevállalósabbak, a nők körében többen vannak azok, akik kínosnak érzik mások előtt elkészíteni az önportrét, ezért inkább megvárják, hogy elvonuljanak az illetéktelenek. A férfiak több mint fele (54%) inkább vicces szelfit lő, míg a nők többsége (56%) a tökéletességét szeretné megmutatni. Azért a magamutogatásnak is van határa: csupán a válaszadók harmada készített már meztelen szelfit.

Bár a szelfizők zöme nem került még extrém vagy kínos helyzetbe képkészítés közben, előfordulnak kirívó esetek. „Nagyjából minden 200. szelfi során történik valamilyen baleset. Többségében a telefon esik le, de volt, aki arról számolt be, kis híján elütötte egy autó” – mondta a marketing menedzser. Valaki pedig szelfibottal kamerázott snowboardozás közben, és egy esés alkalmával a szelfibot sértette meg.


Májustól üzemeltetőváltás egy dobogókői és egy tihanyi szálláshely esetén

Májustól üzemeltetőváltás egy dobogókői és egy tihanyi szálláshely esetén 

Májustól az Accent Hotels üzemelteti a Cardoner Hotelt és a Tihany Yacht Clubot.
Pizzakészítés, olívaültetvények, sajtüzem, sonkagyár, fenntarthatóság és regionalitás

Pizzakészítés, olívaültetvények, sajtüzem, sonkagyár, fenntarthatóság és regionalitás 

Olaszországi tanulmányúton inspirálódtak a hazai kastélyszállodások.
Igazgatóváltás a Hotel Clark Budapest élén

Igazgatóváltás a Hotel Clark Budapest élén 

A Hotel Clark Budapestben a munkát idén májustól Lakézi András vezeti, aki Lukács Istvánt követi az igazgatói székben.
Különleges megoldással készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.