A turisták színvonalas kiszolgálása a cél

Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) és a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) tavalyi megállapodása szerint kölcsönösen támogatják egymást, együttműködnek Budapest turizmusának fejlődését, növekedését célzó stratégiai és lobbi témákban, valamint a vendégforgalmat ösztönző kampányok megvalósításában. A nemzetközi küldőpiacok átrendeződése, és a kedvező mutatószámok pozitív hatása megmutatkozik a járatnyitásokban, de tükrözik a szállodai infrastruktúra robbanásszerű fejlődését is.

A 2018. január-áprilisi időszakban 1 244 737 vendég 2 913 308 vendégéjszakát töltött el Budapesten. A külföldi vendégforgalom az év első 4 hónapjában most először ment 1 millió fölé, a külföldi vendégéjszakák száma pedig most először érte el a 2,5 milliót. A vendégéjszakák közel 90%-a szállodákban, szálloda típusú egységekben keletkezett. A külföldi és belföldi vendégéjszakák egymáshoz viszonyított aránya 86% (külföldi) és 14% (belföldi). A legnagyobb nemzetközi küldőpiacok sorrendben: Egyesült Királyság (-2,3%), Olaszország (+1,9%), Németország (+7,6%), USA (+9,2%), Oroszország (+8,0%), Franciaország (+3,2%), Izrael (+18,6%), Spanyolország (+20,8%), Kína (+7,7 %), Románia (+8,6%). A kedvező mutatószámok a legtöbb esetben visszatükrözik a 2017. évi járatnyitások pozitív hatását, de tükrözik a szállodai infrastruktúra robbanásszerű fejlődésének eredményeit is. 2017-2020 között összesen 3700 új szállodai szobával gyarapodik Budapest szálláshelyi infrastruktúrája. Ezen felül a járatok is bővülhetnek, megkezdődtek a tárgyalások egy Sanghaj-Budapest járat indításáról is.

Bán Teodóra, a BFTK képviseletében kiemelte, hogy támogatják a Budapesten kibontakozó szállodai boomot, ami igen örvendetes a vendégek fajlagos költése szempontjából. Azonban a vendégek túlnyomó részét nem a kedvező infrastruktúra, hanem mindenekelőtt az egyedülálló vonzerőkínálat motiválja. Ennek az élményígéretnek a részét képezi a komplex kulturális kínálat, a megelevenedő történelem, az épített örökség, a budapesti fürdők és a gasztronómia. A BFTK területe kiterjed továbbá a turisztikai infrastruktúrát jellemző szolgáltatások minőségére, ideértve a turisták komfortérzetét is. Ezt a célt szolgálja az idén bővült szolgáltatói tartalommal megjelenő Budapest Card 2018/19 városkártya, valamint a Fővárosi Turisztikai Kerekasztal (FTK) létrehozása és ülésezése. Az FTK tevékenységét fővárosi hatáskörben fejti ki, azzal a céllal, hogy a Budapest turizmusát érintő ügyeket és kérdéseket a turisztikai szakmai képviseletek részvételével megvitassa, és a döntéshozók részére javaslatokat készítsen elő. A legközelebbi kerekasztal beszélgetést június 21-én tartják, ahol a Városliget Zrt. is jelen lesz, így remélhetőleg a Hősök tere buszparkolóinak bővítését is górcső alá veszik. A BFTK ápolva a kapcsolatokat a partnervárosokkal, szeptember végén Moszkvában és Szentpéterváron roadshow-zik, bemutatva az ország kulturális és turisztikai adottságait.

Az MSZÉSZ elnöke, Könnyid László elmondása szerint a stratégiai együttműködés célja, hogy minden Magyarországra utazó vendég elégedetten távozzon. A színvonalas kiszolgálás biztosítása az elsődleges szempont. Az MSZÉSZ stratégia partnere a szallas.hu, friss gyűjtései az előfoglalt tartózkodások alapján 50%-os foglalást mutat a június, július, augusztusi időszakra, azaz jó nyarat várnak a szállásadó és szolgáltató egységek. Fontos kiemelni, hogy a szakma fel van készülve a nyári szezonra, az MSZÉSZ 7 régióban működik az országban, melyek kiszolgálják a belföldi vendégsereget, és segítik a munkaerőhiány kiküszöbölését is.


Új technológiák és algoritmusok a szállodaszektor számára

Új technológiák és algoritmusok a szállodaszektor számára 

A szállodaiparban egyre nagyobb figyelmet kapnak az új technológiák és intelligens algoritmusok, amelyek célja az incidensek megelőzése és hatékony felderítése.
Újabb TRIBE-egységek a láthatáron

Újabb TRIBE-egységek a láthatáron 

Az utazók az elkövetkező években több mint negyven TRIBE-szálloda megnyitására számíthatnak, Európában olyan helyszíneken, mint Párizs, Krakkó, a Budapest Airport és Mainz.
Versenyfutás az elégedett vendégekért: lépéselőnybe kerülhetnek az AI-felhasználók

Versenyfutás az elégedett vendégekért: lépéselőnybe kerülhetnek az AI-felhasználók 

Ebben a cikkben megvizsgáljuk, milyen kihívásokkal szembesül a vendéglátás, és hogyan segíthet az AI ezek leküzdésében.
MSZÉSZ Trendriport: több szálloda, tíz százalékkal magasabb vendégéjszaka számok

MSZÉSZ Trendriport: több szálloda, tíz százalékkal magasabb vendégéjszaka számok 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette októberi trendriportját a KSH adatai alapján.
Friss arculat és izgalmas menük az egyik belvárosi szállodai bárban

Friss arculat és izgalmas menük az egyik belvárosi szállodai bárban 

Az élet körforgása a bárpult mögött.
MSZÉSZ-kutatás: milyen rendszerekkel dolgoznak a szállodák?

MSZÉSZ-kutatás: milyen rendszerekkel dolgoznak a szállodák? 

Közelednek az ünnepek, sokan terveznek erre az időszakra kisebb-nagyobb utazásokat. de érdemes körültekintőnek lenni az előkészületeknél...
Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen

Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen 

Különdíjat nyert a dual-branded ibis&TRIBE Budapest Stadium hotel.
Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija

Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija 

November 21-én egy varázslatos érzékszervi utazással zajlott a Pullman Happenings rendezvénysorozat első magyarországi eseménye, amelynek művészi koncepcióját Demeter Richárd álmodta meg.
Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.