„Kelet-Európában rengeteg még a lehetőség az internetes értékesítés fejlesztésére”

Kialakítani a megfelelő egyensúlyt az egyes értékesítési csatornák között, és eközben új irányokba is terjeszkedni, valamint a költségeket alacsonyan tartani az összes csatornán, ezek a legfőbb kihívások között szerepelnek bármely légitársaságnál. A Malév mostanában kezdi meg bevezetni a „Nyomulj közvetlenül, védekezz közvetett módon!” szemléletmódot. A Malév nyugat-európai és megbízott nemzetközi értékesítési igazgatója, Bjorn Brandt szerint a döntési folyamatban egyre radikálisabban kap elsőbbséget a költségszint. „A turisztikai ágazatban a közelmúltban végbement változások fényében valóságos cirkuszi mutatvány megfelelő módon egyensúlyozni az egyes disztribúciós csatornák között”.

„A költségstruktúrák egyre merevebbek, és lehetetlenné teszik a légitársaságoknak, hogy a partnereik által nyújtott szolgáltatásokat jutalékokkal és prémiumokkal díjazzák” – mondta Brandt az EyeforTravel.com munkatársának, Ritesh Guptának.

Brandt, aki a 2008. november 19 és 20. között Prágában megrendezendő Travel Distribution Central & Eastern Europe 2008 konferencia egyik előadója lesz, hozzátette: ,, A nagy játékosok mutatják nekünk a példát. Kihasználják a piaci részesedésükből fakadó hatalmukat, és brutálisan csökkentik a jutalékokat és az ösztönzőket, közben a kisebb résztvevők – köztük a Malév – megalkuvóbbak tudnak lenni, és ezt a trendet, mint lehetőséget használják arra, hogy bizonyos piaci szegmensekre specializálódjanak, több rugalmasságot ajánlva partnereiknek.

„A globális kép mégis tiszta, és még mindig változatlan: a közvetlen értékesítés olcsóbb, mint az indirekt, az online hatékonyabb, mint az offline; és az ebből fakadó következmények teljesen nyilvánvalóak. A nagy utazási irodákkal barátságban maradni egyre nehezebb feladatot jelent a nagy légitársaságok számára; a kisebbeket általában sokkal inkább partner-barátoknak tartják. Nincs olyan értékesítési csatorna, amely minden szükségletnek megfelel. Különbözőek a vásárlói igények, és eltérő lehet a technológia, az elérés, a költség/ár arány, ezek mind egy-egy eltérő értékesítési mixet eredményeznek. Minden egyes csatornának megvan a sajátos vonzereje, célközönsége és ennek megfelelően a lojalitása.

Brandt elmondta, hogy a Malév nézőpontjából a titok a csatornák kombinációjában rejlik: „A cél az, hogy a mixen belül olyan arányokat alakítsunk ki, amely a lehető legnyereségesebb és leghatékonyabb”.

,,Nem egy egyszerű játék, az biztos” – tette hozzá Brandt. „A vásárlók is egyre jobban alkalmazkodnak a többi fogyasztó igényeihez. Bár a közvetlent mindig is könnyen meg lehet különböztetni az indirekttől, az online rugalmassága egyre közelebb került az offline-hoz, köszönhetően a technológiai fejlesztéseknek. Hasonlóképp az offline egyre inkább eltávolodik hagyományos komplexitásától az online egyszerűsége felé. Általánosságban elmondható, hogy az értékesítési csatornák egymás irányába fejlődnek, például az utazási irodák a saját közvetlen értékesítési eszközeiket fejlesztik ki.”

Azt mondják, hogy az internetes alapú értékesítési csatornák erősödése megváltoztatta a repülőjegy-vásárlási folyamatot. Repülőjegyet manapság borzasztóan egyszerű tranzakcióval lehet vásárolni az interneten keresztül, az egyes csatornák átláthatósága pedig a légi tarifák részleges egységesüléséhez vezetett.

Arra, hogy ez miként befolyásolja a disztribúció stratégiáját, Brandt a következőt mondta: ,, A disztribúciós stratégia korábban arra fókuszált, hogy a megfelelő jegyár a megfelelő csatornára kerüljön. A webes csatornák új ajtókat nyitottak ki és átláthatóbbá, illetve hozzáférhetőbbé tették a díjtételeket. Minden láthatóvá vált mindenki számára; egy díjtétel lekorlátozása egyetlen célcsoport felé egyre nagyobb kihívást jelent, ennek következtében differenciálni egyre inkább csak a díjak, jutalékok és ösztönzők terén lehet.

Miközben a díjtételek egyformák, az alacsony költségvetésű disztribúciós csatornák alacsony díjakkal járnak együtt, a magasabb költségvetésű csatornák pedig alacsonyabb jutalékot és ösztönzőket jelentenek. Különösen egy olyan időszakban, amikor a légitársaságok költségei az egekbe szöktek.”

További információ a prágrai konferenciáról:

Travel Distribution Central & Eastern Europe 2008 Conference, Prága, november 19-20.
http://events.eyefortravel.com/tdcee/agenda.asp
vagy Patrycja Bobek, Conference Director
Email: patb@eyefortravel.com
Tel: +44 (0) 207 375 7216


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.