„Kelet-Európában rengeteg még a lehetőség az internetes értékesítés fejlesztésére”

Kialakítani a megfelelő egyensúlyt az egyes értékesítési csatornák között, és eközben új irányokba is terjeszkedni, valamint a költségeket alacsonyan tartani az összes csatornán, ezek a legfőbb kihívások között szerepelnek bármely légitársaságnál. A Malév mostanában kezdi meg bevezetni a „Nyomulj közvetlenül, védekezz közvetett módon!” szemléletmódot. A Malév nyugat-európai és megbízott nemzetközi értékesítési igazgatója, Bjorn Brandt szerint a döntési folyamatban egyre radikálisabban kap elsőbbséget a költségszint. „A turisztikai ágazatban a közelmúltban végbement változások fényében valóságos cirkuszi mutatvány megfelelő módon egyensúlyozni az egyes disztribúciós csatornák között”.

„A költségstruktúrák egyre merevebbek, és lehetetlenné teszik a légitársaságoknak, hogy a partnereik által nyújtott szolgáltatásokat jutalékokkal és prémiumokkal díjazzák” – mondta Brandt az EyeforTravel.com munkatársának, Ritesh Guptának.

Brandt, aki a 2008. november 19 és 20. között Prágában megrendezendő Travel Distribution Central & Eastern Europe 2008 konferencia egyik előadója lesz, hozzátette: ,, A nagy játékosok mutatják nekünk a példát. Kihasználják a piaci részesedésükből fakadó hatalmukat, és brutálisan csökkentik a jutalékokat és az ösztönzőket, közben a kisebb résztvevők – köztük a Malév – megalkuvóbbak tudnak lenni, és ezt a trendet, mint lehetőséget használják arra, hogy bizonyos piaci szegmensekre specializálódjanak, több rugalmasságot ajánlva partnereiknek.

„A globális kép mégis tiszta, és még mindig változatlan: a közvetlen értékesítés olcsóbb, mint az indirekt, az online hatékonyabb, mint az offline; és az ebből fakadó következmények teljesen nyilvánvalóak. A nagy utazási irodákkal barátságban maradni egyre nehezebb feladatot jelent a nagy légitársaságok számára; a kisebbeket általában sokkal inkább partner-barátoknak tartják. Nincs olyan értékesítési csatorna, amely minden szükségletnek megfelel. Különbözőek a vásárlói igények, és eltérő lehet a technológia, az elérés, a költség/ár arány, ezek mind egy-egy eltérő értékesítési mixet eredményeznek. Minden egyes csatornának megvan a sajátos vonzereje, célközönsége és ennek megfelelően a lojalitása.

Brandt elmondta, hogy a Malév nézőpontjából a titok a csatornák kombinációjában rejlik: „A cél az, hogy a mixen belül olyan arányokat alakítsunk ki, amely a lehető legnyereségesebb és leghatékonyabb”.

,,Nem egy egyszerű játék, az biztos” – tette hozzá Brandt. „A vásárlók is egyre jobban alkalmazkodnak a többi fogyasztó igényeihez. Bár a közvetlent mindig is könnyen meg lehet különböztetni az indirekttől, az online rugalmassága egyre közelebb került az offline-hoz, köszönhetően a technológiai fejlesztéseknek. Hasonlóképp az offline egyre inkább eltávolodik hagyományos komplexitásától az online egyszerűsége felé. Általánosságban elmondható, hogy az értékesítési csatornák egymás irányába fejlődnek, például az utazási irodák a saját közvetlen értékesítési eszközeiket fejlesztik ki.”

Azt mondják, hogy az internetes alapú értékesítési csatornák erősödése megváltoztatta a repülőjegy-vásárlási folyamatot. Repülőjegyet manapság borzasztóan egyszerű tranzakcióval lehet vásárolni az interneten keresztül, az egyes csatornák átláthatósága pedig a légi tarifák részleges egységesüléséhez vezetett.

Arra, hogy ez miként befolyásolja a disztribúció stratégiáját, Brandt a következőt mondta: ,, A disztribúciós stratégia korábban arra fókuszált, hogy a megfelelő jegyár a megfelelő csatornára kerüljön. A webes csatornák új ajtókat nyitottak ki és átláthatóbbá, illetve hozzáférhetőbbé tették a díjtételeket. Minden láthatóvá vált mindenki számára; egy díjtétel lekorlátozása egyetlen célcsoport felé egyre nagyobb kihívást jelent, ennek következtében differenciálni egyre inkább csak a díjak, jutalékok és ösztönzők terén lehet.

Miközben a díjtételek egyformák, az alacsony költségvetésű disztribúciós csatornák alacsony díjakkal járnak együtt, a magasabb költségvetésű csatornák pedig alacsonyabb jutalékot és ösztönzőket jelentenek. Különösen egy olyan időszakban, amikor a légitársaságok költségei az egekbe szöktek.”

További információ a prágrai konferenciáról:

Travel Distribution Central & Eastern Europe 2008 Conference, Prága, november 19-20.
http://events.eyefortravel.com/tdcee/agenda.asp
vagy Patrycja Bobek, Conference Director
Email: [email protected]
Tel: +44 (0) 207 375 7216


Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás

Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás 

Kína megadta az engedélyt az EHang elektromos légitaxijának (eVTOL), amely mostantól hivatalosan is szállíthat utasokat Kantonban és Hefejben.
Ült már szállítórepülő fedélzetén?

Ült már szállítórepülő fedélzetén? 

A RepTár Szolnoki Repülőmúzeum 2025-ben is különleges programokkal várja a családokat, baráti társaságokat, kirándulókat és a repülés szerelmeseit.
A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között

A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között 

Egyszeri charterjáratról van szó, nem közvetlen légi hídról New York és Budapest között.
Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet 

Az izraeli miniszterelnök, Benjamin Netanjahu látogatása miatt április 6-ig megváltozik a főváros forgalmi rendje.
Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe

Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe 

Sikeresen landolt a Universal Air légitársaság Máltáról érkező első menetrendszerű járata vasárnap délután.
Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell

Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell 

Előzetesen regisztrálni kell a csoportos utazás tervét a MÁV-csoport honlapján.
Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra

Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra 

A kínálatban új célállomások és légitársaságok is szerepelnek.
Indul a nyári menetrend: heti 55 budapesti járatpár az Air France-KLM-mel

Indul a nyári menetrend: heti 55 budapesti járatpár az Air France-KLM-mel 

A hétvégi nyári időszámításra átállással életbe lép az Air France-KLM nyári menetrendi időszaka.
Indul a Balatonnál a hajózási szezon

Indul a Balatonnál a hajózási szezon 

Elindult a személyhajózási szezon a Balatonon.
Szezonális repülőjárat Tel-Aviv és a Balaton között

Szezonális repülőjárat Tel-Aviv és a Balaton között  

Június 2. és szeptember 29. között heti két alkalommal közlekedik az Arkia Israeli Airlines Sármellékre.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.